Gå til innhold

Test: Pinell Supersound II er helt superduper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har første versjon av Pinell Supersound. Er i utgangspunktet veldig fornøyd bortsett fra to ting: Den "glemmer" ofte nettverksnøkkelen, så jeg jeg må nesten hver gang jeg skal høre på internettradio feks taste inn wep-nøkkel på nytt. Kjedelig og frustrerende. Det andre er at den ikke er helt skrudd av når den er i standby. Siden radioen ikke er så bra skjermet for hf-signaler, betyr det at det kommer en høy "dytt-i-dytt-i-dytt" lyd når man snakker i mobiltelefon i nærheten av den, uansett om den er på eller ikke. Bortsett fra dette er det et supert produkt!

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt denne. Generelt synes jeg den er bra, men det er en ting som dere ikke tester. Følsomhet på FM og DAB. Når jeg sammenligner den med en alminnelig god FM-radio, faller den helt gjennom på følsomhet. Det hvor jeg får inn svake stasjoner på den gamle radioen, får jeg bare sus på denne. DAB: Jeg bor i Stavanger, og her i området er det bare to sendere. Da jeg først prøvde å få inn noe på DAB, var det ingenting, eller mye hakking. Til slutt fant jeg et sted i huset hvor jeg fikk inn DAB brukbart. Jeg sjekket DAB-signalene på en spektrumanalysator. Med en liten tråd til antenne så jeg signalene (på 229 og 239 MHz). De lå ca 30 dB over støynivået, så radioen burde ta stasjonene inn brukbart. Men da jeg holdt radioen i nærheten av antennen som jeg brukte på spektrumanalysatoren, viste analysatoren en kraftig økning i støynivået.

 

Konklusjon: Dårlig følsomhet på FM og DAB, pluss at radioen sender ut mye egenstøy i området hvor DAB-signalene er. Kretsene burde vært bedre skjermet, og uttak for ekstern antenne ville ha hjulpet. Ellers god radio.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt denne. Generelt synes jeg den er bra, men det er en ting som dere ikke tester. Følsomhet på FM og DAB. Når jeg sammenligner den med en alminnelig god FM-radio, faller den helt gjennom på følsomhet. Det hvor jeg får inn svake stasjoner på den gamle radioen, får jeg bare sus på denne. DAB: Jeg bor i Stavanger, og her i området er det bare to sendere. Da jeg først prøvde å få inn noe på DAB, var det ingenting, eller mye hakking. Til slutt fant jeg et sted i huset hvor jeg fikk inn DAB brukbart. Jeg sjekket DAB-signalene på en spektrumanalysator. Med en liten tråd til antenne så jeg signalene (på 229 og 239 MHz). De lå ca 30 dB over støynivået, så radioen burde ta stasjonene inn brukbart. Men da jeg holdt radioen i nærheten av antennen som jeg brukte på spektrumanalysatoren, viste analysatoren en kraftig økning i støynivået.Konklusjon: Dårlig følsomhet på FM og DAB, pluss at radioen sender ut mye egenstøy i området hvor DAB-signalene er. Kretsene burde vært bedre skjermet, og uttak for ekstern antenne ville ha hjulpet. Ellers god radio.

Jeg bor også i Stavanger og har store problemer med Pinell Supersound II sin dårlige følsomhet på DAB og FM måtte holde den opp i vinduet for å få søket opp FM stasjoner når de først var preprogramert så kunne jeg flytte radioen. På DAB er signalene veldig svake med mye feil og tidvis støy. Det hører ellers med til historien at dette er radio nr 2, byttet den første i butikken da den første bare støyet på DAB men den fungerte mye bedre på FM. Så her har Pinell en utfortding med kvalitet og følsomhet. Regner med at radio Nr to også går i retur til butikken. Beklagelig da jeg synes dette er en fin liten radio.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Er faktisk veldig skuffet med receiveren. Den er så dårlig at jeg får bare en lokal stasjon på FM delen, og ingenting på DAB !?! Jeg trodde det var en mandagsprodukt og har byttet den rett etter at jeg kjøpte den, men problemet er det samme !!

For sammenligning, en dårlig baderom duck-radio fra Clas Ohlson for en hundrelapp får 6-7 stasjoner på FM-båndet, plassert rett ved siden av "supersound". Pure One DAB-radio som jeg dessverre har solgt for å kjøpe Supersound klarte mer enn ti DAB-stasjoner plassert samme sted, så min anbefalling er IKKE KJØP denne hvis du ikke bor i nærheten av en sender !!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Terje

Er det mulighet for extern radio antenne?

Er det muligt å bruke tilførsel strøm som av/på knapp eller går den bare til stby når den får strømmen tilbake?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...