Gå til innhold

ATI skjermkort


Anbefalte innlegg

Begge jobber hardt med nye drivere hele tiden, ATI en gang i mnd, Nvidia noe sjeldnere.

 

Dette er direkte feil, Nvidia kommer ofte med en ny driver per uke www.3dguru.com Det er riktignok beta drivere men de er somregel meget gode og de kommer ofte med fiks til forskjellige spill, bedre performance osv , så ATI har en lang lang vei å ta igjen mht til bruker vennlighet.b

Det er jo ikke feil, ATI kommer med offisielle drivere, ikke beta, en gang i mnd og det gjør ikke Nvidia. Du kan da ikke være så blendet at du ikke ser det?

 

Å si at ATI har langt å gå mht brukervennlighet kan ikke være annet enn personlig erfaring. Selv har jeg alrdi hatt problemer med ATI og CryEngine som du nevner, ikke andre spill heller for den saks skyld.

 

Og ja, jeg er så gammel i "faget" at jeg har vært med siden Vodoo Rush, Voodoo SLI tidene, litt før det også faktisk. Så jeg har prøvd det meste, har vært fornøyd med mye, men det jeg gleder meg mest over er de fallende prisende på topp-kortene. Uansett hva de heter :)

 

Men en ting skal jeg være enig i, ATI har nok ett frynsete rykte fra tidligere år, og det er det vanskelig å gjøre noe med. De var engang dårlige mht driver support og brukervennlighet, men det var før de etablerte Catalclyst teamet.

 

For de som faktisk har lyst til å lese å se hvor mange fornøyde ATI brukere det er, så ta gjerne en titt på www.rage3d.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge jobber hardt med nye drivere hele tiden, ATI en gang i mnd, Nvidia noe sjeldnere.

 

Dette er direkte feil, Nvidia kommer ofte med en ny driver per uke www.3dguru.com Det er riktignok beta drivere men de er somregel meget gode og de kommer ofte med fiks til forskjellige spill, bedre performance osv , så ATI har en lang lang vei å ta igjen mht til bruker vennlighet.b

Det er jo ikke feil, ATI kommer med offisielle drivere, ikke beta, en gang i mnd og det gjør ikke Nvidia. Du kan da ikke være så blendet at du ikke ser det?

 

Å si at ATI har langt å gå mht brukervennlighet kan ikke være annet enn personlig erfaring. Selv har jeg alrdi hatt problemer med ATI og CryEngine som du nevner, ikke andre spill heller for den saks skyld.

 

Og ja, jeg er så gammel i "faget" at jeg har vært med siden Vodoo Rush, Voodoo SLI tidene, litt før det også faktisk. Så jeg har prøvd det meste, har vært fornøyd med mye, men det jeg gleder meg mest over er de fallende prisende på topp-kortene. Uansett hva de heter :)

 

Men en ting skal jeg være enig i, ATI har nok ett frynsete rykte fra tidligere år, og det er det vanskelig å gjøre noe med. De var engang dårlige mht driver support og brukervennlighet, men det var før de etablerte Catalclyst teamet.

 

For de som faktisk har lyst til å lese å se hvor mange fornøyde ATI brukere det er, så ta gjerne en titt på www.rage3d.com

 

En kompis av meg hadde problemer med AoC i et helt år pga dårlige driver til ATI kortet hans , det hadde rett å slett elendig ytelse i spillet - og det er jo ikke så lenge siden.Selv har jeg hatt 3-4 ATI kort og 6 Nvidia kort.Kommer ALDRI mer å gamble på et ATI kort igjen, det er jo en grunn til at ATI må jobbe mer med driverne enn Nvidia.

Lenke til kommentar

Javel, kompisen din og du er et GODT representativt utvalg, der den.

 

Det var almen kjent at ATI kort slet med performance i AoC i lang lang tid.

Kan det ha noe med at nesten alle spilleutviklere sammarbeider med Nvidia når de lager spill?

Eller kanskje bare Nvidia betaler dem for å ha logoen sin i spillene , ikke vet jeg.

 

Nå venter vi bare på 3xx serien som seg hør og bør skal sammenlignes med ATI sitt nye toppkort.

Lenke til kommentar

BMW VS Audi fans kanskje eller Merc. men ikke toyota. :)

 

Har nVidia nevneverdig bedre rykte enn ATI? jeg vil ikke si det.

 

 

Hilsen BMW fan :p

 

Har opp gjennom tidene byttet skjermkort etter hva som var best på gjeldende tidspunkt. Og gjett det har blitt nVidia - ATI - nVidia - ATI - nVidia - ATI om en annen ganske så klokkeklart.

 

Hei!

 

Har samme kort som deg, men med AMD Phenom II X3 720 Black Edition og 4 GB ram, hadde lignende problemer med GTA IV, fikk sort skjerm, men etter et par raske oppdateringer funker spillet helt plettfritt :).

 

Prøv å oppdatere driverne på grafikkortet ditt;

http://www.amd.com/se/Pages/AMDHomePage.aspx

 

(Bruker Windows 7 64 bit dog)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...