Gå til innhold

3D TV, to buy or not to buy?


Anbefalte innlegg

Så jeg lurte litt på om jeg skulle investere i en ny tv, og da tenkte jeg, hvorfor ikke gå for en 3d tv med en gang når jeg likesågodt er i gang!

 

Har sett på Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600093 40"

Og Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600105 46"

 

Jeg søkte på nett etter noen anmeldelser på denne typen og fant denne http://www.teknofil.no/wip4/test-samsung-ue46c8705-del-4/d.epl?id=45157

 

De ga den terningkast 5 med med minus pga Dårlig lyd, ikke innebygget Wi-Fi.(Wi-fi koster 600 spenn ekstra).

Lyden gjør meg ikke så mye ettersom jeg vanligvis bruker ett headsett når jeg spiller eller ser på film. wi-fi blir vel noe ekstra dilldall jeg egentlig ikke trenger.

 

Det jeg reagerte mest på var vel at 3d brillene som følger med har engangs batteri og varer kun 50 timer, etter dette må de byttes ut, og nye koster 800 kr pr stk...

Og akkurat som jeg skrev dette så jeg at det gikk ann å kjøpe oppladbare briller til 1300 kr....

 

Vel uansett, da lurte jeg bare om noen her har noen andre meninger eller andre anbefalinger angående 3d tv.

Og er litt skeptisk til 46" tv'en pga pris men hvis jeg kjøper den så kommer jeg til å fjerne min pc skjerm og koble den til tven isteden sammen med xboxen og PS3en.

Men hvis jeg kjøper 40" så kommer jeg bare til å prøve å få plass til den ved siden av pcskjermen. Har akkurat nå pc og tv skjerm på samme bord og det er lite plass men kan sannsynligvis skvise inn en 40" men en 46" er bare å glemme og må monteres på veggen bak bordet... mulig jeg fester på veggen uansett. Er bare litt mer skeptisk til å bruke så svær tv som pc skjerm ettersom jeg synes det blir litt mye område å holde kontroll på ettersom jeg ikke kommer særlig lenger en 1-1,5m fra skjermen(liten plass :( ) siden tastatur og mus er på bordet. Tv spill så kommer jeg vel 2-2.5m bakover :p

 

Grunnen til valg av 3d tv er vel pga det er stilig! er strengt tatt ikke så mange filmer ute med det men det kommer jo også stadig flere spill med 3d støtte, f.eks. CoD: Black Ops og synes å huske at Gears of War 3 vil komme med 3D støtte.

Skjermkortet til Pcen min støtter 3D i tillegg, so why not?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart gått for et 3D tv, men jeg hadde valgt en utgave med minst mulig online dritt funksjoner da du betaler alt for mye for dette. Om du må ha slikt på tv ditt så finnes det andre løsninger som er billig og 110% bedre.

Har du noen forslag?

Sjekket litt mer på komplett og fant ikke noe særlig annet av 3d tver som var mye billigere og mindre funksjoner.

Lenke til kommentar

gikk til innkjøp av en Samsung 46" 3D LED-TV UE46C7705 isteden.

Sammenlignet de to tvene (Samsung 46" 3D LED-TV UE46C8705 og Samsung 46" 3D LED-TV UE46C7705) og så strengt tatt ingen forskjell.

7705en var en smule billigere også.

Er det noen forskjell så er det vel at 7705en har Enhanced Refresh Rate på 600hz og muligens innebygd wi-fi, er ikke helt sikker på wi-fi men trenger det strengt tatt ikke uansett.

Lenke til kommentar

 

Det jeg reagerte mest på var vel at 3d brillene som følger med har engangs batteri og varer kun 50 timer, etter dette må de byttes ut, og nye koster 800 kr pr stk...

Og akkurat som jeg skrev dette så jeg at det gikk ann å kjøpe oppladbare briller til 1300 kr....

 

 

 

Batteriene koster heldigvis ikke 800kr stykket. Det er små runde lithium 3v batterier; CR 2032. De koster vel 10-15 kr stykket. Selve brillene koster derimot 800 kr paret.

Endret av karlif
Lenke til kommentar

 

Det jeg reagerte mest på var vel at 3d brillene som følger med har engangs batteri og varer kun 50 timer, etter dette må de byttes ut, og nye koster 800 kr pr stk...

Og akkurat som jeg skrev dette så jeg at det gikk ann å kjøpe oppladbare briller til 1300 kr....

 

 

 

Batteriene koster heldigvis ikke 800kr stykket. Det er små runde lithium 3v batterier; CR 2032. De koster vel 10-15 kr stykket. Selve brillene koster derimot 800 kr paret.

ja, men de brillene er engangsbriller etter det jeg leste, var ikke mulig å bytte batteri på dem selv uten å ødelegge brillene eller noe.

 

Har ikke bestilt de oppladbare brillene enda hvertfall, vil teste ut 3d litt først før jeg eventuelt kjøper de. Det følger med ett brille sett med tven så kan prøve med den.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 7- og 8-serien er ganske stor Chronilus. 8-seriens sortnivå (tror det heter Deep Black) er mye bedre. Sammenlignet er sortfargen i 7-serien mørkegrått på en god dag. Og det er en ganske stor forskjell - spesielt mtp film, som trådstarter skal bruke skjermen til.

 

Og trådstarer, du kan bytte batterier på brillene som hører med. Koster x<20 kroner for nytt batteri. Skal du ha flere briller, koster det 800,- ja.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 7- og 8-serien er ganske stor Chronilus. 8-seriens sortnivå (tror det heter Deep Black) er mye bedre. Sammenlignet er sortfargen i 7-serien mørkegrått på en god dag. Og det er en ganske stor forskjell - spesielt mtp film, som trådstarter skal bruke skjermen til.

 

Og trådstarer, du kan bytte batterier på brillene som hører med. Koster x<20 kroner for nytt batteri. Skal du ha flere briller, koster det 800,- ja.

Fant ut det med batteriene, den anmeldelsen jeg leste var litt forvirrende.

Men nå har jeg fått tven og slitet med å henge den opp osv. får vel bare leve med at svart farge ikke blir sånn skikkelig svart svart.

Hadde du sagt i fra tidligere så hadde jeg kanskje bestilte 8-serien isteden :p

Men gjort er gjort! veldig fornøyd med opplegget hvertfall :)

Fjernet gamle pc skjermen og gamle 32" tven fra bordet og hengte den nye bak bordet på veggen og koblet til PCen og Xboxen til skjermen.

Meget bra!

 

edit: skriveleif!

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...