Gå til innhold

Valg av lydkort


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet HK og på det nye kortet er det ikke lydkort. Det betyr at jeg må ha et nytt. Så var det valget da:

 

* Ikke over 999.-

* PCI

* Støtte for AC3 / Dolby 5.1 / dolby prologic (skal brukes til å spille av DVD), men jeg trenger ikke ørti kanalutganger, kun l+r, Har reciver som ordner resten.

* skal på et system som bla består av 2*PIII866, 512MB ram, abit vp6 HK

 

PIII power - the only way

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-15 00:52, PIIIpower skrev:

Jeg har byttet HK og på det nye kortet er det ikke lydkort. Det betyr at jeg må ha et nytt. Så var det valget da:


* Ikke over 999.-

* PCI

* Støtte for AC3 / Dolby 5.1 / dolby prologic (skal brukes til å spille av DVD), men jeg trenger ikke ørti kanalutganger, kun l+r, Har reciver som ordner resten.

* skal på et system som bla består av 2*PIII866, 512MB ram, abit vp6 HK


PIII power - the only way


 

Hmm, ser du har hovedkort med VIA686B soutbrigde dette begrenser valget noe og kan by på diverse problemer.

 

Jeg ville anbefalt:

Creative Lydkort PCI Audigy Player

- med Firewire, Bulk

 

Jeg må si jeg ikke er kjent med om det er problemer med nye Creative lydkort og 686B chippen slik det er/var med den tidligere Live versjonen.

 

Noen som har erfaringer med nye Creative lydkort sammen med VIA686B chippen????

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vurder heller et lydkort med optisk digitalutgang fra TerraTec, et firma med fotfeste i det mer profesjonelle markedet. Jeg har Et TerraTec SixPack 5.1 med optisk digitalinngang, og utgang. Det fungerer meget bra og lyden fra digitalutgangen er perfekt. Et SoundBlaster-kort har ikke optisk utgang hvis du ikke velger en utgave med medfølgende "LiveDrive!". Hercules ble også nevnt her, de er nok også bra.

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte to stk Hercules GS Fortissimo II til bruk på Asus med 686B og Abit med 686A, og er IKKE fornøyd. For det første er driverne pill råtne, og jeg får dessuten en høyfrekvent støy på begge maskinene. På PC-en med 686B har jeg ikke noe valg siden SB Live skaper problemer i multiplayer AoE II... Men på 686A'n har jeg gått tilbake til SB Live, som her fungerer mye bedre (for meg).

 

Dessuten virker det som Hercules kun har amatører på helpdesken sin.

 

Dr Kjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...