Gå til innhold

objektiv valg


Anbefalte innlegg

jeg har et svært begrenset budsjett, og må bestemme meg for en

av disse objektivene:

 

Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD MACRO 1:2 for Canon EOS

Tamron AF28-200mm F/3.8-5.6 XR Canon

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

 

 

kjenner noen av dere til disse, og eventuelt kan gi anbefallinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Du har nevnt tre rimelig forskjellige objektiver her, så det hele koker vel litt ned til hva du føler du trenger. Du har en tele til tele linse med makrofunksjon, du har en vid til tele linse, og du har en ren tele til tele linse med USM. Regner med alle de tre linsene er rimelig likt i pris (jeg har ikke sjekket). Uansett, skulle JEG kjøpt meg en linse med endel zoom på, ville jeg kanskje gått for Tamron 70-300mm Macro nettopp fordi det er en 1:2 macro med i bildet der. I tillegg ville jeg supplementert med en rimelig vidvinkellinse (vid til lett tele-linse, f.eks 28-90mm f/4-5,6 som er drittbillig).

 

Selv har en jeg Canon 90-300mm f/4,5-5,6 III USM, i tillegg til en enkel Canon 28-90mm f/4-5,6, og en Canon 50mm f/1,8. For vidvikelbehovet kjører jeg en Tamron 19-35mm f/3,5-4,5 som faktisk er overraskende god... Bruker med Tamron'en til både digital og analog kameraet, men det er gøy å montere 90-300'en til 10D'en og ta litt paparazzibilder.. ;)

Lenke til kommentar

Vil anta at alle disse objektivene er helt greie.

 

Hvis du skal kjøpe objektiv til Canon 10D, tilsvarer 28 mm. 45 mm. på 35 mm film. Du må altså ha vidvinkel i tillegg uansett.

 

Jeg tror derfor at jeg ville kjøpt Tamron 70-300 og heller supplert med en god vidvinkel i stedet for å kjøpe et "alt i ett objektiv" som uansett ikke vil dekke behovene.

 

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...