Gå til innhold

Dårlig resultat i 3Dmark 03 i forhold til maskin


Manx

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg bare ender opp med 2800 :grumpy: poeng i 3Dmark 03, med min maskin (se nedenfor) finnes det noen programmer som går igjenom maskinen og finner ut om jeg har mye dritt som ikke bør være slått på eller bør avinnstalleres?

 

Jeg burde da uten problemer gå over 5 000 poeng... eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FY!!!!!!!!!! dette var skumle resultater... Har du installert alle de siste skjermkort driverene og slikt? Prøv å restarte PCen og se hva du får da som resultat. Det er flaut med 2800 for et slikt system og 4000 burde bli oppnådd uten noe form for klokking... Håper noen hjelper deg, kan tenke meg hvor irritert du er ! :yes:

Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare hvorfor jeg bare ender opp med 2800 :grumpy: poeng i 3Dmark 03, med min maskin (se nedenfor) finnes det noen programmer som går igjenom maskinen og finner ut om jeg har mye dritt som ikke bør være slått på eller bør avinnstalleres?

 

Jeg burde da uten problemer gå over 5 000 poeng... eller?

 

Har du innstallert Chipset driverne?

Lenke til kommentar

jeg innstallerte den siste driveren til skjermkortet før jeg kjørte testen, etter testen så slo jeg av virus programmet og fikk så og si det samme resultatet. Man kan jo si at jeg er lite happy...

 

Nå spør jeg kanskje velding dumt jeg bygget denne maskinen for en månde siden, chipset driverne følger vel med på installasjons cd'en til hovedkortet?

Lenke til kommentar

ja,du skulle jo ha fått over 5000 i 3d mark 2003.

 

du har jo veldig bra hardware på cp din.

tror nok det kan være et software problem du har.

har du alle driverne innstalert,til hk også ?

eller kan det være noe aa eller af som står på i menyen til grafikkortet.

 

hvis du nettopp har byttet system bør du kansje formatere eller reinnstalere .

Lenke til kommentar
Du er sikker på at du ikke kjører med AA og AF (anti-aliasing of anisotropic filtering)?

 

Og v-sync er skrudd AV?

 

Alt dette stilles i control panel for Catalyst.

 

Sjekk min score i 3DMark for sammenligning

(har klokka CPU og 9800 PRo):

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=993690

 

Litt OFF topic, men....

Kjører dere uten Anti-aliasing og anistropic filtering ???

og uten V-sync på ??? i 3dmark03 ??? derfor jeg får så dårlig resultat i forholdt il andre tenker jeg.

 

Får 2934 med 9600 kortet mitt nå. Og det er med alt på BEST Quality. Trodde 3dmark03 overstyrte de driver settingsene jeg.

Lenke til kommentar

Sett på application preference, så føger skjermkortet programmets innstillinger. Gjorde samme feilen selv første gang.

 

Men synes strengt ikke 5800 poeng var så mye i det oppsettet heller. Jeg får nesten 5600 med tilsvarende system, bare med P4 2,53, 533mhz FSB...

Lenke til kommentar
Du er sikker på at du ikke kjører med AA og AF (anti-aliasing of anisotropic filtering)?

 

Og v-sync er skrudd AV?

 

Alt dette stilles i control panel for Catalyst.

 

Sjekk min score i 3DMark for sammenligning

(har klokka CPU og 9800 PRo):

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=993690

 

Litt OFF topic, men....

Kjører dere uten Anti-aliasing og anistropic filtering ???

og uten V-sync på ??? i 3dmark03 ??? derfor jeg får så dårlig resultat i forholdt il andre tenker jeg.

 

Får 2934 med 9600 kortet mitt nå. Og det er med alt på BEST Quality. Trodde 3dmark03 overstyrte de driver settingsene jeg.

 

Du kan ikke vente mer av det kortet! Det skal være tregere enn radeon 9500!

