Gå til innhold

HDMI adapter for Wii


blackcom

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette her jeg:

 

http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/

 

Kosta underkant av 300 ink frakt og leveringen tok en uke.

Samme bildekvalitet som ved bruk av komponent-kabler, 480p, men for min del mer praktisk med HDMI ingangen på TV'en.

Eneste forskjellen er vel egentlig at signalet blir konvertert til digitalt før det går i kabelen framfor inni TV'en.

 

Funker veldig bra, har AB-testet med component kabel og denne dingsen funker som bare det. Kan anbefalle den til alle som irriterer seg like mye som meg over at

Wii'en ikke har innebygget HDMI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-mX5b8rLK

Blir det stor forskjell på om jeg bruker Wii2HDMI eller Mayflash VGA-kabel til Wiien?

 

EDIT: Etter litt lesing fant jeg ut at Wii2HDMI gir samme bildekvalitet som Component-kabel som er den beste. Jeg skal nok kjøpe Wii2HDMI snart.

Endret av Slettet-mX5b8rLK
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Blir det stor forskjell på om jeg bruker Wii2HDMI eller Mayflash VGA-kabel til Wiien?

 

EDIT: Etter litt lesing fant jeg ut at Wii2HDMI gir samme bildekvalitet som Component-kabel som er den beste. Jeg skal nok kjøpe Wii2HDMI snart.

 

 

Hvordan fungerer denne i forhold til de Virtual Console spillene på Wii?

Valget står mellom denne og VD-W3.

 

Vet at denne wii2hdmi ikke gir mer enn 480p, men fra tidligere hdmi converterings box, så fikk jeg ikke spilt VC spill :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spilte i dag Muramasa på Wii'en og syntes at bildet var så uklart at jeg nå har tenkt til å skaffe meg en Wii2HDMI. Spørsmålet mitt er da om noen her som vet om det er mulig å få kjøpt det i en norsk nettbutikk?

Du har skjønt at HDMI-adapteren bare er for de som evt ikke har komponentinngang sant? Ingen forbedring i bildeskarphet/oppløsning. Den originale komponentkabelen fra Nintendo er den beste løsningen.

Lenke til kommentar

Spilte i dag Muramasa på Wii'en og syntes at bildet var så uklart at jeg nå har tenkt til å skaffe meg en Wii2HDMI. Spørsmålet mitt er da om noen her som vet om det er mulig å få kjøpt det i en norsk nettbutikk?

Du har skjønt at HDMI-adapteren bare er for de som evt ikke har komponentinngang sant? Ingen forbedring i bildeskarphet/oppløsning. Den originale komponentkabelen fra Nintendo er den beste løsningen.

 

Jeg bruker jo komposittkabel (den som fulgte med Wii'en), men får man ikke bedre bilde/skarphet av å bruke HDMI/komponentkabel? Uansett, jeg var hos Elkjøp og sjekket det ut om de hadde det i butikken. Der stod det RGB-kabel. Er det det samme som komponentkabel? Føler meg jævla dum her. <_<

Lenke til kommentar

Spilte i dag Muramasa på Wii'en og syntes at bildet var så uklart at jeg nå har tenkt til å skaffe meg en Wii2HDMI. Spørsmålet mitt er da om noen her som vet om det er mulig å få kjøpt det i en norsk nettbutikk?

Du har skjønt at HDMI-adapteren bare er for de som evt ikke har komponentinngang sant? Ingen forbedring i bildeskarphet/oppløsning. Den originale komponentkabelen fra Nintendo er den beste løsningen.

 

Jeg bruker jo komposittkabel (den som fulgte med Wii'en), men får man ikke bedre bilde/skarphet av å bruke HDMI/komponentkabel? Uansett, jeg var hos Elkjøp og sjekket det ut om de hadde det i butikken. Der stod det RGB-kabel. Er det det samme som komponentkabel? Føler meg jævla dum her. <_<

Best: Komponent (progressive scan 480p = best farger, best skarphet, bedre blir det ikke på Wii)

Nest best: RGB (bedre fargeseparasjon enn kompositt (tilsvarende komponent, men kun interlaced 480i/576i) NB! Må brukes i en RGB-støttet SCART-kontakt for fullt utbytte (ofte merket med et symbol av en skjerm med tre prikker inni. Ikke-RGB-kontakter har bare to prikker. De fleste TV'er har en av hver).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spilte i dag Muramasa på Wii'en og syntes at bildet var så uklart at jeg nå har tenkt til å skaffe meg en Wii2HDMI. Spørsmålet mitt er da om noen her som vet om det er mulig å få kjøpt det i en norsk nettbutikk?

Du har skjønt at HDMI-adapteren bare er for de som evt ikke har komponentinngang sant? Ingen forbedring i bildeskarphet/oppløsning. Den originale komponentkabelen fra Nintendo er den beste løsningen.

 

Jeg bruker jo komposittkabel (den som fulgte med Wii'en), men får man ikke bedre bilde/skarphet av å bruke HDMI/komponentkabel? Uansett, jeg var hos Elkjøp og sjekket det ut om de hadde det i butikken. Der stod det RGB-kabel. Er det det samme som komponentkabel? Føler meg jævla dum her. <_<

Best: Komponent (progressive scan 480p = best farger, best skarphet, bedre blir det ikke på Wii)

Nest best: RGB (bedre fargeseparasjon enn kompositt (tilsvarende komponent, men kun interlaced 480i/576i) NB! Må brukes i en RGB-støttet SCART-kontakt for fullt utbytte (ofte merket med et symbol av en skjerm med tre prikker inni. Ikke-RGB-kontakter har bare to prikker. De fleste TV'er har en av hver).

 

For å gjøre det lettere for folk å vite hva slags kabler de har /trenger /vil ha:

 

Compositt = Gul phono kabel til bilde og en rød og hvit phono til lyd.

 

RGB = en scartcabel (stor firkanta sak)

 

Komponent = Tre phono kabler til bilde, merket rødt, blått og grønnt, og to phono til lyd, rød og hvit.

 

Komponent er best bilde mulig på hd-tv'er og flatpaneler, har du ikke komponent ingang (sett med videoinnganger i rødt grønt og blått...) må du skaffe noe ala den Wii2HDMI som omtales i denne tråden.

 

På flatskjermer gir komponent VELDIG tydelig forbedring fra de andre to. Veldig skarpt og fint bilde.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...