Gå til innhold

Socket 1156 eller 1366?


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart bestille meg nye komponenter til å bygge en spillemaskin til en rimelig pris. Men jeg stusser litt på om jeg skal velge S-1156 eller S-1366? Jeg skal enten ha meg Intel i7 2.80 Ghz QuadCore eller Intel i7 2.66 Ghz QuadCore. Men jeg er ikke sikker enda.

 

Hovedkortet jeg skal ha meg må være rimelig men også være fremtidsikker så jeg kan oppgradere litt etterhvert.

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer hvor mye du vil bruke, Og om du skall kjøre SLI/Crossfire. 1156 chipset halverer du hastigheten til PCI-E om har 2 skjermkort i. og 1366 socket har Trippel channel minne, mot 1156 har dual channel minne. Men Dual channel vs Trippel channel minne i spill er ikke noe forksjell.

 

Begge sockets er like rake CPU. Men til 1366 kommer det 6 core CPU. Og tror foresten 1366 kommer til være på markede lengre.

Lenke til kommentar

Spørs hvor lenge det er imellom hver gang du oppgraderer! Oppgraderer du vært andre år kjøper man sikkert all innmat på nytt.

 

Jeg kjøpte meg Core I5-750 og MSI P55-GD65.

 

Skal man være frammtidsrettet tror jeg en i7 prosessor er good shit!

4 kjerner + HT = 4 teoretiske kjerner til, = 8 kjerner.

 

Jeg skal ikke spille meget.

 

Minne: 2*2gbyte CMD4GX3M2A1600C8

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Problemet i dag er at produsentene i større og større grad legger opp til at man skal oppgradere "alt" (cpu/hk/RAM) sammen. Med mindre man er av typen som bytter innmat hver 6 mnd da ;)

 

Bytter man hver 1.5-2 år, så nytter det ikke å satse på å kjøpe såkalte fremtidsrettede ting. Det er iallefall min mening.

 

Kjøp det som gir mest bang for buck nå, sannsynligheten for at du må gjøre samme valg neste gang er stor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...