Gå til innhold

Trenger ny 24" PC skjerm. Anbefalinger?


IcyteC

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt meg en ny PC, men har ikke bestemt meg for hvilken skjerm jeg skal ha.

Lurer derfor på om noen av dere her inne kan hjelpe meg, å komme med anbefalinger.

 

Jeg har hittil sett på 2 skjermer:

 

BenQ 24" LCD E2400HD TCO03

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380179

 

Og Samsung 24" LCD Syncmaster T240

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597

 

Noen som har erfaringer med disse skjermene?

Vil helst ha skjerm til under 3 000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med noen av de to skjermene, men uttaler meg likevel.

Det var to forskjellige prisklasser på skjermene du har valgt, men begge er nok verdt prisen.

Hva skal du bruke skjermen til? Ser Samsungen har høyere kontrast, noe som er kjekt hvis du skal bruke den til å se film bl.a.

Ellers er det verdt å merke seg at BenQ-skjermen har sideforhold på 16:9, mens Samsungen har 16:10. Det har egentlig ikke så stor betydning, men 16:10 vil ha en liten fordel mtp visning av nettsider, dokumenter o.l. 16:10 vil gi litt større svarte kanter ved filmvisning enn 16:9, men du vil uansett få svarte striper ved filmvisning i de fleste tilfeller da filmer som regel har sideforhold som er bredere enn begge skjermene. Kontrasten som er oppgitt på begge skjermene er dynamisk, noe som vil gjøre at svartnivået vil endre seg noe i forhold til bildet, men det fungerer ganske bra.

Samsung-skjermen har innebygget USB-hub, noe som er ganske kjekt selv om det ikke forsvarer den ekstra tusenlappen.

Alt i alt er dette to gode skjermer, og hvilken du bør gå for kommer an på hvor mye du vil bruke. Vil ikke påstå noen av dem er dårlige kjøp.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Personlig har jeg BenQ G2400W. Kjempeførnøyd! Skjermen brukes til bl.a. koding, skriving av store dokumenter, fotoredigering og grafisk design.

Til de to sistnevnte er det viktig med en skjerm som viser 'riktige' farger.

 

Bruker også standard (software) fargeprofil på skjermen, men har endret litt på skjermfargene for å optimalisere det. :) De forskjellige modusene som skjermen kan vise er fantastiske. Perfekt til når jeg bytter mellom arbeid og morro.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...