Gå til innhold

Noen som har prøvd Eternal Sonata?


Citus

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert et spill som er da JRPG, og jeg er super innstilt på Eternal Sonata, er det noen som har prøvd det før? er det et bra kjøp for pengene? jeg prøvde demoen, den var faktisk ganske bra :) men kordan er full versjonen? er det bedre en demoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er eit godt spill for de som er nye for sjangeren, det var min inngangsbillet ihvertfall. Spillet byr på mange flotte områder med eit saligt godt soundtrack. Historien er så som så, men kamp systemet er lett og morsomt meiner eg.

 

Spillet fåes uansett veldig billig rundt om, og likte du demoen vil du mest sansynlig like fullversjonen også.

Lenke til kommentar

Historie: Når det går mot slutten, blir historien bare helt tullete for min del. Dessuten er det også en 45-minutters slutt som man må bare glane på. Booooring. Ellers er historien ganske bra.

 

Gameplay: Lett å komme seg inn i, og det blir bare passe repetivt. Blir langt mer gøy når man lærer seg de kraftige angrepene. For min del ble spillet altfor lett. Akkurat nå driver jeg med ekstra dungeons, som er litt utfordring. Deilig å utføre komboer som skader 300-400k. :D

 

Varighet: 30+ timer. Man spiller som regel bare en gang. Spiller kanskje en gang til bare for achievements.

 

Grafikk: Dritlekker grafikk, noe du sikkert har erfart. Den holder seg konstant gjennom hele spillet.

 

Lyd: Litt kjipt med bare to musikkspor for kampene, men det venner man vel seg til. Det er ikke noe man blir lei av i hvert fall, haha. Ellers er det fin bakgrunnsmusikk når man ikke slåss.

 

Jeg fikk selv spillet for 179 kr på absoluttspill.no og det er flere andre nettbutikker som selger for 100-200 kr. For den prisen er spillet absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Hehe bestillte det på 179kr i dag fra Cdon! JEg ville bare ha noe å drive med egentlig siden det regner her for det meste nu! men takk dere to, var fett at dere svarte :) og nu skal jeg kose meg og vente til Eternal Sonata kommer til postkassa :D

Lenke til kommentar

Lost Oddessy elsker jeg, har aldri likt JRPG før, men den fikk meg til å åpne øyene.

 

Kjøpte Eternal Sonata da den kom, og angrer stort. Kampsystemet var sikkelig arcade, slett ikke engasjerande. Det hele verden og stilen føles sikkelig jente fokusert. Spilte det i 2 timer så har den låge i hyllen siden. :(

 

Tales of Vesperia testet jeg demo av, og den var nesten verre.

 

Tragisk egentlig, jeg likte hele oppsettet av Lost Oddessy. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å finne en annen JRPG i samme kvalitet som den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Lost Oddessy elsker jeg, har aldri likt JRPG før, men den fikk meg til å åpne øyene.

 

Kjøpte Eternal Sonata da den kom, og angrer stort. Kampsystemet var sikkelig arcade, slett ikke engasjerande. Det hele verden og stilen føles sikkelig jente fokusert. Spilte det i 2 timer så har den låge i hyllen siden. :(

 

Tales of Vesperia testet jeg demo av, og den var nesten verre.

 

Tragisk egentlig, jeg likte hele oppsettet av Lost Oddessy. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å finne en annen JRPG i samme kvalitet som den.

 

Demoen av Tales of Vesperia er virkelig ikke representativ for resten av spillet. Jeg hadde lenge før spillet kom til Europa bestemt meg for å kjøpe det ved release. Jeg prøvde demoen når den kom og vurderte nesten å drite i spillet, men fant ut at jeg måtte gi det en sjanse - og det angrer jeg ikke på. Storslagent spill!

 

Når det gjelder kampsystemet i Eternal Sonata så tar det seg betraktelig opp (samme for ToV) etter litt spilling og man får bygd karakterene litt.

Lenke til kommentar

Avidgamer det er leit å høre hehe, jeg stor koser meg med Eternal Sonata og nå må jeg si at jeg gleder meg til å prøve Lost odyssey. Jeg lånte derimot Blue Dragon av en kompis, shit det var dårlig spill, jeg kunne gjerne snakke om det lenge å si hva jeg syns om det men kort og greit.."De kunne gjøre så mye mer ut av alt"...Men nu skal jeg bestille Tales of Vesperia, fordi det ser ut som et kjempe spill hehe ;)

Lenke til kommentar

Ja er litt dumt. Mulig jeg gir Eternam Sonata en ny skjanse når jeg har avrundet Lost O. Er på siste disken nå. Går sakte men sikkert.

