Gå til innhold

Intervju: Minecraft og fremtiden (PC)


Anbefalte innlegg

Come again? Mener du Minecraft er en av årets mest populære utgivelser sammenlignet med årets øvrige spillutgivelser? Og du snakker om et spill som er i alpha fremdeles og er latterlig langt unna noen form for utgivelse? Hva går du på ?

 

 

500000 solgte eksemplarer er faktisk ganske mye dude.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble lettet over å lese at han planlegger å tone ned skrekken litt. Jeg blir bare stressa av huleutforsking slik som det er nå og har parkert spillet litt av den grunn. Helgen blir brukt til litt testing av det nye.

Du kan stille vanskelighetsgrad på options. Hvis du velger "peaceful" er det ingen monstre.

Lenke til kommentar

Come again? Mener du Minecraft er en av årets mest populære utgivelser sammenlignet med årets øvrige spillutgivelser? Og du snakker om et spill som er i alpha fremdeles og er latterlig langt unna noen form for utgivelse? Hva går du på ?

Det er litt frekt å spørre folk du ikke kjenner om hva de eventuelt måtte bruke av medisiner...

 

Når det er sagt, så ja. Minecraft er en av årets mest populære utgivelser. Det diskuteres overalt, og har fått mye mer oppmerksomhet enn spill som selger to-tre ganger så mye. Og i forhold til lesertall, som er en god måte for oss å se hva som er populært, har Minecraft knust det aller meste (og da mener jeg knust).

 

Also: Det at spillet ikke er ferdig betyr selvfølgelig ikke at det ikke er utgitt.

Lenke til kommentar

Det vesle spillet Minecraft har seilt opp fra ingensteds, og plutselig blitt en av årets mest populære spillutgivelser

 

Come again? Mener du Minecraft er en av årets mest populære utgivelser sammenlignet med årets øvrige spillutgivelser? Og du snakker om et spill som er i alpha fremdeles og er latterlig langt unna noen form for utgivelse? Hva går du på ?

 

Come again? Det har solgt over 500000 eksemplarer i alpha og det er fremdeles flere måneder igjen av året. Nevn ett annet spill som har gjort den bragden noen sinne. En halv million solgte eksemplarer av et spill, inkludert høybudsjetts utgivelser, regnes faktisk som en ubetinget suksess. Din definisjon av latterlig deler du neppe med mange. Hva går du på?

Lenke til kommentar

Jeg ble lettet over å lese at han planlegger å tone ned skrekken litt. Jeg blir bare stressa av huleutforsking slik som det er nå og har parkert spillet litt av den grunn. Helgen blir brukt til litt testing av det nye.

Du kan stille vanskelighetsgrad på options. Hvis du velger "peaceful" er det ingen monstre.

 

Peaceful er ikke en vanskelighetsgrad. Det er en helt annen spillmodus. Jeg er ikke interessert i å fjerne farene fullstendig fra spillet, men tone det ned. Det er f.eks ekstremt irriterende å ha lommene fulle av utstyr for så å få en "fsstBANG!" og miste alt man har samlet langt pokker i vold nede i en eller annen hule, for ikke å snakke om at hjertet mitt får seg en alvorlig reduksjon i gjenværende brukstid. I tillegg får jeg gjennomgående vondt i hodet av spillet. Det kan skyldes flekkene med blod og hår i taket etter gjentatte skvett.

Lenke til kommentar

Jeg legger meg flat og melder meg til steining. Jeg var alt for krass i førsteposten min her, selv om jeg fremdeles mener jeg har et greit poeng.

 

Uansett, ber om unnskyldning til Joachim_F for tonen i innlegget mitt, selv om jeg ikke er udelt enig i hva du mener om hva en spillutgivelse er, har du fullstendig rett i resten. Jeg vil heller ikke legge en demper på nettsensasjonen Minecraft har utviklet seg til i løpet av året, det er uten tvil en stor bragd av en enkelt mann, og jeg håper utgivelsen av spillet hans blir en storm av suksess, Minecraft er ikke så populært som det er uten en grunn. Ut fra investeringene hans etter Alpha-salget ser det veldig lovende ut.

 

Kunne kanskje latt denne tråden dø en fredfull død men jeg syntes Joachim_F fortjener en skikkelig unnskyldning. Jeg liker mye av det han skriver på Gamer.no.

 

(Edit: Fant en trykkleif)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Jeg ble lettet over å lese at han planlegger å tone ned skrekken litt. Jeg blir bare stressa av huleutforsking slik som det er nå og har parkert spillet litt av den grunn. Helgen blir brukt til litt testing av det nye.

