Gå til innhold

SATS -årets snodigste forretningsstrategi?


CWH

Anbefalte innlegg

Jeg sa opp mitt støttemedlemsskap i SATS her før helgen.

Årsaken var et kundebehandlingen deres var rett og slett for dum til at jeg kunne la dem melke meg lenger.

 

Jeg har vært medlem av SATS i 5-6 år nå luss noen år tidliere. Hadde et Elixia avbrekk noen år. Totalt snakker vi om i området 10 år som betyr ca 50 000 i medlemsinntekter fra meg.

 

Jeg sjekker ikke småbeløp eller faste trekk på kontoen min særlig nøye.

Men når jeg gjør det finner jeg ut at de har hevet prisen på medlemsskapet fra 460 til 530 kroner. Uten min viten eller samtykke.

 

Ved kontakt til kundeservice viser det seg at dette har pågått siden i våres, og at de har sendt brev til en adresse som er nå snart 5 år gammel. Jaha, så mann opdaterer ikke kundeopplysningene sine særlig hyppig skjønner jeg. Mann kan få bensinstasjonansatte til å spørre HVER ENESTE kunde om de vil ha drikke til pølsen, men ikke spørre treningsmedlemmer om "Unnskyld, kan vi få sjekke at vi har riktig info på deg"?. Strengt tatt har vel DE mer enn MEG å tjene på å ha riktige oplysninger?

Rimelig svakt synes jeg, men det blir værre.

 

Jeg har vært støttemedlem stortsett de siste 2 årene. De få gangene jeg er på trening har nok kostet meg ca 1000 kroner gangen, og mann er pålagt å trekke kortet for registrering hver gang.

 

Så det jeg også lurer på er. Når du har en kunde som tydeligvis BURDE sagt opp medlemsskapet sitt, men tydeligvis kjøper seg god samvittighet...hvorfor setter du da opp prisen? La en sovende bjørn sove i fred?

 

Det viser seg jo og at dersom jeg hadde oppdatert informasjonen de sendte til en gammel adresse hadde jeg hatt krav på LAVERE pris.

 

Jeg velger å si opp avtalen muntilig. Det får jeg ikke lov til, må sende skriftlig.

Dette gjør jeg. De gjør meg da oppmerksom på at jeg må betale ut oppsigelsesperioden. Ikke noe forsøk på å prøve å redde kundeforholdet på noen måte. Jeg gjør oppmerksom å at de urettmessig har belastet meg for mye allerede. Dette virker det ikke som de registrerer en gang.

 

Dette er selskapet som har lokkekampanjer og selgere å hvert gatehjørne.

Gratulerer dere har nettopp vunnet min personlige pris: Årets Dummeste Forretningsstrategi.

Det er dyrere å få inn en kunde enn det er å ta vare på en kunde. Vet ikke alle dette?

 

Jeg vet ikke om jeg gidder bruke krefter på å kjøre saken videre.

Men, jeg håper iallefall en person som leser dette tenker seg om en ekstra gang og velger å gå for annet en SATS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for et lokalt treningsstudio til 350kr i måneden nå nylig. Det er selvfølgelig mindre, uten noen trenere og uten oppfølging, men det har jeg aldri følt behovet for. Jeg begikk nemlig den feilen for noen år tilbake å kjøpe halvårs-kort på SATS, noe som kostet mye mer enn det var verdt overhodet. Trenerne virket ikke som om de var interesserte å hjelpe egentlig, da de gav hele vennegjengen min samme plan, selv om vi hadde vidt forskjellige mål med treninga alle mann.

 

Når jeg sluttet å komme ringte de ikke i det hele tatt før det bare var noen dager igjen til tiden var ute. Ikke kom å tro at jeg tror dere ringer med av godvilje på dette tidspunktet. Dere ringer meg ikke nå fordi dere er sååå interesserte i at jeg skal trene og bli vakker. Dere er interesserte i at jeg skal betale for seks nye måneder, og etter jeg har betalt slippe de ballen igjen.

 

Nei, jeg klarer meg ypperlig uten å betale blodpris for noe som er så enkelt.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Ja, Jeg må innrømme at det nok blir et rivat treningssenter nå. Har et som nabo, og siden jeg har kjøpt bolig trenger jeg ikke lenger fleksibiliteten som Elixia og SATS gir.

 

Som både du og jeg vet er det pengene våre de vil ha. Men det synes jeg er helt greit. Jeg har ingen som helst roblemer med det. Det jeg HAR roblemer med er idioti.

Ta f.eks bredbåndsaktørene. Disse tar seg mindre betalt, men har flere kunder. ALLIKEVEL har jeg ALLTID inntrykket av at de sitter med en database med opplysninger om meg. Derfor før jeg alltid et forslag til løsning, f.eks sist nå fra Nextgentel. "Vi beklager dette var dumt av oss, derfor foreslår vi følgender løsning." Jeg er fremdeles Nextrgentel kunde. Det kostet de svært lite å fortsette å motta penger fra meg når de hadde gjort en feil.

SATS derimot velger å bruke store penger å salg og markedsføring. Deretter virker det som om de driter i kundene sine på bekostning av kunden, men mest på bekostning av SATS. Dersom noen hadde tatt en titt inn i databsen hadde de sett at jeg hadde vært kunde der i nærmere 10 år. Da burde en ansatt med et minimum engasjement for jobben sin tenkt:" Hmm, kanskje jeg skal prøve å høre om jeg kan få kunden blid igjen?".

 

Ja blodpriser og idioti er en dårlig forretningsstrategi ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...