Gå til innhold

Dette betyr den nye loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en helt forferdelig krenkelse av privatlivet. At staten skal vite hvor jeg er til enhver tid når jeg bruker telefonen min (har man en smarttelefon sporer de den hver gang du bruker nett; laster ned mail, programmer, surfer etc.) ser jeg på som helt unødvendig og utrolig krenkende. Rett og slett en fornærmelse ovenfor absolutt alle landets innbyggere. Snakk om å være uskyldig til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar

Det er i utgangspunktet greit at operatører frivillig lagrer informasjon de ser på som nyttig. Jeg kan jo selv velge den operatøren jeg stoler på. Men når staten kommer med sine pistoler, og krever at alle gjør det, med spesiell tillatelse for dem til innsyn, så er det noe som er hårreisende galt.

 

Jeg har ikke lenger noe valg om operatør, og operatøren har ikke lenger noe valg om å respektere min informasjon.

 

Hvordan kunne politikerene forråde det norske folk ved å gå inn i EØS, og nå legge seg flat for direktivene? Dumt spørsmål kanskje. Det er vel bare slik når man gir en gruppe mennesker rett til å peke pistoler mot deg som ikke har gjort noe galt, og så kalle det lov.

Lenke til kommentar

"... og der har vi beveggrunnen til den store folkeaksjonen mot DLD. Leve DLD!" Hvis du tenker at Torrents og slikt (bruker ikke det og vet ikke hvordan) er hovedgrunnen til protest mot DLD, så er du ikke helt våken. Er du klar over hva dette gjør mot borgernes rettigheter og innsyn i andres PRIVATLIV? Ja, privatliv. Og disse maktkåte nissene som har bestemt dette kan uten advarsel utvide overvåkningen. Vet ikke mye om det, men jeg skjønner såpass at det er bare fjerne folk som tror at DLD vil hjelpe mot noe som helst, annet enn at folk blir overvåket og privatlivet blir sett på som verdiløst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...