 

Husker langt tilbake i tiden spilte jeg en LOTR spill som var veldig lik en JRPG på PS2. Den elsket jeg, dumt jeg ikke har PS2en lenger. Husker ikke navnet på spillet....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Enig med det noen her sa om ToV. demoen til spillet var fullstending grusom. Jeg tenkte jeg ikke skulle prøve spillet engang. Så kom anmeldelsen på gamer og ohh-boi jeg kjøpte d. Er enda ikke ferdig, er vel 40 + timer inni spillet så jeg nærmer meg vel snart :p.

 

Avidgamer:

Lost odyssey ligner etter min mening mye på noen av de gamle final fantasy spillene. Mange fanboys ønskte heller at LO ville vert FF12 istedenfor.. vel det nåværande ff12. Det sier vel litt om at en kan finne mange lignende godbiter i FF spill.

Lenke til kommentar

Eternal Sonata er verdt å få med seg om man liker JRPGer, men hvis man ikke har planer om å spille alle JRPGene på 360en så ville jeg tatt Lost Odyssey, Tales of Vesperia eller Star Ocean 4 først (i den prioriteringsrekken).

 

Kort oppsummert er Eternal Sonatas sterkeste sider grafikken, musikken og aller mest kampsystemet, mens det svakeste punktet er historien, som er simpel og blir fortalt på en til tider irriterende barnslig måte. Det er ekstra irriterende fordi historien er basert på et originalt og interessant konsept, nemlig at alt foregår i komponisten Chopins drømmer, men dessverre så utnyttes ikke potensialet i denne ideen i nevneverdig grad og Chopin selv blir mest som en bifigur etterhvert. Det var det som skuffet meg mest.

Lenke til kommentar
er det noe sted å få kjøpt LO?

 

Rask søk på kelkoo.no fant jeg den: http://www.zailor.no/product-1-155634-0-16-0.html

Eller prøv bruk spill på GameStop, synes å huske å sett den der et par ganger.

 

Avidgamer:

Lost odyssey ligner etter min mening mye på noen av de gamle final fantasy spillene. Mange fanboys ønskte heller at LO ville vert FF12 istedenfor.. vel det nåværande ff12. Det sier vel litt om at en kan finne mange lignende godbiter i FF spill.

 

Hm, ja FF ser litt kult ut. Men jeg har aldri spilt noen av dem, og med et spill som har 12 så langt tror jeg det blir litt forvirrende å hoppe rett i.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
er det noe sted å få kjøpt LO?

 

Rask søk på kelkoo.no fant jeg den: http://www.zailor.no/product-1-155634-0-16-0.html

Eller prøv bruk spill på GameStop, synes å huske å sett den der et par ganger.

 

Avidgamer:

Lost odyssey ligner etter min mening mye på noen av de gamle final fantasy spillene. Mange fanboys ønskte heller at LO ville vert FF12 istedenfor.. vel det nåværande ff12. Det sier vel litt om at en kan finne mange lignende godbiter i FF spill.

 

Hm, ja FF ser litt kult ut. Men jeg har aldri spilt noen av dem, og med et spill som har 12 så langt tror jeg det blir litt forvirrende å hoppe rett i.

 

Auda. Nå har det seg slik at ingen FF spill er kronologiske. Så om du hopper inn i 10en vil du ikke ha hatt noe utbytte av å ha spillt de forrige. De eneste parallellene med spillene er at noen onstre dukker opp på ny, chocoboer (ridedyrene), sjangeren. Gidder ikke å ramse opp. Det jeg uansett prøver å si at serien ikke er avhengig av hverandre. Så det er absolutt ingen unskyldning. En kan vel nesten sammenligne det med GTA1,2,3 og 4. Forskjellige verdener, egentlig ingenting med hverandre utenom gameplayet. Altså individuelle spill!

Lenke til kommentar
Huff, har spillt litt av det lånte spillet Blue dragon nå og det er fortsatt utrolig dårlig spill :p noen som har prøvd det da?

Har prøvd det ja, men er ikke helt enig. Syntes det er helt greit, kanskje ikke noe utrolig bra. Men en helt grei opplevelse, men Lost Odyssey er mye bedre syntes jeg når man først skal kjøpe et RPG på 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...