Gå til innhold

Test: HTC Legend - slik skal det gjøres!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting om batterilevetid? Andre tester spriker litt på dette punktet, så det hadde vært interessant med deres erfaringer.

 

Hei, vår testers erfaring er at batterilevetiden er bra, men tappes fort om GPS brukes. Han lader ca annenhver dag, så de ekstreme problemene noen få har oppgitt har vi ikke merket noe til. Men det avhenger selvsagt av bruk av GPS og WiFi.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i bransjen og har hatt anledning til å teste både Legend og Hero. Hero hadde ikke noe spesielt godt batteri, men Legend har omtrent ikke batteri i det hele tatt. Den må lades flere ganger for dagen, og lading tar svært lang tid. I praksis endte jeg opp med å ha telefonen kontinuerlig tilkoblet strømnettet...

 

Dessuten hadde jeg problemer med synkronisering mot Exchange-server. Telefonen ville bare synkronisere stabilt når den var på WLan. Frakoblet trådløsnett opplevde jeg hele tiden at den ikke ville sykronisere.

 

Og det kan være at jeg ikke hadde tid til å finne ut av det, men jeg klarte ikke å finne settinger for tidsplan for synkronisering mot GMail-konto. Der var alternativene push eller manuelt.

 

Jeg har litt problemer med å anbefale den til kundene mine, ja...

Lenke til kommentar

Jeg jobber i bransjen og har hatt anledning til å teste både Legend og Hero. Hero hadde ikke noe spesielt godt batteri, men Legend har omtrent ikke batteri i det hele tatt. Den må lades flere ganger for dagen, og lading tar svært lang tid. I praksis endte jeg opp med å ha telefonen kontinuerlig tilkoblet strømnettet...

 

Dessuten hadde jeg problemer med synkronisering mot Exchange-server. Telefonen ville bare synkronisere stabilt når den var på WLan. Frakoblet trådløsnett opplevde jeg hele tiden at den ikke ville sykronisere.

 

Og det kan være at jeg ikke hadde tid til å finne ut av det, men jeg klarte ikke å finne settinger for tidsplan for synkronisering mot GMail-konto. Der var alternativene push eller manuelt.

 

Jeg har litt problemer med å anbefale den til kundene mine, ja...

Om du har testet den lenge må du ha en pre-release verjon. Jeg har i alle fall ikke problemer hverken med Active Sync eller batteri som tappes raskt. Jeg bruker telefonen jevnt og har endog både latitude, geotagging og WLAN aktivert. Normalt lader jeg alle mobilene om natten, men Legend har ofte blitt liggende i to døgn uten at det har vært et problem. Hva andre skriver om batteritid kan jeg ikke gå god for. Men det synes å være en trend at om en finner noe å pirke på, så hiver andre seg på bølgen.

Lenke til kommentar

Lurer på to ting, som jeg ikke ser nevnt noe sted:

 

Har mobilen en bra GPS med bra kart som er gratis i bruk, og som kan gi anvisninger i hele Norge eller Europa?

 

2 Var det ikke slik at man skulle kunne bruke kameraet på Android-telefoner til å peke på et terreng e.l. og så få fram hva det er? Eller ligger det fram i tid?

 

Det er ikke jeg som sitter med et testeksemplar av Legend (grr..), så første spørsmål har jeg ikke svar på. (Men skal be vår påskeferierende mobiltester om svar), men på spørsmål to høres det ut som du tenker på Google Googles. Denne gratis-applikasjonen kan lastes ned til din Android, og analyserer bildene du tar og gjør oppslag på nettet utfra disse. Det fungerer utmerket med kjente landemerker, barcodes på ulike internasjonale produkter etc, men det er på langt nær alt den kjenner igjen. Men som sagt - appen er gratis så det er bare å laste ned og prøve.

Lenke til kommentar

Lurer på to ting, som jeg ikke ser nevnt noe sted:

 

Har mobilen en bra GPS med bra kart som er gratis i bruk, og som kan gi anvisninger i hele Norge eller Europa?

 

2 Var det ikke slik at man skulle kunne bruke kameraet på Android-telefoner til å peke på et terreng e.l. og så få fram hva det er? Eller ligger det fram i tid?

 

Det er ikke jeg som sitter med et testeksemplar av Legend (grr..), så første spørsmål har jeg ikke svar på. (Men skal be vår påskeferierende mobiltester om svar), men på spørsmål to høres det ut som du tenker på Google Googles. Denne gratis-applikasjonen kan lastes ned til din Android, og analyserer bildene du tar og gjør oppslag på nettet utfra disse. Det fungerer utmerket med kjente landemerker, barcodes på ulike internasjonale produkter etc, men det er på langt nær alt den kjenner igjen. Men som sagt - appen er gratis så det er bare å laste ned og prøve.

 

Eh, jada, Google Goggles, skulle det selvsagt være :-)

Lenke til kommentar

Det er definitivt et problem med batteritiden. Jeg har hatt telefonen i under en uke, og jeg har i hvert fall ladet den opp et høyere antall ganger enn dager jeg har hatt telefonen. Det virker helt klart som at skjermen drar mye strøm, og spesielt sammen med GPRS-bruk. Jeg har WLAN slått av stort sett, og det samme gjelder bakgrunnsynkronisering. Når jeg sitter og installerer og prøver apps, kan jeg se prosentene på batteriet tikke nedover med alarmerende hastighet. Jeg er kanskje godt vant (min andre telefon er en E72), men jeg hadde 5800 før, og den utmerket seg ikke i nevneverdig positiv retning. Dog er Legend svært mye dårligere enn dette igjen.

 

Når det er sagt, gir jeg den foreløpig full score på alle andre områder!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...