Gå til innhold

Anmeldelse: Divinity 2: The Dragon Knight Saga (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3: Vet noen hvor mange erfaringsnivå det er?

 

42 er vel "rekorden" for hovedkampanjen, men mer vanlig er rundt 30-35 når du avslutter hovedspillet. 38 var jeg første gang og 37 i DKS når jeg startet "del 2". Du kan starte en ny karakter til del 2, og da starter du på 35.

 

360 versjonen av spillet var ikke lett å få tak i - fantes ikke i noen norske butikker jeg fant, og jeg etterspurte den for forhåndsbestilling fra flere. Endte opp med å forhåndsbestille det på amazon.co.uk til ca 40 pund. Ved lansering var prisen nedjustert til ca. 250 kr, og spillet dukket faktisk opp i postkassa dagen etter lansering, uten innblanding fra tullvesenet.

Lenke til kommentar

Hentet fra www.larian.com/forums

 

Norwegian site Gamer.no awarded Divinity II - The Dragon Knight saga a 90% score. We needed google translate but here's their conclusion:

 

"Divinity 2: Ego Draconis was a wonderful role-play with certain imperfections when it was originally released a year ago. The new version has better graphics, fewer annoyances and a generally more streamlined experience. In addition, we have a fabulous add-on pack that not only allows us to experience a proper conclusion to the Dragon Knight's Saga, but also includes lots of great content with a much stronger focus on interaction with other characters than what we found in the original. The result is a brilliant gaming experience all RPG fans should not miss, as long as they do not have anything against the action-based combat rather than virtual dice."

 

Final Score: 90%

 

Tøft!

Lenke til kommentar

Noe must å kjøre gjennom divine/boyond divinity før man begir seg ut på dette eventyret eller? Storymessig altså. Driter i hvor bra de måtte være.

 

Og det er en sammenheng ikke sant? Eller er jeg helt på jordet :p

 

Ikke nødvendig :)

Jeg hoppet rett i spillet og man får følelsen av at dette er et første spill og ikke noen fortsettelse. Du får også opplæring og forklaring ettersom tiden går i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg leste gjennom denne anmeldelsen for noen dager siden, og det skal jeg være takknemlig for!

 

Det skal nevnes at jeg egentlig ikke har spilt rollespill siden Gothic 2 og Morrowind faktisk, men da jeg så utfallet av anmeldesen så måtte jeg nesten kjøpe.

 

Første inntrykk var at jeg ble positivt overrasket. Ikke pga grafikk. Dette spillet har en sjel ( i motsetning til det meste annet som selges per i dag), og bare det gjør det verdt å få med seg. Divinity 2 inneholder mye variasjon og morsomheter, jeg anbefaler det sterkt til både nybegynnere og fans.

 

Takk, Gamer.no! Håper vi får flere slike spill i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har lest litt om dette saa lurte paa hva dere synes om storyen i spillet? Har det en god avslutning? Orker ikke sette meg ned i haugevis av timer som jeg har gjort med et par spill som gothic 2&3, the witcher 2 & sitte litt "paff" over at naa var det ferdig, hater aa spille et langt rpg hvor det bare braaslutter naar en har kost seg med spillet, trekker endel ned for min del.

 

Saa noen kommentarer paa dette?

Lenke til kommentar

Nå er det en liten stund siden jeg spilte gjennom dette, men jeg syns historien var god og underholdende, og vil absolutt anbefale spillet! :)

 

Takk takk, skal se om jeg skal faa skaffet meg dette & ta en gjennomspilling. Litt mye aa spille frem til swtor, men skal vel klare aa luke dette gjennom ei helg foer den tid satser jeg paa. Takk igjen.

Lenke til kommentar

Nå er det en liten stund siden jeg spilte gjennom dette, men jeg syns historien var god og underholdende, og vil absolutt anbefale spillet! :)

 

Takk takk, skal se om jeg skal faa skaffet meg dette & ta en gjennomspilling. Litt mye aa spille frem til swtor, men skal vel klare aa luke dette gjennom ei helg foer den tid satser jeg paa. Takk igjen.

 

Ble litt kort sist gang så skal forsøke å gi en litt mer fyldig tilbakemelding.

 

Det jeg syns om historien var at den var flott bygd opp, med et par tvists her og der som gjorde den original. Det er så klart fra tid til annen en del vanlig spill / film elementer som man kanskje kan sukke litt av, men overall en veldig fin og grei historie.

 

Lengden på spillet er også bra, ikke for lang og ikke for kort, det tar noen timer å kjøre igjennom det. Anbefaler deg å søke rundt og gjør div. sideoppdrag.

 

Det er vanlig RPG elementer, med lvl'er, spells, skills etc etc. Selv liker jeg melee kamper og var tilfreds med måten dette er gjennomført i spillet.

 

Setter meg gjene ned any-day og spiller gjennom dette flotte spillet igjen =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...