Gå til innhold

Runescape


Anbefalte innlegg

Vel, eg såg ein tråd som handla sånn omlag om dette, men den tråden var ikkje 'ordentleg' nok, og eg lagar ein.

 

Vel, Runescape. Kven har ikkje prøvd det? Kven har ikkje formeiningar om det?

 

Runescape er eit spel som gjerne vert elska eller hata, i hakket under WOW. Avhengigheitsfaktoren er vel òg litt under WOW. Men dei aller fleste har sine formeiningar om det.

 

I spelet Runescape startar du på ein liten stad kalla Tutorial Island. Her får spelaren ein liten forsmak på det han har i vente. Du startar med botnnivået i dei fleste eigenskapane, nivå ein. Maks i kvar eigenskap er nivå 99. Alt i alt er det 24 eigenskapar i spelet, men dette aukar etter kvart. Det er rykte om at det skal koma ein ny allereie i år. Med andre ord er dette er eit profesjonelt spel. Uvanleg suksessfull for eit spel på nettet.

 

Kritikarar tek spelet ofte på grafikken, men spelet har vunne fleire prisar. Kva er det då? For det fyrste er òg grafikken veldig forbetra no. Det er for ei stund sida kome HD- og fullskjermsmodus. For det andre må det vera noko med sjølve følelsen i spelet. Noko som for mi eiga del er bra, men dumt for andre, er at det tek ekstremt lang tid å 'gjennomføre' det. Med 'gjennomføre' det meinar eg alle eigenskapar i 99, utført alle oppdrag, utført minigames etc etc. Grunnen til at eg set gjennomføre i gåsauge er at ein eigentleg ikkje kan gjennomføre det. Det er spesielt i høgt nivå det skjer. Mykje utfordrande, som å ta 'bossar', 'pk'e,', 'PvP' eller 'Player versus Player'. Spelet er òg ofte oppdatert med nye stadar, nye oppdrag, kalla 'quests', og av og til nye eigenskapar.

 

Det fjortismiljøet folk snakkar om, har opphørt til ein viss grad. Foruma er som regel saklege, og det faktisk i spela òg. Noko som vart innført i 2009 var 'Total lvl worlds'. Det vil seie at du må ha ein viss total lvl for å kunne logge inn i den verda, noko som eliminerar nybyrjarane.

 

Ein annan ting er at nokon påstår at spelet ikkje er djupt, at det ikkje har ein god historie. Vel, det er der det er best, er mi meining. I desse oppdragane får vi mykje informasjon om 'gudane' der, nokre mektige vesnar kalla mahjarrat, og historia generelt. Det er særs mykje snakk om historie og slikt i runescape, noko som òg motbevisar det generelle fjortismiljøet.

 

Elles er det absolutt anbefalt å lese denne artikkelen, der den forklarar betre kva det er. Det står òg mykje om spelet på hovudsida, runescape.com.

 

Så kva meiner de? Kva er det å utsetje på det? Og kva er eventuelt bra? Alle meiningar er velkomne! :)

Endret av Hatleking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runescape :3 Haha, jeg husker da jeg gikk i 5-9. klasse. Spilte det en god del da, kom i lvl 71 hadde sikkert spilt enda om det ikke hadde vært for at jeg aldrig fikk bli member :( Sånn sett alle vennene mine som spilte det fikk bli member...

 

Det er et morro spill når du først kommer inni det, synes bare de nye oppdateringene til spillet ødela det litt. Det meste som kom etter "The grand exchange" var ikke så bra, er sikkert bare fordi jeg aldrig ga det en sjanse da. Jeg kalte meg espengutt1, off, haha xD

 

Jeg takker for at du minnet meg på dette spillet igjen, kanskje jeg lager meg en ny acc for jeg husker ikke passordet på "espengutt1" <_<

Endret av SvinepelS
Lenke til kommentar

Runescape :3 Haha, jeg husker da jeg gikk i 5-9. klasse. Spilte det en god del da, kom i lvl 71 hadde sikkert spilt enda om det ikke hadde vært for at jeg aldrig fikk bli member :( Sånn sett alle vennene mine som spilte det fikk bli member...

