Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjapt spørsmål: F2P, B2P eller P2P? :)

De sier selv at det skal bli et P2P spill.

What will be the payment model for TERA?

Just like other triple A titles, TERA, a next generation MMO, will be a subscription based model and will feature box products for sale in North America. Further details will be disclosed at a later time

Her er linken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt vanskeligheter med å stole på asiatisk mmo spill industri fortiden, selvom Tera ser uhyggelig konge ut.. Bare det at Teasers/Trailers ser som regel vanvittig kult ut at man blir overhypet og får forhåpninger til alle vidder. Syntes mange i det siste har fokusert litt for mye på grafikk og animations der underholdende content og gameplay blitt mer skyvd til side og ikke satt på så mye prioritet.. Hadde samme feeling da NCsoft skulle komme med Aion, det SÅ rått ut på alle områder men endte med skuffelse når man kom litt utover i spillet. Mengden på content er jeg ikke så nøye på siden man kan ikke be om så mye når spillet er mer eller mindre nytt, men derimot å gjøre det underholdende og ikke så ekstremt monotont og ensformig er en annen ting. Vet det kan bli mye grinding, men selv det kan gjøres underholdende om bare NCsoft ikke hadde lukket ørene for communitiet så mye..

Så ja, det jeg håper på her er content, PvE/PvP samt der ikke 90% av questa er identiske til hverandre.

Tera ser kjempeflott ut, og kommer garantert til å teste det ut selv når det kommer ut. Det kom som en gledelig nyhet at dem ikke bruker den gamle oppbrukte "sandwich" Target systemet, som vil gjøre dette mer skill basert og forhåpentligvis øke funfactor. Mindte meg egentlig litt om Continenth of the Ninth, som også ser veldig bra ut.

Skrevet (endret)

Det virker jo litt tøft med combo og at man må styre og sikte selv. Men det ser så pompøst og flashy ut, og det gir meg et negativt inntrykk med en gang. Litt vanskelig å forklare, men det blir uansett et spill å følge med på. Og rekner med det er en god sjanse å få prøvd spillet når de blir open beta, som de fleste mmorpg spill har. Før kjøpte jeg stort sett alt av mmorpg som kom ut, men har funnet ut at det er mye billigere å ta en prøve runde i open beta. Dessuten har de jo eksplodert med mmorpg i de senere år.

Hvordan er dette spillet i forhold til Continenth of the Ninth?(av det vi vet) Det spillet ser også veldig flashy ut :p

Skulle ønske det var en samletråd over kommende mmorpg, jo det finnes mmorpg, men den sida er ikke særlig oversiktelig.

Endret av Crispin
Skrevet

... jo det finnes mmorpg, men den sida er ikke særlig oversiktelig.

For å si det mildt. Må da finnes en tråd her et sted over kommende MMORPG's? Føler nesten at vi har alle former for sånne tråder

Skrevet

Det virker jo litt tøft med combo og at man må styre og sikte selv. Men det ser så pompøst og flashy ut, og det gir meg et negativt inntrykk med en gang. Litt vanskelig å forklare, men det blir uansett et spill å følge med på. Og rekner med det er en god sjanse å få prøvd spillet når de blir open beta, som de fleste mmorpg spill har. Før kjøpte jeg stort sett alt av mmorpg som kom ut, men har funnet ut at det er mye billigere å ta en prøve runde i open beta. Dessuten har de jo eksplodert med mmorpg i de senere år.

Hvordan er dette spillet i forhold til Continenth of the Ninth?(av det vi vet) Det spillet ser også veldig flashy ut :p

Skulle ønske det var en samletråd over kommende mmorpg, jo det finnes mmorpg, men den sida er ikke særlig oversiktelig.

Bare for å si det sånn C9 kommer til å være mye mer fokusert på å gjøre ting selv jeg har sett på litt previews for det virker helt sinnsykt fett det og.. men istedenfor å lage ett mmorpg virker det mer som ett spill i mmorpg stil som er designa for å spilles alene. Vel å bra for folk som digger dragon age origins som meg selv. Men er litt mere keen på mmo sjangeren ser bosser blir drept aleine og archer i det spillet er OP!

