Gå til innhold

Mobilen.no: Mer fokus på tilpasningsmuligheter for smartmobiler i tester.


Anbefalte innlegg

Det er en viktig ting som jeg mener mobiltestere glemmer å ta med i fullverdige mobiltester. Det er nettopp muligheten for å tilpasse startskjermene på mobilen etter behov og ønske, som igjen fører til økt produktivitet og bedre brukeropplevelse. Er ikke dette en viktig mobilegenskap for smartmobiler i toppklassen?

 

Mvh. Marius

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en viktig ting som jeg mener mobiltestere glemmer å ta med i fullverdige mobiltester. Det er nettopp muligheten for å tilpasse startskjermene på mobilen etter behov og ønske, som igjen fører til økt produktivitet og bedre brukeropplevelse. Er ikke dette en viktig mobilegenskap for smartmobiler i toppklassen?

 

Mvh. Marius

Artig tanke. Men det finnes vel bare en eneste smartmobil som ikke lar deg velge andre elementer enn bakgrunnsbilde og rekkefølgen på snarveiene på startsiden?

 

Vi pleier å ta dette med i tester, om enn ikke som et eget punkt. Vi nevner gjerne hvilke Widgets som er tilgjengelig, og hvor mange startskjermer du selv kan konfigurere.

 

Om du blir mer produktiv av å kunne bruke tid på å sette opp din egen drømmeforside er et annet spørsmål.

 

Espen

Lenke til kommentar

Det er en viktig ting som jeg mener mobiltestere glemmer å ta med i fullverdige mobiltester. Det er nettopp muligheten for å tilpasse startskjermene på mobilen etter behov og ønske, som igjen fører til økt produktivitet og bedre brukeropplevelse. Er ikke dette en viktig mobilegenskap for smartmobiler i toppklassen?

 

Mvh. Marius

Artig tanke. Men det finnes vel bare en eneste smartmobil som ikke lar deg velge andre elementer enn bakgrunnsbilde og rekkefølgen på snarveiene på startsiden?

 

Vi pleier å ta dette med i tester, om enn ikke som et eget punkt. Vi nevner gjerne hvilke Widgets som er tilgjengelig, og hvor mange startskjermer du selv kan konfigurere.

 

Om du blir mer produktiv av å kunne bruke tid på å sette opp din egen drømmeforside er et annet spørsmål.

 

Espen

 

Det er sant det Espen.

 

Vi ser at flere og flere produsenter har mer fokus på widgets, og muligheten for å sette opp startskjermene etter behov. Jeg har et godt oppsett for jobb, familie og fritid på min androidenhet, og jeg merker at oppgavene som jeg gjør daglig på min mobil går veldig fort i motsetning til f.eks en iPhone der du hele tiden må inn og ut av applikasjoner for å lese informasjon eller endre på instillinger. Her gir Android deg et veldig godt overblikk, og det absolutt noe å verdsette.

 

Jeg liker at forbrukere har mulighten til å personliggjøre sin egen smartmobil. Gjør man det på en ryddig og bra måte, så vil daglige mobiloppgaver effektiviseres. Personlig syns jeg dette er litt mer fremtidsrettet enn det apple har gjort med iPhone.

 

Mvh. Marius

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...