 

Det er et morro spill når du først kommer inni det, synes bare de nye oppdateringene til spillet ødela det litt. Det meste som kom etter "The grand exchange" var ikke så bra, er sikkert bare fordi jeg aldrig ga det en sjanse da. Jeg kalte meg espengutt1, off, haha xD

 

Jeg takker for at du minnet meg på dette spillet igjen, kanskje jeg lager meg en ny acc for jeg husker ikke passordet på "espengutt1" <_<

 

 

Ingen problem :)

 

Noko eg skal tilføye; det er ikkje mange oppdateringar for gratisversjonen. Men det seier då seg sjølv. Det går FINT an å spele berre i F2P, og då vil eg anbefale pk'ing. I P2P er det mykje meir landareale, mange fleire våpen, ekstremt mange ting, mat, eigenskapar, oppdrag, 'bossar' osb.

 

Og berre for å tilføye; oppdateringane i den seinare tida er kanskje dei beste på lenge! :)

Lenke til kommentar

Ja, men da det battel ground greiene kom til alkahaid eller hva det het ble jo wilderness helt ruinert. Da var det ikke morro lengre. Brukte winderness som en 'Pengemaskin', jeg løp rundt å plukket opp piler som jeg kunne selge. Var en ganske bra måte, helt til jeg var høy lvl.

 

En anna måte jeg tjente penger på var å hogge coal eller rune essence.Husker jeg løp fram og tilbake i lillebank i Varrock, hehe :D

Lenke til kommentar

Dessverre, har aldri forsøkt dette spillet, men kjenner en som spiller det enormt bye. Bombasa eller noe er hans in-game nick. Satt å så på det her om dagen, og syns det hele virket litt rart. Spesielt likte jeg ikke at det bare var å sette opp typ 80 000 bål for å få max skills i en type skill.. var liksom ikke noe givende på noen måte syns jeg :/

Lenke til kommentar

Runescape! Mange gode minner derfra, ihvertfall mange gode minner fra Runescape Classic! Når 3D versjonen kom og alt som var igjen på classic var bots, gikk jeg lei. Men har prøvd 3D versjonen i senere tid, også. Morosmt spill og var det spillet som introduserte meg for MMO's. Angrer på at jeg ikke stoppet etter Runescape Classic med MMO's. Beste gratis MMO der ute, syns jeg.

Lenke til kommentar

Vel, questinga er det mest kjekke for meg, og er har då quest cape.

 

Angående korleis ein går opp i nivå på forskjellige evner, så må ein gjere det. For å få opp 'firemaking' kan du lage mange bål, men du kan òg gjera nokre 'minigames'. For å gå opp i fishing må du fiske mykje. Likeeins med dei andre.

Lenke til kommentar

Satt og spilte det nå nettop, faktisk! :D

 

Tror grunnen til at noen mener det ikke er dypt er at de ikke liker spillet, og dermed ikke blir member og gjør questa som gir deg informasjonen som gjør det dypt. Hadde det ikke vært for min gamle acc hadde jeg nok syntes det samme.

 

Uansett, supert spill om man er member eller ikke. Pleier som regel å aldri kunne slå meg til ro med en class, så runescapes system er perfekt^^ At det har så mange skills å trene er også et stort pluss.

Smithing og crafting er også mye bedre enn i fleste andre MMOer, etter min mening. Samme med mange av mem questene.

Men når jeg prøvde det i ferien, på andre maskiner en min egen stasjonære, ble karakterene skummelt høye og tynne, i så stor grad at jeg ikke orket å spille det. Hvis det er slik det ser ut på de fleste skjermer skjønner jeg hvorfor folk ikke vil spille det...

Lenke til kommentar

Spiller dette selv... Er faktisk ganske underholdende hvis du bare gidder å sette deg inn i det.

 

Og de som syter over grafikken vet ikke hva de snakker om, da dette er Javabasert. Hadde det vært et vanlig spill som ikke kjører i nettleseren, hadde grafikken vært dritt. Men som Javaspill er det genialt.

 

Quester varierer veldig, noen er veldig morsomme, andre er irriterende. Men felles for alle er at de suger og er kjedelige hvis du bruker guide. Prøv noen uten guide, og de er mye bedre, og gir skikkelig god følelse når du fullfører en lang og vanskelig quest :)

 

Brukernavnet mitt er "Dunno-Lars", legg meg til hvis dere vil. Bare ikke bli sur hvis jeg fjerner deg hvis vi ikke snakker sammen :whistle:

Lenke til kommentar

 

Quester varierer veldig, noen er veldig morsomme, andre er irriterende. Men felles for alle er at de suger og er kjedelige hvis du bruker guide. Prøv noen uten guide, og de er mye bedre, og gir skikkelig god følelse når du fullfører en lang og vanskelig quest :)

 

 

Ja, gjorde alle questa untatt det hvor vi skal redde den ene prinsen (Free quest) Det er et utrolig stressende quest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...