Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sette opp trådløst nettverk hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har skaffet meg det som trengs til trådløst nett. Den stasjonære har en gateway fra Orinoco tilkoblet og adsl telenor. Den bærbare, som skal jobbe i nett, har jeg et wlan kort i. Kortet kobler seg opp (har tastet wep-nøkkel), men jeg kommer ikke på nett. Internett er da igang på den stasjonære pc`n. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du koblet gateway (accsess point) til den stasjonære?

da må du først og frems alltid ha den stasjonære på for å kunne bruke den bærbare på nett.

Du må velge å kunne dele internett connection på den stasjonære.

Du må stille inn IP i access point gateway skal vise til IP til den stasjonære, og den bærbare må ha Accsesspoint som gateway.

om du er med.

husk å stille inn DNS , og skru av DHCP. har bare basestasjon så jeg vet ikke hva som er av innmat og instillingsmuligheter på et accsesspoint. som jeg regner med du har? sett opp med faste IP er så har du litt mer kontroll.

vilket OS har du ?

ble litt mye rot dette...men håper det er til hjelp

Skrevet
har du koblet gateway (accsess point) til den stasjonære? Ja tror det.... Det er en orinoco gateway står det på pakken hvertfall. Er lite inne i dette...:-) Den er koblet til adsl fra telenor og videre til den stasjonæres lan-port.

da må du først og frems alltid ha den stasjonære på for å kunne bruke den bærbare på nett. Jeg har ikke nevnt innledningsvis at jeg har hatt trådløst nettverket oppe å gått før jeg nå formaterte begge maskinene. Da trengte jeg ikke å ha den stasjonære på for å komme på internett, men kun for å printe og få tilgang til filer.

Du må velge å kunne dele internett connection på den stasjonære. Hvor gjør jeg det?

Du må stille inn IP i access point gateway skal vise til IP til den stasjonære, og den bærbare må ha Accsesspoint som gateway.

om du er med. Satt ikke opp noe Ip-adresser forrige gang!

husk å stille inn DNS , og skru av DHCP. har bare basestasjon så jeg vet ikke hva som er av innmat og instillingsmuligheter på et accsesspoint. som jeg regner med du har? sett opp med faste IP er så har du litt mer kontroll.

vilket OS har du ? Win Xp

ble litt mye rot dette...men håper det er til hjelp

har kjørt nettverksveiviser osv. Da får jeg flere valg, men velger at den stasjonære kobler til internett via gateway. Det gjør forsåvidt begge, så jeg kjører en slik veiviser på begge, men uten hell. Wlan kortet kobler seg opp, men mottar ingen info

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...