Gå til innhold

Anmeldelse: Spider-Man:Shattered Dimensions (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg HVERTFALL kjøpe både uncharted 2 og dette nye spiderman spillet! All den svadan i tråden måtte jo føre til det:) Får dere provisjon:p?

Neida.. (vel jo jeg skal jo ha begge spillene før eller senere:p)

 

Har enda ikke prøvd et spill med slik tegneserie grafikk... Hadde egentlig ønsket meg et spiderman spill noe ala arkham asylum (grafikkmessig), men dette virker svært spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmeldere må få lov til å gi spillet den karakteren de mener det fortjener. Men vi brukere bør vel også få lov til få si hva vi mener.

 

Jeg synes ikke det er hårreisende at en bruker skriver at én anmelder som har gitt to forskjellige spill samme karakter sannsynligvis mener at disse spillene gir deg samme verdi/underholdningsopplevelse (eller hva man skal kalle det). Gitt at anmelder liker begge sjangre og at bruker liker begge sjangre.

 

P.S. Skal man først hakke på en Furevik-anmeldelse kan du heller ta den av anti-spillet FFXIII.. :rolleyes:

(bevisst avsporing og et forsøk på et Cato d.e.-øyeblikk)

Endret av leterel
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du sier, Odesserion? At en spillopplevelse verdt 7 av 10 på karakterskalaen i én sjanger overhodet ikke er sammenlignbar med en spillopplevelse verdt 7 av 10 i en annen sjanger? Det må selvfølgelig være gitt at leser evner å forstå at spill i ulike sjangre gir til dels ulike typer underholdning, men når dette er tilfellet burde man vel kunne anta at to sjuere betyr at opplevelsen ligger på omtrentlig samme punkt med omtrentlig samme avstand til «toppen av lykke» i gitte sjanger?

Lenke til kommentar

Men RTS er jo ikke hans kopp te?

"Kvaliteten" på spillet har jo ikke noe å si når det kommer til personlige preferanser?

først og fremst føler jeg at jeg bør utdype det jeg mener med "God karakter." Eksempel karaktererene er fra en perfekt verden der hvor 10er spill er det beste i sin sjanger.

 

Personlige prefreranser er jo akkurat det det er. selv om RTS da ikke er hans kop te som du sier, ville det fortsatt vært større kjangs for og få han til og like et RTS som har fått god karakter hvis jeg skulle anbefalt et spill kunn etter hvilken karakter det har fått. Hvis jeg i realiteten skulle da gjordt førnevnte ville jeg heller satt meg inn i hva han liker og da eventuelt anbefale et RTS som ville passet hans spillestil selv om det da kanskje ikke har fått toppkarakter.

 

 

Det finnes da vitterlig ingen fasit på det med mindre man liker 10/10 spill best med vilje.

Selv om 2 spill får 10/10 kan de være så forskjellige som dag og natt, selv om de er i samme sjanger, det er derfor jeg egentlig foretrekker anmeldelser uten karakterer og som avslutter med konklusjonen.

Da er sjansen større for at man tør å gjøre kjøp ut i fra egne preferanser enn når man blir opphengt i tallene under anmeldelsen.

Helt enig. Men karakteren er fortsatt en god indikasjon til "nye" gamere. Erfarne gamere har en tendens til og velge seg spill de skall kjøpe lenge før anmeldelsene treffer det generelle media.

Lenke til kommentar

Det er noe som heter sunn diskusjon og usunn krangel. Noen trenger en leksjon tydligvis. At gamer prøver å halde diskusjonen vekke fra uncharted er forståelig. Da det er det mest oppbrukte temaet på denne nettsiden. Passer seg heller ikke i denne tråden. Og imo folk som oppsøker en oppbrukt diskusjon og kommer med sarkastiske uttalelser om skribents jobb, har ingenting på internett å gjøre.

 

Med det sagt så likte jeg anmeldelsen. Ser ut som det er bra underholdning i "Edderkoppmannen"

Lenke til kommentar

Ønsker overhodet ikke å hive mer ved på bålet (selv om vinteren nærmer seg). Dette spørsmålet er stilt av nysgjerrighet, og videre vil en avklaring ha en nytteverdi for meg, og kanskje andre.

 

Er en karakter gitt i en anmeldelse en måte å sette underholdningsverdien til et spill inn i en skala? Slik at to spill med lik karakter har, subjektivt sett utifra anmelderen, den samme underholdningsverdien (forutsatt at spillene hører til samme sjanger, eller man har sansen for begge)? Eller er karakteren et resultat av ulike kriterier som grafikk, musikk, historie, skuespill etc, som til slutt slås sammen til et tall?

 

For en person med veldig bred smak innenfor ulike spillsjanger er denne presiseringen viktig. Man har ikke alltid råd til alle spill man er nysgjerrig på, og dermed er det greit å vite hvor pålitelig en karakter er som indikator for underholdningsverdi. Selvsagt under forutsetningen at man liker sjangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...