Gå til innhold

Xbox 360 funker ikke med hdmi mer


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid brukt hdmi når jeg spiller. Etter å ha brukt tv-en nede en helg, flyttet jeg Xboxen opp til tv-en min i 2- etasje. Men nå funker den ikke med hdmi, kun komponent. Har prøvd med to forskjellige hdmi-kabler, som jeg vet at fungerer, men det skjer ingenting. Har også prøvd på forskjellige tv-er.

 

Noe i innstillingene jeg har oversett? Eller er det bare å sende inn på reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri eid en 360 med HDMI utgang, men jeg kan se for meg at det hjelper å koble til TV'en med SD kablene og sette alt til 480p. Etter det kan du koble til HDMI igjen og sette oppløsningen til 720p eller 1080p. Det har funket på det meste av elektronikk jeg eier, men som sagt har jeg ikke en 360 med HDMI så jeg vet ikke om det vil virke på den.

Lenke til kommentar

Hva vil "funker ikke" si? Svart skjerm?

Min box sender nemlig ut av og til en veldig dårlig oppløsning gjennom HDMI-kabelen hvor det hjelper å skru av boxen og skru den på igjen. Vet ikke hva som gjør at det gir 10980p når jeg skrur den på igjen men det slår aldri feil.

 

I og med at det ikke skjer noe på noen av tv'ene (som jeg antar kan vise andre ting gjennom HDMI-inngangene) så er det nok boxen som har problemer.

 

Ellers har Lakus en god løsning/feilsøkning på problemet.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Slår 360'en seg "skikkelig" på (at du ser de grønne lysene flyte rundt i sirker på forsiden osv)?

Hos meg så slår ikke 360'en seg skikkelig på før den merker at noe tar imot signalene den sender ut (om kabelen ikke er i, tv'en er av osv.). Dvs. at den står og går, men den starter aldri skikkelig. Er det noe liknende du opplever?

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å se om Xboxen ikke får noe kontakt med kabel, for finner den ikke noe å sende signaler til får du en full rød ring der det vanligvis lyser grønt.

 

Kan du skru den på uten at det skjer er det nok utgangen på boxen som er problemet ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...