Gå til innhold

Q-Tec Strømforsyning ATX 450W


MortenS

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nytt power da mitt gamle er på kun 300W.

Har opplevd noe ustabiliteter etter oppgradering av PC

(se spec under). Kan hende det skyldes Ram også..

 

Har noen erfaringer med rimelige power fra Q-Tec?

Vet at man får dyrere power fra Enermax og Chieftec, men

er det viktigere med mer Watt enn kvalitet her?

Er det vits å ha power over 400W? Jeg har bla 5 stk

WD 80 GB harddisker og en DVD brenner som nok tar litt strøm.

 

Komplett selger Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Dual Fan til 332 kr.

Lydutslipp er 32 dBA. Er det vanlig nivå? Q-Tec har en dyrere

ATX 400W Gold PFC versjon også, hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp Q-tec, har (desverre) havnet med med 2 av dem selv, en pga uhell og en pga mangel på valg, en 400w og en 550w. Begge har dårlig hold-up time (dvs en liten "klikk" i strømmen og maskina rebooter, når andre bare sviver videre). Ingen av dem leverer spesifisert watt, sammenlinket med Enermax, Chieftec etc. 550'n streika (gav opptil 0.1 sek med lys i powerled) på en maskin som hadde kjørt på en Chieftec 340.... direkte stusselig.

 

For å si noe hyggelig om dem så er de billige og støysvake men "man får det man betaler for" regla gjelder i høyeste grad.

 

Styr unna!

Lenke til kommentar

FSP35060PN (Fortron-Source, Microplex feks)

Anbefales, og ligger vel prismessig sånn midt på.

Veldig støysvak og yter bra.

 

Min erfaring er at både strømforsyning og minne er to jækla dårlige steder å spare penger om man vil ha et stabilt system med rom for overklokking.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp Q-tec, har (desverre) havnet med med 2 av dem selv, en pga uhell og en pga mangel på valg, en 400w og en 550w. Begge har dårlig hold-up time (dvs en liten "klikk" i strømmen og maskina rebooter, når andre bare sviver videre). Ingen av dem leverer spesifisert watt, sammenlinket med Enermax, Chieftec etc. 550'n streika (gav opptil 0.1 sek med lys i powerled) på en maskin som hadde kjørt på en Chieftec 340.... direkte stusselig.

 

For å si noe hyggelig om dem så er de billige og støysvake men "man får det man betaler for" regla gjelder i høyeste grad.

 

Styr unna!

 

Støysvak er vel ikke det rette ordet å bruke om Q-Teq. 400W-en jeg hadde hørtes ut som et helikopter. Vet ikke om dette også gjelder de litt "kraftigere" utgavene. Byttet til en 320W Lepont, og den bråker på langt nær så mye. En ålreit PSU til 395 kr (hos Digital Impuls, Oslo eller Microplex). Satser du på en virkelig støysvak PSU er nok Fortron/Source å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...