Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC bråker veldig når jeg gamer!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig kjøpt meg ny stasjonær PC. Og det jeg har opplevd er at når jeg spiller f.eks Call of Duty: World At War, viss jeg tar av headsette. Hører jeg PC'en jobbe som f. Den lager ikke noen rare lyder bare bråker veldig, jobber hardt. Dette støyet er så høyt at jeg tror jeg nesten ikke kan ha venner på bessøk. jeg har denne prossesoren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584608

Det står at den bråker i kommentarene. Det jeg lurer på er:

Er det noe program eller noe jeg kan kjøpe for å få den til å bråke mindre? Jeg har hørt om 'SpeedFan' og sånn, men fikk det ikke helt til å funke.

- Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut CPU viften med en skikkelig en. F.eks. en Zalman. Byttet ut selv min originale for i7 med en slik og det ble langt bedre. Måtte sette på en motstand for å halvere farten for å få støynivået (kom i pakken) ned riktignok.

 

Denne fikk jeg tak i:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488204

 

Anbefales, men er litt vanskelig å montere på enkelte hovedkort.

 

 

Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg ble fantastisk overasket selv over støynivået første gang jeg kjøpte meg en ferdigbygget PC.

 

Virker som en del butikker tar den enkle veien og gir F i støy.

 

Ellers har vel aldri de reelle hardware produsentene som AMD og Intel fokusert på støy? Det er ytelse ytelse ytelse. Kan være lurt å bytte diverse vifter ja, men noe støy er du nok nødt til å leve med dessverre. Grafikkortet vil uansett bråke i spill etc.

Lenke til kommentar

Det er flere produsenter som er flinke til å ha støyfrie maskiner. Spesielt Dell er meget gode på dette. Noen maskiner er det så vidt du kan høre at noe skjer etter at du trykke strømknappen. Nå er selvsagt OEM-produsenter litt mer beskjedne med maskinvaren, men det blir fremdeles kraftige nok maskiner.

 

AMD og Intel produserer bare vifter som er tilstrekkelig til å kjøle prosessorene sine. Sjeldent at de bråker noe spesielt. Dessverre kan varme føre til at disse går raskere enn nødvendig. Dette løses av en god luftstrøm i kabinettet. Et par vifter der og man vil nødig høre vifter. Skjermkort er også en synder, men man kan igjen redusere dette veldig med gode kabinettvifter. Nå er det litt viktig å velge kvalitet over noe annet på vifter, så vær varsom. Det er bedre å legge noen hundrelapper ekstra i det. Vifter med strømstyring er å anbefale.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er flere produsenter som er flinke til å ha støyfrie maskiner. Spesielt Dell er meget gode på dette. Noen maskiner er det så vidt du kan høre at noe skjer etter at du trykke strømknappen. Nå er selvsagt OEM-produsenter litt mer beskjedne med maskinvaren, men det blir fremdeles kraftige nok maskiner.

 

AMD og Intel produserer bare vifter som er tilstrekkelig til å kjøle prosessorene sine. Sjeldent at de bråker noe spesielt. Dessverre kan varme føre til at disse går raskere enn nødvendig. Dette løses av en god luftstrøm i kabinettet. Et par vifter der og man vil nødig høre vifter. Skjermkort er også en synder, men man kan igjen redusere dette veldig med gode kabinettvifter. Nå er det litt viktig å velge kvalitet over noe annet på vifter, så vær varsom. Det er bedre å legge noen hundrelapper ekstra i det. Vifter med strømstyring er å anbefale.

 

OK, jeg leste litt og tenkte at jeg skulle bestille meg en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461267

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...