Du kan stille vanskelighetsgrad på options. Hvis du velger "peaceful" er det ingen monstre.

 

Peaceful er ikke en vanskelighetsgrad. Det er en helt annen spillmodus. Jeg er ikke interessert i å fjerne farene fullstendig fra spillet, men tone det ned. Det er f.eks ekstremt irriterende å ha lommene fulle av utstyr for så å få en "fsstBANG!" og miste alt man har samlet langt pokker i vold nede i en eller annen hule, for ikke å snakke om at hjertet mitt får seg en alvorlig reduksjon i gjenværende brukstid. I tillegg får jeg gjennomgående vondt i hodet av spillet. Det kan skyldes flekkene med blod og hår i taket etter gjentatte skvett.

Peaceful er en helt annen spillmodus? Hva mener du da? Trodde bare monstrene forsvant da, jeg.

Og jeg sier jo at du kan tone ned farene ved å stille ned vanskelighetsgraden.

Lenke til kommentar

Ja, husker jeg hørte noe om Minecraft for noen måneder tilbake men tenkte ikke særlig om det da. Nå som jeg har kjøpt det er jeg helt hekta. Det er en enkel formel han har funnet og brukt på en genial måte og med tanke på at dette spillet kan vokse i alle mulige retninger så gleder jeg meg til hver patch som kommer fremover. De fortjener hver krone for dette spillet.

 

Hvis du vil ha en litt enklere spill-opplevelse anbefaler jeg å spille på easy. Da gjør ikke monstrene så veldig mye skade men vil likevel skremme deg litt. Trikset med dette spillet er jo å planlegge litt så du lager omgivelsene slik at du unngår ubehagelig opplevelser. Et bra "fort" og et godt gruvesystem vil stort sett gjøre det lett hvis du tar et steg av gangen. Det er stort sett de første 2-3 døgnene som blir litt hektiske. :)

 

Ellers har de da solgt ytterligere 100.000 kopier på 2 uker så man kan vel kalle dette en success! Om du så bare spiller dette i noen uker så er det absolutt verdt de 10 Euroene du må ut med i dag. Blir du lei så kan du jo legge det fra deg en stund og når du plukker det opp igjen er det kanskje patchet med så pass mye nytt at du finner nye mål og interessante veier å utforske spillet. Som sagt, et genialt "sandbox" spill.

Lenke til kommentar

Jeg ble lettet over å lese at han planlegger å tone ned skrekken litt. Jeg blir bare stressa av huleutforsking slik som det er nå og har parkert spillet litt av den grunn. Helgen blir brukt til litt testing av det nye.

Du kan stille vanskelighetsgrad på options. Hvis du velger "peaceful" er det ingen monstre.

 

Peaceful er ikke en vanskelighetsgrad. Det er en helt annen spillmodus. Jeg er ikke interessert i å fjerne farene fullstendig fra spillet, men tone det ned. Det er f.eks ekstremt irriterende å ha lommene fulle av utstyr for så å få en "fsstBANG!" og miste alt man har samlet langt pokker i vold nede i en eller annen hule, for ikke å snakke om at hjertet mitt får seg en alvorlig reduksjon i gjenværende brukstid. I tillegg får jeg gjennomgående vondt i hodet av spillet. Det kan skyldes flekkene med blod og hår i taket etter gjentatte skvett.

Peaceful er en helt annen spillmodus? Hva mener du da? Trodde bare monstrene forsvant da, jeg.

Og jeg sier jo at du kan tone ned farene ved å stille ned vanskelighetsgraden.

 

Peaceful oppfatter jeg som en helt annen spillmodus fordi alle farer er fjernet fra spillet. Det blir dermed et rent byggespill, noe som er uinteressant. Det som er gøy med spillet er at jeg må tenke på hvordan jeg bygger i forhold til farene som truer. Det er ikke vanskelighetsgraden jeg vil ha bukt med, men skvettingen og det faktum at Creepers ikke akkurat er en godt balansert fiende. Alt under normal vanskelighetsgrad blir dog for enkelt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei! jeg spiller minecraft beta, men jeg har et tastatur problem. noen ganger begynner den å gå av seg selv. det stopper når jeg trykker samme tasten igjen, men det blir veldig irriterende når jeg skal drepe en creeper.

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG :)

 

Hei! jeg spiller minecraft beta, men jeg har et tastatur problem. noen ganger begynner den å gå av seg selv. det stopper når jeg trykker samme tasten igjen, men det blir veldig irriterende når jeg skal drepe en creeper.

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...