Gå til innhold

Erfaringer med Nokia 6100?


Anbefalte innlegg

Synes at Nokia 6100 virker som en grei telefon som jeg kunne tenke meg. Noen som har erfaringer med denne, positiv/negativt? Finnes det et bedre alternativ? Hvor kan jeg kjøpe mobiltelefoner billigst på internett? Og hvorfor er det slik at Nokia telefoner ikke kan sende MMS med lyd? Det er jo bare teit... :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Nokia 6100 i litt over 1 mnd nå, og er svært godt fornøyd.

Har ikke opplevd noen feil i programvaren selv ennå, men har hørt at det er et problem med IR-porten. Mulig dette er rettet nå.

 

Telefonen har lang standby tid, stort minne, er liten, lett og et ganske fint desgin generelt.

 

Har også mulighet for synkronisering opp mot M$ Outlook.

 

Har ikke peiling på billigste pris o.l, men du har vel enkelte søkemotorer her på siden som kan finne ut det for deg. :)

 

Går du for Nokia 6100 tror jeg du skal bli godt fornøyd!

Lenke til kommentar

6100 er sikkert grei den, hvis du ikke vil ha tlf med kamera.

Men jeg ville gått for 6610 tror jeg.. nesten samme tlf bare at den er litt større. (jeg synes 6100 blir altfor liten)

+ at 6610 har innebygd fm radio. Noe som ikke 6100 har.

Prismessig er det også stor forskjell.

Hos telebutikken koster 6610 2778,- uten abb.

6100 koster 3459,-

 

Bra priser på nettet er vanskelig å finne, men prøv å finne beste pris hos

http://www.kelkoo.no

 

Eller stikk på auksjon hos qxl.no

 

Kan ikke Nokia sende lydklipp sier du? Jeg kan da sende både video og lyd med min 3650 :D

Lenke til kommentar

Tja, jeg synes designet er verdt de ekstra kronene jeg. :)

Har hatt to telefoner med FM-radio og jeg har ikke brukt det mer enn én gang, så hvor nyttig det er kan vel diskuteres.

 

Du har også litt bedre standby-tid på 6100.

 

Noen tidligere Nokia 6610 modeller har også hatt en del feil i programvaren, men jeg regner med at den nye programvaren har blitt litt mer 'stabil' nå. Det er heller ikke et unormalt stort antall det er snakk om.

 

Begge telefonene er gode, men jeg er iallefall godt fornøyd med mitt valg!

Lenke til kommentar

damen min kjøpte 6610 for en tid tilbake, og det er en del småplukk med den..

 

Når hun skriver meldinger, blinker lyset på tastene..

 

Og klokken som er på skjermspareren, på den er det nesten umulig å tyde tallene som står der. Uansett hvilken lysstyrke som er stillt på displayet.

Lenke til kommentar

Men hvordan er det med denne telefonen når du mister den i gulvet? Tåler den en støyt eller to? Er det slik med den som det var med 3310/3330 slik når du mistet dem i gulvet at hver del falt fra hverandre? Har litt lyst på en liten telefon, men håper ikke at den blir alt for liten ;-)

Lenke til kommentar

6100 tåler ikke særlig mye. Enkelte mener at 3310 ikke er særlig slitesterk, men min ble hevet mot en stein og lå i vanndam uten at det ødela den.

 

Om du ikke er veldig interressert i en liiiten mobil så burde du ikke kjøpe 6100. Det eneste spesielle med den er størrelse, og man må betale endel for den (6100 har jo ikke BT, infrarød, radio, fullverdig osv).

 

Jeg anbefaler Siemens m55.. den har selvfølgelig fargeskjerm, 4096 farger og alt man skulle trenge. Nokia 6610 synes jeg også er et mye bedre kjøp enn 6100 pga at den har infrarød og radio.

 

T610 er også et alternativ. Den gir mye for penga (3400 kr) men er jo dyrere enn alle de tidligere nevnte mobilene i denne posten. Men den har innebygget kamera, stor skjerm, liten og lett. Ganske ålreit mobil.

 

Jeg synes ihvertfall 6100 burde være sistevalget.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

6100 er jo egentlig en utrolig stilig telefon i mine øyne.. Den har et ordinært design, så og si, men alikevel ser den veldig stilren og "kul" ut.

Hadde det vært opp til meg (Bare mindre kravstor :D ) hadde jeg kjøpt telefonen tvert, men jeg ville ha kamera osv, så jeg kjøpte en 7250..

 

Gå for 6100 :woot:

Lenke til kommentar
6100 tåler ikke særlig mye. Enkelte mener at 3310 ikke er særlig slitesterk, men min ble hevet mot en stein og lå i vanndam uten at det ødela den.

 

Om du ikke er veldig interressert i en liiiten mobil så burde du ikke kjøpe 6100. Det eneste spesielle med den er størrelse, og man må betale endel for den (6100 har jo ikke BT, infrarød, radio, fullverdig osv).

 

Jeg anbefaler Siemens m55.. den har selvfølgelig fargeskjerm, 4096 farger og alt man skulle trenge. Nokia 6610 synes jeg også er et mye bedre kjøp enn 6100 pga at den har infrarød og radio.

 

T610 er også et alternativ. Den gir mye for penga (3400 kr) men er jo dyrere enn alle de tidligere nevnte mobilene i denne posten. Men den har innebygget kamera, stor skjerm, liten og lett. Ganske ålreit mobil.

 

Jeg synes ihvertfall 6100 burde være sistevalget.

 

Lykke til :)

 

6100 har IR-port jo.

Lenke til kommentar
Kameraet i dagens telefoner er eeelendige så det hadde jeg IKKE gått etter.. :yes:

 

Nei, kvaliteten på bildene jeg tar (i dagslys) med min 3650 er perfekte - når jeg ser de på mobilen.

 

På PC-en er det ikke noe å skryte over, men det er jo liksom ikke meningen at bildene skal brukes på en PC heller! Mobilen kommer nok ikke til å bli en erstatning for digital kameraer hvis det er det du venter på...

 

Til MMS/visning på mobil er kameraene i dag glimrende.

 

On-topic:

 

Jeg ville kjøpt en T610, eller 6610. Synes ikke at 6100 er så voldsomt bra. Som nevnt tidligere er den også for liten.

Men det må også nevnes at jeg ikke har eid noen av telefonene...

Lenke til kommentar

Tja, det kommer litt an på... et bilde av noen kyr i Meldal som jeg tol med min T610 ble egentlig meget bra tatt i betraktning... Kvaliteten kommer også litt an på lyssetting, fotograf (hehe) og diverse andre ting...

 

Om noen har en server med noe ledig plass så kan jeg sende de en mail med bildet av de kyrne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...