Gå til innhold

NAT nivå

Forked

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hepp.

(prøvde å søke først, fant ikke noe om NAT nivåene)

Jeg har kjøpt meg en PS3 slim (250GB pakke) og lurer litt på dette med NAT nivået de angir.

I oppsettet hos meg sier den NAT 3. Litt googling sier at jeg må forwarde en del porter, både TCP og UDP. Det er i grunn greit, bortsett fra at to av TCP portene er 80 og 443. Det utgår, men de andre er forwardet.

Er det noen som vet hva dette vil ha å si? Hva er forskjellen på det og NAT 2.

Det utgår å sette PS3 i en DMZ sone eller tilsvarende. Port 80 og 443 benyttes til andre ting og kan derfor ikke dedikeres noen spillmaskin.

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Nat 3 har du ikke kontakt med dem i Nat 1 og i noen tilfeller de som har Nat 2. Men Nat 2 og 1 kommuniserer helt fint med hverandre. Så hvis du har en ruter som lar seg få satt opp bare Playstationen i DMZ hadde jeg gjort det siden portene er opptatt. Finnes ganske så mange rutere som setter hele nettet i DMZ som ikke er det man ønsker. I en DMZ sone trenger man nesten bare ip adressen til nettet for å få tilgang. På en playstation trenger man ikke å være så bekymret for det, annet en at man kanskje ikke burde lagre kort informasjon der.

Skrevet

men hvordan fungerer denne DMZ sonen, vil den påvirke det som ikke ligger i den? Jeg har ikke en standard "bredbåndsruter", men en brannmurboks beregnet på mindre bedrifter :-) har ikke sett på mulighetene på den bortsett fra standard port forwarding i forbindelse med dette problemet..

Skrevet (endret)

Sony har mye å lære når det kommer til software og dokumentering, fant ps3 nat typene selv via google som igjenn fant det på en kryptisk japansk side.

Nat 1 til 2 er OK men får du opp 3ern så er det store sjanser for at online spilling ikke vil virke som det skal.

Nat 1: Ingen NAT oppdaget / koblet direkte til internet (360: Open NAT)

Nat 2: NAT oppdaget, psn port sjekk: OK (360: Moderate NAT)

Nat 3: NAT oppdaget, psn port sjekk: FEILET (360: Strict / Closed NAT)

Endret av BadByte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...