Gå til innhold

Hvorfor er sida fukka i Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytt til Mozilla Firebird (het før Phoenix) ..

Er mer kompatibel med ting å tang enn Opera OG er reklame reklame reklame fri :p suger bare halvparten så mye minne å++ :)

 

Edit:

Folk som klager over at en side ikke funker i ditt å datt bør heller ta i bruk bedre browsere istedenfor å komme å si at designeren/koderen/whatever må gjøre bedre koding. Kom over en side der de hadde sagt fra nederst på siden at den var testet i Mozilla Firebird å at de ga ****** i at den _muligens_ ikke var like kompatibel med andre browsere.. Thats the way to do it :)

 

Edit2:

Åja, for å det svare på spørsmålet ditt, Opera har det til å vise ting slik de vil, å ikke slik de er ment :p

Lenke til kommentar
Bytt til Mozilla Firebird (het før Phoenix) ..

Er mer kompatibel med ting å tang enn Opera OG er reklame reklame reklame fri :p suger bare halvparten så mye minne å++ :)

 

Edit:

Folk som klager over at en side ikke funker i ditt å datt bør heller ta i bruk bedre browsere istedenfor å komme å si at designeren/koderen/whatever må gjøre bedre koding. Kom over en side der de hadde sagt fra nederst på siden at den var testet i Mozilla Firebird å at de ga kjøss i at den _muligens_ ikke var like kompatibel med andre browsere.. Thats the way to do it :)

 

Edit2:

Åja, for å det svare på spørsmålet ditt, Opera har det til å vise ting slik de vil, å ikke slik de er ment :p

 

Nå snakker du bare tull. Tror nok at hvis en side vises feil i Opera, er det dårlig koding som har skylden, og hvor mange gidder å bytte browser for å se en eneste side med dårlig koding?

Lenke til kommentar

Mozilla og Opera følger w3 standarden til punkt og prikke (Mozilla er riktignok litt slappere enn Opera, på det punktet), mens IE har valgt å følge noe av w3 standarden og så lage sine egne standarder, som altså er grunnen til at man kan skrive nesten hva man vil og det blir riktig i IE, dette er jo selvfølgelig fint for folk som vil skrive en webside på en halvtime bare for å fortelle alle brukere av IE hvem man er, men da får man altså ikke mange besøkende av de som bruker andre browsere...

Lenke til kommentar

uten å se kodene dine blir det vanskelig å gi en nøyaktig vitenskapelig forklaring på det eksakte problemet ditt, men da må man ta improvisere litt, jeg antar at du har skrevet feks noe som dette:

 


<font size=11 family=verdana>

 

det er da koder som med tiden har blitt ulovlig i følge w3 standarden(ps: du blir ikke anmeldt eller.no men da bryter du standarden)

 

måten å gjøre det på


.test{

       font-family: Arial, Courier, Verdana, Sans-serif;

       font-size: 14px; 

}

 

dette putter du da i en extern css fil og kaller med


<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css" />

 

i html fila di...

Lenke til kommentar
uten å se kodene dine blir det vanskelig å gi en nøyaktig vitenskapelig forklaring på det eksakte problemet ditt, men da må man ta improvisere litt, jeg antar at du har skrevet feks noe som dette:

 


<font size=11 family=verdana>

 

det er da koder som med tiden har blitt ulovlig i følge w3 standarden(ps: du blir ikke anmeldt eller.no men da bryter du standarden)

 

måten å gjøre det på


.test{

       font-family: Arial, Courier, Verdana, Sans-serif;

       font-size: 14px; 

}

 

dette putter du da i en extern css fil og kaller med


<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css" />

 

i html fila di...

 

Tror du glemte

<font class="test"> blablablablabla </font>

Lenke til kommentar

mozilla firebird er en bedre browser enn opera etter min mening.. suger mindre minne, å er mer kompatibel.. den er kompatibel både med "IE only" standarder og w3 .... å skal en del til for at koden skal være direkte *dårlig* .. å w3 validatoren er ikke helt som den skal etter min mening.. klager på noe med "span" på </body> tagget foreksempel.. men så har det en del med smak å behag å gjør hvilken browser man foretrekker og.. men skal ikke så mye til for å omvendes .. jeg _elsket_ Opera før, inntil jeg oppdaget firebird..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...