Gå til innhold

Hva skal jeg velge???


Anbefalte innlegg

Har nå i lengere tid vurdert å kjøpe ny mobiltelefon. Utvalget er stort og i denne "jungelen" er det ikke lett. Vet at alle telefoner har forskjellige OS,kamera, finesser m.m. Valget står mellom disse telefoner: HTC Hero,HTC Tattoo,HTC Touch HD 2,Samsung Omnia 2, Samsung Jet, Nokia N900 og Nokia N97. Er det noen er som kan hjelpe til med sine synspunkter?? Takk på forhånd for hjelpen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "Finn din mobil" synes jeg ikke er helt bra.

 

* HTC Hero har Android og Sense og er en fantastisk god telefon. Den kan dog til tider være litt treg, men stort sett rask etter siste oppdatering. Masse kule widgets og programmer og er i grunn en skikkelig "gadget-telefon". Veldig mange muligheter til å gjere telefonen som du vil.

 

* HTC Tattoo er vel det man kan kalle lettvekterversjonen av Hero. Den har resistiv skjerm i stede for kapasitiv (men kan da bruke stylus), men jeg tror ikke du burde la det gjøre utslaget. Utslaget burde heller komme i at skjermen er ganske liten (2,8") og oppløsningen er lav, noe som gjør at veldig mange programmer i Market ikke fungerer.

 

* HTC Touch HD 2 er har en fantastisk stor skjerm. Den er utnyttet helt ut i kanten, så den blir ikke så veldig mye større en blant annet iPhone. Bredden du vil merke mest. Den er også tynn. Den er rask og har muligheter til å innstallere mange progremmer. Men du må søke på google siden det foreløpig er få programmer i Marketplace. Den har mange gode proffunksjoner og er i følge meg alt i alt den råeste telefonen du får tak i. Men den har ikke fysisk QWERTY-tastatur.

 

* Samsung Omnia II er vel en god telefon. Jeg vet ikke så veldig mye om den, men jeg liker stort sett ikke Samsung sine telefoner.

 

* Nokia N900 har jo det nye OSet Maemo 5. Det er en god telefon med tanke på både hardware, og software. Det er ikke mange programmer til den enda, og tastaturet er litt lite osv. Men alt i alt en meget god telefon. Me pga. det nye OSet har det desverre en del magler enda.

 

Samsung Jet og Nokia N97 ville jeg holdt meg unna. Men hvem du velger kommer helt ann på hva du skal bruke den til.

 

Slik jeg ville gjort det er Hero hvis jeg skulle hatt en kul gadget-telefon. Tattoo hvis jeg skulle hatt en billigere gadget-telefon. HD 2 hvis du vil ha det "råeste" med stor og herlig skjerm. N900 kanskje hvis du er litt interessert i noe nytt (kanskje litt speselt interessert? Hvis du skal ha en god profftelefon med fulltastatur og mange gode funksjoner ville jeg valgt HTC Touch Pro 2.

Endret av Program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...