Lenke til kommentar
har 8xaa og fsaa, vertical sync alltid ON, fikk likevel 5665 i 3dmark03, er fornøyd jeg :-)

Gjorde ingen innstillinger annerledes, kjørte kun programmet med 20 gående prossesser i bakgrunnen.

Aldri i verden om du fikk 5600+ i 3DMark03 med 8x AA og 8a AF.

 

Du må nok sjekke innstillingene dine en gang til.

 

V-sync har ikke så mye å si på 03 varianten,

siden frameraten sjelden går over 70 frames uansett.

Lenke til kommentar

*kremt* 3dmark03 tester gpu/minnebåndbredde

mens 3dmark01 tester cpu/minnebåndbredde/gpu

 

så for ytelsen i 01 kreves det et topp tweaket system for å oppnå høye resultater

 

jeg har også radeon 9800 pro og fikk 5790 i 3dmark03. med en barton 2500+ og 1 gb i dualchannel på et nforce2 chipset.

 

Så hvilken cpu du har spiller mindre rolle i 03 enn i 01.

Lenke til kommentar
*kremt* 3dmark03 tester gpu/minnebåndbredde

mens 3dmark01 tester cpu/minnebåndbredde/gpu

 

så for ytelsen i 01 kreves det et topp tweaket system for å oppnå høye resultater

 

jeg har også radeon 9800 pro og fikk 5790 i 3dmark03. med en barton 2500+ og 1 gb i dualchannel på et nforce2 chipset.

 

Så hvilken cpu du har spiller mindre rolle i 03 enn i 01.

'

Doh, jeg får jo over 6600 selv da, men IKKE med 8x AA og 8x AF.

Lenke til kommentar
Det var 6xaa og 8xfsaa med vert. sync alltid på med INGEN application preference avhaket!

Skjønner du ikke at du tar feil?

 

Jeg testa akkurat å sette på 6x AA og 8x AF, med v-sync ON.

 

Game 1 hakka faktisk noen steder.

 

Game 2, akkurat i starten i heisen, lå på en 6-7 frames pr. sec.

 

Og med 6-7 fps i den testen, så er det meningsløst å kjøre resten av

testene, for jeg vet at det ikke blir i NÆRHETEN av 5000 uansett.

 

Gå til den siden her og les nederst på siden, der er det en tabell for

3DMark03, der de sammenligner forskjellige AA og AF innstillinger.

 

http://www.driverheaven.net/reviews/9800256/index2.htm

 

Og du, hvis du har haka for 6x AA og 8x AF, så har du sikkert

gjort det i OpenGL. Det hjelper ikke, for 3DMark er Direct X.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt å diskutere, jeg har samme innstillinger i Direct3d og Open gl, jeg sjekket nettopp innstillingene i contril panel, og testen kom ut med 5665 UANSETT hva du mener! Denne tråden legger jeg død da noen tydeligvis mener jeg ikke klarer å lese av tall og enkle innstillinger-takk for meg!

Lenke til kommentar

V-sync har ikke så mye å si på 03 varianten,

siden frameraten sjelden går over 70 frames uansett.

 

Når vi snakker om 3dmark og slike ting så går jo FPS counteren over 60hz selvom Vsync er på. Det er jo den som teller.

 

Men hvorfor skal alle mase så fælt om 3dmark03? Den har ingen relevanse idag og ingen relevanse i morgen heller. Ikke uken etterpå engang.

 

Det nå aldrene 01 er et program som det nå er praktisk og teste med. (Husker godt tiden da jeg kjørte 01 på en CPU som var overklokket til 600mhz og hadde et GF1 DDR )

 

Men 5665 i 03 med AF og AA? Det er UMULIG det.. Tror nok det er noe som overstyrer det som du har stilt inn (hvis du har gjort det rett)

Jeg skal bare påpeke at jeg tviler sterkt på at de instillingene gjelder når du kjører 3dmark03.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...