Gå til innhold

Windows XP corporate edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corporate versjonen har ikke aktiviserings-nøkkel/eller den trenger ikke aktiviserings-nøkkelen for å kjøres. Det er den versjonen som sendes ut til firma eller nå sånt.... kommer ikke på det akkurat nå :oops:

 

Ellers så er den versjon "build 2600"

 

mer vet jeg egentlig ikke om den....

Lenke til kommentar

Man kan gjøre om sin xp pro til xp corp ved hjelp av en tolv megabyte download sier ryktene... regner med at dette må være lov så lenge man har lovlig kopi av XP pro... corp er jo XP pro uten aktivering... ingen faktisk forskjell på selve windows.

Lenke til kommentar

Mener du og si at man ikke kan laste ned updates med XP Pro uten at den klikker :)

 

Det er kanskje lettere og forklare det slik... Corp edition og Pro edition er den samme bortsett fra at Pro edition har dette idiotiske registreringssystemet inkludert... men dette kan som sakt enkelt fjernes... ved og laste ned denne tolvmegabyte saken jeg snakker om... noe man selvfølgelig ikke kan oppfordre til og gjøre så sant man ikke har en lovlig lisens...

Lenke til kommentar

Pro og corp er det samme ja, men du kan ikke bare laste ned updates med en pro versjon som ikke har lovlig key, uten at maskinen klikker. Hvis du kun har 1 pro lisens, vil det ikke fungere å bruke den på flere maskiner hvis ikke du unngår å oppdatere da. Updates fra Microsoft sjekker opp mot en database om keyen du bruker er lovlig, hvis den ikke er det, vil ikke maskinen starte opp win xp. Med en corp versjon derimot, kan du det. Corp er med andre ord en flerbrukerlisens, men den har en key den også som alle andre. Du kan ikke bare fjerne keyen fra en vanlig pro og tro at du kan bare laste ned updates uten at det skjer noe.

Lenke til kommentar
Pro og corp er det samme ja, men du kan ikke bare laste ned updates med en pro versjon som ikke har lovlig key, uten at maskinen klikker.

 

Okseavføring.

 

Du kan helt fint laste ned oppdateringer og alt, slik du kan med en versjon som er aktivert på vanlig måte. Jeg har selv brukt windows update en gang.

 

Og høres det veldig sannsynlig ut at "maskinen klikker" hvis du laster ned en oppdatering?

 

Hva med alle firmaene som bruker corp edition - skal ikke de få lov å oppdatere PC-ene sine?

 

Det er INGEN bakdeler med å bruker corp edition.

Lenke til kommentar

OK, det jeg sier er at hvis du bruker en ulovlig key med xp pro, så vil du ikke kunne laste ned updates uten at xp crasher. Hvis du bruker en corp key derimot, så kan du laste ned updates selv om du bruker samme key på flere maskiner, det er det som er hele poenget med corp edition, det er en flerbrukerlisens. Hvis corp keyen er ulovlig derimot, vil microsoft merke dette og svarteliste den keyen slik at det ikke lenger blir mulig å hente ned updates uten at xp crasher.

Lenke til kommentar
OK, det jeg sier er at hvis du bruker en ulovlig key med xp pro, så vil du ikke kunne laste ned updates uten at xp crasher. Hvis du bruker en corp key derimot, så kan du laste ned updates selv om du bruker samme key på flere maskiner, det er det som er hele poenget med corp edition, det er en flerbrukerlisens. Hvis corp keyen er ulovlig derimot, vil microsoft merke dette og svarteliste den keyen slik at det ikke lenger blir mulig å hente ned updates uten at xp crasher.

 

Du får ikke installert SP1, men du kan laste ned windows update oppdateringer og SP1 (men SP1 får du ikke installert). Men det skal ikke forundre meg om at i fremtiden vil ikke Windows Update fungere om du har en ulovlig cd-key.

 

Hvordan Microsoft definerer at en key er ulovlig, vet jeg ikke. Men jeg har en mistanke om at det er lagt inn en oversikt over ulovlige keyer i Service Pack'en. Sikkert basert på cd-keyer som de vet er i omløp, bare å surfe litt så finner en disse keyene. Men hvordan de takler cd-key generatorer vet jeg ikke, men har hørt at disse skal fungere.

Lenke til kommentar

igjen er det viktig og forstå at det er i pro versjonen man har "lagt til" noe... så corp versjonen er PRO uten aktivering. Kjøper man en PRO versjon har man lov til og bruke denne akkurat som man vil på EN maskin.

 

Så velger man og tukle med windows slik at aktiveringen blir borte, må da dette være lovlig (jvr DVD-john) så lenge man IKKE bruker den på andre PCr. Fordelen med dette er selvfølgelig at du slipper og reaktivere når du bytter hardware... Tror ærlig talt jeg måtte ha ringt microsoft mange ganger allerede hvis ikke jeg hadde ordnet opp i nettopp det problemet.

Lenke til kommentar

tull og vas...

du har rett ang key's, men du tar feil når du mener at xp crasher hvis du prøver å laste ned via win-update.

Maskina laster ned villig, men nekter bare å installere det inntil keyen er endret

 

 

Snakker av erfaring. Sitter selv med XP Pro Corp Ed. nå.

 

Litt surt første gangen man lasted ned SP1 (130MB) og ikke kunne installere det dog, hehe

 

 

edit : --> du var litt raskere enn meg der kjhanken

Lenke til kommentar

Har prøvd å installere sp1 på en pro maskin med ulovlig key, da crashet xp. Så det er slik at microsoft har lagt svartelistede keys inn i sp1 som sjekker keyen på maskinen din. Med en corp kan du ha samme key på mange maskiner uten at det vil få noen konsekvenser fordi det ikke er en 1 brukerlisens. Det som skrives på nettet er at hvis du skal endre key, må du endre den til en corp key, og det er jo ikke hvem som helst som har. Og du skal ha lov til å endre key på pro hvis du har reinstallert eller noe slikt, men den keyen skal du vel få av microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...