Uansett vel verdt å sjekke ut skal ikke flame noe anna spill for å få tilhenger til tera. Men i mine øyne er C9 mere singleplayer og Tera mere ett multiplayer. Men både PvP og gamingmåten er litt det samme med sikting og multiple targeting systems og sånn. ;)

Skrevet

Sikkert verdt å følge meg på begge, men etter og ha lest hva du skrev, så virker jo Tera definivt mest interessant.

Hehe takk for den men er ikke laget noe offisiell C9 side og lover deg det er ett fett spill det og forresten om noen av folka her inne vil teste det så kan man finne C9 i OBeta atm, men bare på koreansk men du får jo sett gameplay og får litt feeling selv om. Om noen er interresert så skal jeg finne link til dere.

Skrevet

Har kommet noen få nye updates nå:

hei

Tera interface og condition:

Det viser seg at man har en condition bar eller ett hjerte over deg som ved 100% gir deg full styrke i kamper. Jo mer denne synker og det gjør den ettersom du slåss mye, jo mindre effektiv blir du. Det de har nevt er at det går litt på dmg og mulig også defence og regen. Ved å stå ved ett bål som man trolig kan lage, fyller man opp denne baren.

Enchantments og litt forskjellig spices fra koreanske siden.

De hører veldig på hva brukerne ønsker at spillet skal inneholde ettersom de ferdigutvikler det og har stadige diskusjoner med fan basen på den koreanske siden.

Updates kommer;)

Skal adde noen nye vidz som forklarer det litt bedre

Skrevet

Nytt big topic fra TERA... CBT3 launcher 26 jan og det har allerede kommet ut noen smakebiter på hva vi kan forvente fra dette spillets neste Closed Beta. Det virker intenst og det ser også ut til at BHS har hørt på fansa sine og gjort jobben sin som de fleste andre koreanske selskaper ikke klarer^^,

Uansett her er en liten link som forteller litt + noen bilder og videoer fra det man kan forvente og se i framtiden.. + FGT (focus group test) for EU/NA.

Skrevet

Ikke verst.

Det her begynner å se bra ut, begynner å få et hint til sånn "jeg-klarer-ikke-å-vente" følelse, pokker.. :p

Men hva er det de fleste koreanerne ikke greier? Begrense grind? På tanke det omtrent er en norm der borte..

Skrevet

Ja hehe jeg ser tankegangen deres. Men som sagt BHS har uttalt at de skal prøve å få grinden som det alltid er i mmos uansett hvad dere sier for å drepe 20 mobs for ett quest er like mye grind som noe anna. DU dreper mobs på mobs, så om du gjør det for quest eller bare for å drepe monster for xp så er det det samme.

Men dem sier som sagt at de skal prøve å gjøre dette så bra unikt og morsomt som mulig. De vil prøve å få til en anna vri så grindingen ikke skal bli så kjedelig.

For hvis noen sier at det ikke er grind i wow så er det /facepalm...

Skrevet (endret)

Joda, jeg er enig i deg der. Men greia her er jo å få grinden underholdende, noe mange selskaper som lager MMO's ikke har klart. Får dem det underholdende så er jo det fett nok og ikke bare ha det så monotont, grått og ensformig fra begynnelse til slutt. Men har på følelsen at combat systemet i TERA vil gjøre opp mye for det :) som vil få det morsomt nontheless. Man kan liksom ikke bare sitte der å med kaffe og mat i handa mens man spiller..

WoW? Pfft, det er ingenting. Prøv Lineage2. Tror det er en av de verste grinding spillene jeg har testa hittils..

Åssen fungerer forresten PvP? Det er vel ikke faction basert som f.eks horde vs alliance etc?

EDIT: Ser forresten at det florerer rundt rykter at NCsoft har saksøkt Bluhole..

