Gå til innhold

Retro Duo NES/SNES Game System


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lenge vurdert og kjøpe en SNES for å kunne spille noen gamle spill. Så jeg har kikket på denne http://www.thinkgeek.com/geektoys/games/b76e/ og vurderer og skaffe meg denne...men siden 50 USD blir ca 290kr som da er over denne "fantastiske" tollgrensa vi alle elsker. Så jeg lurte på om det er noen norske nettsider/fysiske butikker man kan kjøpe denne i? Hvis du har noen erfaringer med denne maskinen så fortell gjerne!

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ikke noe om at den spiller PAL-spill. Vet du noe om det?

 

Men nei, den finner du garantert ikke i en norsk butikk. De har ikke vanlige SNES eller NES-konsoller engang, med unntak av games1.no. Men hvorfor vil du kjøpe den i Norge? Den vil jo uansett være importert av butikken du kjøper den fra, og du kan være trygg på at den norske prisen blir høyere enn om du kjøper den fra USA og betaler tollen selv.

 

Virker uansett som en super sak, men jeg synes fremdeles det er altfor tungvint å bruke disse gamle systemene fremfor å bare emulere dem.

Lenke til kommentar

Ifølge Wikipedia så skal denne kunne kjøre spill fra USA, Europa og Japan. Grunnen til at jeg ville kjøpt den i norge er at jeg aldri har hatt noe styr med tollen og jeg er litt lat :p

 

Jeg skulle gjerne kjøpt en liten boks man kan koble til TV'en som man kan stikke en USB penn med ROM's i og spille med en "retro kontroll" hvis dette var mulig, men har ikke funnet noe sånt :p

Lenke til kommentar

Om du er lat spiller ingen rolle i forhold til å bestille fra utlandet. Du utfører akkurat den samme transaksjonen på amerikanske og norske nettbutikker, og tollen ordner seg selv. Det eneste "styret" med tollen er at det kan ta noen dager ekstra før du får pakken, men det er ingenting du må gjøre selv.

 

Hvis jeg engang i fremtiden skal begynne å spille SNES på konsoll igjen og samle på SNES-spill så er den der interessant, men inntil videre gir det mer mening å bruke pengene på de "uemulerbare" konsollene for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...