Gå til innhold

Problem med Anno 1701 LAN Multiplayer


Anbefalte innlegg

Hei,

Meg og en venn tenkte vi skulle spille ANNO 1701 sammen på LAN.

Men dette funket ikke fordi det ikke var nok plass på "gamen" :huh:

finner selve hosten men får ikke joinet fordi det ikke er plass, selv om det garantert er plass. og jeg skjønner ikke hva som kan være feilen.

Jeg har oppdatert den med patch 1.04 men det hjalp ikke noe.

Singel player og alt annet funker helt fint.

Noen som vet noe og gjerne vil dele? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Skole PCer er noe dritt, der snakker jeg av erfaring.. =) Syns jeg husker en gang jeg skulle spille med en kompis så måtte han bytte workgroup, siden skolepcene er koblet til domene. Vi byttet til WORKGROUP. (Merk: om du gjør det feil kan det hende du ender opp med og ikke klare å logge inn igjen, om du endrer den på samme konto :p) Men burde egentlig funke å spille uansett workgroup.. Men noen spill er veldig plagsom med tanke på LAN, så kan godt være det. Eller et port problem, igjen skole PC er nazi på sånne ting. Legg til portene i firewall. Dere har vel sånn sykt plagsomt virusprogram som fulgte med? Sjekk om den kanskje har innebygd firewall også.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

nja... vi formaterte pc'ene selv over til W7. og vi finner jo hverandre på spillet, bare det at vi ikke kan komme inn på grunn av at det ikke er plass =/

 

1) Port forward 21701 i router firewall. Viktig Anno 1701 port.

Still nothing?

 

2) Har dere prøvd Direct Connect? Dere har manuell IP?

Nothing?

 

3) Kjører dere OpenVPN, Hamachi, TV kort etc? Mange slike ting kan lage problemer for Anno 1701 LAN.. Disable.

 

Sånn. Se om det går :)

Lenke til kommentar

ok x)

takk for tipsene :)

Har ikke prøvd noe av det, trodde det var noe annet som var problemet siden vi kunne "finne" hverandre.

Men skal se hva jeg kan teste. Regner med at jeg ikke kan endre noe pfirewall porter på skolen x)

 

hehe nei. På skolenett funker det 100% sikkert ikke :)

 

Ok, let me know if it works out :) Ganske sikker på at det første skal funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...