Gå til innhold

Ser etter et gaming headset.


Anbefalte innlegg

Ser etter et gaming headset som også er god på lyd til musikk og film.

 

Budsjette er ikke så viktig, jar har litt for mye penger akkurat nå. Men jeg vil ha god lyd i både film, musikk og gaming. De fleste headset har vel volumjustering på ledningen, noe jeg vil ha. Jeg vil helst ha med 3.5mm plugger, ikke USB, men det GÅR med USB.

 

og headsettet skal brukes til PC og Xbox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det spørs jo hvor langt du er villig til å gå. De mest populære merkene for Xbox spillere er vel Turtlebeach, Astro, Sennheiser og Tritton. Får kvalitet fra rundt 700kr til godt over 2000kr. Det beste ifølge tester er vel Astro settet (headset + mixamp (forsterker)). Også kjent som MLG headsettet. Selges såvidt meg bekjent ikke i Norge. Er det Stereo headset, men skal være veldig, veldig bra. Ellers har Turtlebeach mange gode. PX21 får du til 799,- på Elkjop.no. Har ikke prøvd det selv, men er veldig populært. Stereo headset. Vil du ha surround headset må du endel opp i pris. Tritton AX720 og Turtlebeach X41 ligger begge oppmot 2000kr og skal begge være gode alternativ.

Av headset for musikk liker jeg AKG sine klokker. Har faktisk veldig sansen for billigmodellen deres AKG K518DJ, klokkene er litt små om du har store ører, men som et billig alternativ er de veldig gode (ca 500kr). Jeg har en audiofil kompis som investerte i et grado SR225 headsett og det var noe av det mest behagelige jeg har hatt på meg. Det kostet riktignok godt over 2000kr, men lyden og komforten var utrolig. Ellers har jeg hørt mye bra om Sennheiser HD555. Koster rundt 1000kr og har levert bra i tester. Har dog ikke prøvd det selv. Det er rett og slett mye der ute til alle priser så det kommer ann på hva du er ute etter. Kan anbefale Head-fi.org. Der finner du det meste om headset.

Lenke til kommentar

Nei det er nok for de veldig audiofile å gå så langt. Du kan jo selvsagt kjøpe et headset for alt. Må du ut med noen kroner er nok headsettet mer en bra nok for de fleste, men det beste er jo å ha et til gaming og et til musikk.

Jeg har lenge gått å siklet på disse da de skal være blant de beste gaming headsetene. Dessverre er prisen veldig stiv.

 

Edit:

Disse var også spennende. Har ikke sett de før idag. Er visst rimelig ferske.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Det står da at de har på lager. EDIT: Klikket meg inn på et annet produkt, der var det en "BUY" knapp. Så de er nok ikke på lager likevel.

 

Men så er ikke 150£ noe mer enn 50NOK mindre enn 250$ ohmy.gif

 

Men prisen blir jo 1500+25% moms+tollavgift/gebyr+porto sad.gif

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Ikke ille. En kammerat sa de hadde en utrolig leveringstid. 3 dager etter han bestilte fikk han de på døra :hmm:

 

EDIT: Pakka hans gle vist lett gjennom tollen. Og pakken var merket som gift eller ikke veit jeg ikke. Hvis ikke var han heldig

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...