Gå til innhold

TEST: Sony Ericsson Xperia X10 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte mini PRO versjonen.

Denne telefonen var en STOR skuffelse. Kamera er elendig, og vil faktisk dra det så langt å si at det er ubrukelig til bilder innendørs om det du skal ta bilder av er lengre vekk en 1 meter. Skal du ta bilder ute, så må du for all del ikke ta bilder av noe som er i bevegelse.

Batteriet var tomt på ca et døgn, og da ble den heller ikke veldig mye brukt.

Skjermen kan rotere etter hvilken vei du holder telefonen. Dette fungerer bra av og til, men ofte går det minst 5 sek. før den roterer skjermen om du velger å gå over til å bruke tastaturet.

Skjermen er en stor skuffelse. Uklar og lyssvak. Menyer og logikken i menyene er rotete og mangelfulle. Andre telefoner jeg har brukt den senere tid har vært mye enklere opsatt.

Denne telefonen hadde så mange irritasjonsmomenter at den blir parkert i en skuff som reservetelefon. Så får jeg finne meg en ny telefon. 2000kr bortkastet. At en tlf som dette kan få terningkast 6 er for meg helt latterlig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjøpte den forrige uke og jeg må si jeg ble meget skuffet. Som musikktelefon er den helt håpløs. Måten musikken sorteres er rotete. Den deler opp i artister og sanger men jeg klarer ikke å se at det er en enkel måte å få opp album på. I tillegg så scroller ikke navnet når du merker det i musikkspilleren, noe som er meget irriterende når sangtittelen er meget lang. Musikkspilleren er for enkel rett og slett. Mobilen kommer med standardminnekort på 2 GB, noe som er alt for knapt dersom man virkelig mener at dette skal brukes som musikkmobil. Kalenderen er heller ikke av de mest brukervennlige. Jeg går fra en Sony Ericsson og ønsket å synkronisere de to telefonene via Sony Ericcson på nett i forhold til kontakter og kalender. Her mislyktes jeg selv etter flere forsøk. Dette er for svakt. Beregn deg god tid når du skal sette deg inn i telefonen, når man kobler den til nettet skal den oppdateres og det tar lang tid. Den er liten og søt i design, men som smarttelefon mangler den det lille ekstra som skal til. Terningkast 4.

Lenke til kommentar

har nå hatt den i ett par mnd, og anbefaler den absolutt ikke. Kjöp noe annet. Lösningene er tungvinne og ett par helt håplöse. Som foreksempel når man skal " ta " en samtale . Det er en strek på skjermen man skal da dra mot venstre for å ta og höyre om man vil legge på för man har tatt samtalen. Det som ofte skjer er at den spretter til venstre og legger på . Har man mobilen löst i lommen så må man väre veldig forsiktig når man tar den opp så da ikke denne pekesaken flyr på legg på. Håplöst.

video kameraet plutselig slår seg på kortfrekvenser så om man ikke har sjekket på forhånd kan den plutselig starte å ta 10 sek. frekvenser.

endel andre saker også som er veldig tungvinne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...