Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på å lage mitt eget spill. Spillet skal bli et ordentlig spill lik med CoD, Alan Wake osv. Men problemet er hvilke programmer jeg trenger for å lage spillet. Programmering det kan jeg, som C++ osv. Men hvilke programmer anbefales det for animasjoner, 3D modellering (har Maya 2009), bildeprogram (har Photoshop CS2 og CS4), lyd redigering, video redigering osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld for å være frekk, men om du virkelig kan C++ så vet du nok hvordan du lager et spill.

Det er ikke bare å laste ned et program og forvente at det blir likt CoD serien.

Gode spill krever mye arbeid og mye matte(3D krever Trigonometri).

Det finnes programmer som kan hjelpe deg med å lage "småspill" men du kommer nok aldri opp på et likt nivå som Alan Wake eller Call of Duty med slike programmer.

Skrevet

Unnskyld, men jeg måtte le litt nå; du vet vel at det er mer enn en person som står bak et spill, selv om det er dårlig eller bra?

Lage et lignende CoD alene kan du sammenligne med som å bygge et kjøpesenter alene; det vil da et par tiår...

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

3D Rad Med det kan du "Lage" et eget spill, du setter opp scenen osv da.

Ganske stilig å drive på med.

EDIT: Er nok ikke akkurat dette du leter etter, men du kan sikkert prøve det ut.

Endret av SvinepelS
  • 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...