Gå til innhold

8x AGP skjermkort på 4x hovedkort. tull?


spaakh

Anbefalte innlegg

Har lyst på et nytt skjermkort, og hvis jeg skal ha noe med futt i så er det garantert 8x AGP. Hvor mye ytelse/båndbredde taper jeg på å ha et hovedkort med 4x AGP? - :-?

 

Jeg vet at hovedkort ikke koster mer enn 1000,- man det er tross alt 1000,

Har lite lyst å bruke penger på hovedkort nå hvis hammer slår til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke tull da alle nye 8x skjermkort er bakoverkompatible med 4x standard'n. Det var et problem tidligere da det kun var SIS som hadde kommet med 8x AGP. Når Intel så slapp sin standard for 8x AGP så ble alt så mye bedre... (Utifra egne erfaringer og hva man har lest av tester)

 

Det er som med 2x versus 4x debatten for noen år siden det, er ikke allverdens å hente, men har du et kjapt system så for all del, gå for 8x.

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Har du ikke et hovedkort som støtter mer enn AGP 4x er det jo ganske opplagt at du må kjøre med det. Men hvis hovedkortet ditt støtter AGP 8x kjører du jo selvsagt med det på.

 

Shivac: Du har merket ustabilitet ved den "nye" teknologien? Det er jo ikke så utrolig rart når hovedkortet ditt ikke støtter AGP 8x. Så selvfølgelig må du kjøre på AGP 4x - men jeg synes det er tåpelig av deg å anbefale folk som har hovedkort med AGP 8x å kjøre på AGP 4x grensesnittet.

 

mine 2 øre.

Lenke til kommentar
Har du ikke et hovedkort som støtter mer enn AGP 4x er det jo ganske opplagt at du må kjøre med det. Men hvis hovedkortet ditt støtter AGP 8x kjører du jo selvsagt med det på.

 

Shivac: Du har merket ustabilitet ved den "nye" teknologien? Det er jo ikke så utrolig rart når hovedkortet ditt ikke støtter AGP 8x. Så selvfølgelig må du kjøre på AGP 4x - men jeg synes det er tåpelig av deg å anbefale folk som har hovedkort med AGP 8x å kjøre på AGP 4x grensesnittet.

 

mine 2 øre.

 

Det forrige hovedkortet mitt støtte agp 8x ja .. lol. Og dette var et ustabilt mareritt. Var et SiS 648DX kort.

 

Og jeg har heller ikke anbefalt folk som kjører AGP 8x å kjøre AGP 4x nei, tror du misforstod litt der. Såvidt jeg vet, er heller ikke dette så veldig lett å få til med alle løsninger. Finnes bare en metode der man kunne teipe noen "pinner" på agp kortet, for å få det til å bli AGP 4x.

 

Men etter mine erfaringer så har agp 8x bare vært ustabilt, og teknologien gir knapt nok 1-2% ytelsesforskjell. Men hvis man mener at 1-2% ytelsesforskjell er viktigere enn stabilitet, så skal man for all del mene det. Det gjør iallefall ikke jeg 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...