Endret av TerraZero
Skrevet

Joda, jeg er enig i deg der. Men greia her er jo å få grinden underholdende, noe mange selskaper som lager MMO's ikke har klart. Får dem det underholdende så er jo det fett nok og ikke bare ha det så monotont, grått og ensformig fra begynnelse til slutt. Men har på følelsen at combat systemet i TERA vil gjøre opp mye for det :) som vil få det morsomt nontheless. Man kan liksom ikke bare sitte der å med kaffe og mat i handa mens man spiller..

WoW? Pfft, det er ingenting. Prøv Lineage2. Tror det er en av de verste grinding spillene jeg har testa hittils..

Åssen fungerer forresten PvP? Det er vel ikke faction basert som f.eks horde vs alliance etc?

EDIT: Ser forresten at det florerer rundt rykter at NCsoft har saksøkt Bluhole..

Det er nok ikke ett rykte, det er faktisk sant de har saksøkt dem fordi de mener at dem de sparka sa opp fra sitt L3 team ettersom de ikke hadde tenkt å gi dette ut. For de har jo eller hadde da to andre store ideer B&S og Aion. De mener dem har tatt med seg L3 Keyen og brukt den i tera da. det ble vel rundt 1,7 mill i søksmål og omkostninger for BHS.

Uansett, jeg tror grindingen blir mer morsom bare med tanke på hva du kan og må gjøre for å drepe mobs med aim og klikk to attack :) det er liksom en feature som gjør grind underholdene i min mening og at man har så mye muligheter til å bevege seg rundt og dodge attacks.

Angående PvP har det vært veldig lite om dette foreløpig ihvertdfall i stor skala, men planen er jo at det er alle mot alle om dette blir da guild messig politisk messig ettersom det skal være ett politisk system eller om det blir noe falg/tag opplegg er uvisst, eller jeg har ihvertfall ikke fått helt grepet på PvP delen enda. Men det virker awesome og alle kan drepe alle så å si ... Free roll pvp i en seamless world med veldig få instancer ettersom de prøver å komme seg unna det typiske wow opplegget ^^,

hehe har hørt rykter om at L2 er ett helvette med tanke på grind ja:P

Skrevet (endret)

Da var det på tide med en liten update da. Det vil si den er nokså stor for dette spillet. Det er nemlig en ny announcement anngående det vestlige teamet som skal fikse oss ett litt mer vestlig Tera, med engelske stemmer og litt mer macho tipper jeg, ettersom korea og asia har tendens til å lage chars og stemmer i slike spill ganske feminine.

Ihvertfall det vestlige teamet går under En Masse Entertainement og skal sørge for å publisere ferske nyheter for EU/NA samt kjøre noen tester for oss av typen FGT, CBT og OBT. Om vi i det hele tatt får noen CBT, noe jeg tviler litt på, det blir ivhertfall bare en sånn som det ser ut. Ihvertfall ettersom Bluehole satser på en global release og skal vi ha like mange tester og betaer som den koreanske siden vil det ta tid. Uansett nå kommer jo CBT3 for korea nå til fredagen 2 dager igjen. Det vil si mange nye filmer, nytt content og endel nye skills er mulige å få med seg og se. Det er også lagt opp til klatring i instancer, men også ute i det ville som f.eks trær, dog endel mindre for ikke å skape ubalanse.

Ser ut som BHS prøver å gjøre "grinden/lvl'ng" minst mulig kjedelig for oss spillere. Med tanke på at de legger til klatring som en feature for å gjøre det litt mer interresant i instancer, vi får kanskje se dette som en del av en bossfight? hadde vært konge. Det blir også implentert svømming nå som vil sette ett mer realistisk preg, man husker vel aion.

Uansett En Masse Entertainement skal sørge for at vi nå blir oppdatert jevnlig ved å poste nye ting på www.tera-online.com announcements, samt at de har en egen twitter side som også starter å oppdatere seg jevnlig fra og med neste uke.

Her er en liten link med ett intervju og en fullsatt engelsk artikkel angående EME, samt denne!

Endret av Prottis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...