Gå til innhold

Bestille fra Video Games Plus


Heroic Kvinnen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst tl å bestille Demon's soul fra videogamesplus(VGP)

Hvordan bestiller man egentlig?

 

Jeg bor i en leilighet i norge, og har en postkasse som er liksånn her

postkasse.jpg

 

Hvordan skal jeg da bestille fra VGP?

Bare taste inn min addresse, postnummer og navn?

Også vil spillet bli sendt til min postkasse?

 

Eller må jeg hente den i en slags postkontor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, spillet blir sendt til din postkasse hvis det er den adressen du oppgir. Har tilfeldigvis akkurat samme postkasse som deg og det var god plass til mitt Demon's Souls i den. Dersom postkassen din er full av annen post får du nok en lapp om at du må hente pakken på ditt lokale postkontor.

 

Edit: Du trenger ikke oppgi hvilket postkontor du eventuelt vil ha pakken til. Dette ordner Posten selv.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Du må betale prisen for spillet pluss frakt. Når du kjøper noe fra utlandet skal du egentlig betale moms/toll i tillegg dersom varens verdi overstiger 200kr, men VGP merker etter hva jeg vet varens verdi til under 200kr, så du slipper forhåpentligvis moms/toll. Du kan selvsagt aldri være sikker... Mer informasjon om reglene rundt dette finner du raskt hvis du googler.

 

Du oppgir det de spør etter.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Seriøst, menneske?

 

Så lenge du har ei adresse der du bur, oppgir du berre denne når du bestiller. Posten tar seg av resten. Om du er litt over jevnt paranoid kan du alltids slenge på leilighetsnummer i adressa, men det burde strengt tatt ikkje vere nødvendig.

 

Når det gjelder VGP har dei tidlegare merka varer med verdi under 200 kr, uvisst om dei gjer det no, var ikkje veldig populært med Tollvesenet. I verste fall må du betale 25% moms på bestillinga, i tillegg til eit fortollingsgebyr. Dette er rundt 120 kr om Posten gjer dette for deg.

 

Totalpris kan med andre ord bli (80CAD * 1,25) + 120 = ca 650 NOK.

Lenke til kommentar

Seriøst, menneske?

 

Så lenge du har ei adresse der du bur, oppgir du berre denne når du bestiller. Posten tar seg av resten. Om du er litt over jevnt paranoid kan du alltids slenge på leilighetsnummer i adressa, men det burde strengt tatt ikkje vere nødvendig.

 

Når det gjelder VGP har dei tidlegare merka varer med verdi under 200 kr, uvisst om dei gjer det no, var ikkje veldig populært med Tollvesenet. I verste fall må du betale 25% moms på bestillinga, i tillegg til eit fortollingsgebyr. Dette er rundt 120 kr om Posten gjer dette for deg.

 

Totalpris kan med andre ord bli (80CAD * 1,25) + 120 = ca 650 NOK.

 

Ojja ok.

men tar de moms/toll prisen rett fra kortet mitt, eller må jeg betale moms/toll når jeg skal hente spillet?

 

-Håper jeg blir heldig og slipper momsen /toll

Endret av Heroic Kvinnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...