Gå til innhold

Feature: To uker med Eve Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål..

 

Først, så du Zeropunctuation sin version av Eve online anmeldelse?

 

Og når du gjorde det...gjorde du det samme som han..spillte Eve online uten og melde deg inn i et corp?

 

Hvis du ikke gjorde det..har du i hovedsak laget en single player anmeldelse av et multiplayer spill like Zeropunctuation gjorde.

 

Hilsen

Jan

Lenke til kommentar
...

Hvis du ikke gjorde det..har du i hovedsak laget en single player anmeldelse av et multiplayer spill like Zeropunctuation gjorde.

Nå har ikke jeg spilt EVE, men jeg har spilt MMO-spill nok til at jeg veit jeg liker å kikke meg om i to sekunder før jeg hopper på den første og beste grupperinga. Kan godt hende at det er annerledes i EVE, at det er bedre å være medlem av den største saueflokken, men førstnevnte holdning er i alle fall noe man lett drar med seg over fra andre MMO-spill.

 

Han beskriver jo flere tilfeller av et godt community uansett, og det er jo ingenting som tyder på at han har sitti og stirra i veggen i to uker heller.

 

Fin artikkel, egentlig! Grei lesning for noen som fortsatt ikke har stiftet bekjentskap med EVE-universet, kan jo friste flere til å prøve litt. :)

Endret av JoeDohn
Lenke til kommentar
Et spørsmål..

 

Først, så du Zeropunctuation sin version av Eve online anmeldelse?

 

Og når du gjorde det...gjorde du det samme som han..spillte Eve online uten og melde deg inn i et corp?

 

Hvis du ikke gjorde det..har du i hovedsak laget en single player anmeldelse av et multiplayer spill like Zeropunctuation gjorde.

 

Hilsen

Jan

 

Fakta, Eve online er veldig krevende hvis du vil prøve deg på egen hånd. Jeg ser at flere og flere klager på mangelfull tutorial, men det er jo din første corp som har den oppgaven. (For det er alltid andre spillere som kan forklare deg hvordan spillet fungerer). Dessuten er spillet lettere på omtrent alle måter hvis du spiller sammen med noen andre. Bortsett fra missions senere i spillet, da du helst vil ha alle ISKa selv!

 

EDIT: Saueflokk eller ikke, det hjelper å prøve å finne noen du kjenner fra før som spiller spillet, og kan ta deg med i deres corp. Så lenge det ikke er snakk om noen 0.0 corp (zero protection systems) da de helst er beregnet for erfarne spillere som stort sett er ute etter pvp.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Denne artikkelen gjorde så jeg fikk veldig lyst å prøve EVE, men det var bare fram til:

Det var nå jeg fikk mitt aller største sjokk så langt i spillet. Det ville ta meg over sju dager å trene min neste drone-evne så jeg kunne ha fem droner ute i kamp i stedet for fire.

:o Nei takk :rolleyes:. Men det er mulig jeg prøver det i de 14 dagene som er gratis <_<

Lenke til kommentar

Forsåvidt en god artikkel, jeg smilte godt når jeg leste :)

Timingen var derimot ganske horribel da EVE den 10. mars releaset en helt ny expansion som gjør totalt om på nybegynnersystemet, og er mye mer komplett enn det var tidligere; det var dette dere skulle skrevet en artikkel om!

Forøvrig Kan jeg se motivasjonssvikten når man ser skilltraining som foregår i 6-7 dager men som med alt annet i EVE(thinking mans game), så må man prioritere! Jeg hadde aldri lagt meg ut på training som foregikk i mer enn 2 dager hvis jeg skulle spilt trial.

 

Det som også kunne vært skrevet litt om var den generelle populasjonen i EVE som er fantastisk, fanfest hvert år, og med utrolig imponerende politisk spill på høyt nivå..

 

Noe av det mest forlokkende med EVE er CCP som er utviklerne, de gjør stort sett hva som helst for spilleren sine og er alltid en av de første ute med ny teknologi; det som begynte som et lite og sterkt begrenset romskipspill for mange år siden har kontinuuerlig utviklet, og blir bare bedre og bedre for hvert år! Til dere som tenker "kanskje senere", så anbefaler jeg sterkt å bare hoppe i det og se hvor reisen går! EVE kan man godt spille én dag i uka, eller når man har tid. Join the fun!

 

Jeg skjønner at reviews og sniktitt på mmo-er er vanskelige, og spesielt EVE over 14 dager. Denne var i allefall greit dekkende :)

 

-Hilsen en som har spilt det semiaktivt i 2,5 år

Lenke til kommentar

Vel du skulle ha teste eve etter Apocrypha siden dei gjorde opp på helle opplærings delen. og du burde blit med i ein norsk kanal(kanskje eit norsk selskap).

 

og 3 dager gammel kararkter ka godt knuse ein BC pilot som er 3månder gammel.

 

EVE handler om samlearbeid, ikkje solo arbeid.

 

join norge.no(ingame kanal) så vil det alltid vere folk som skal hjelpe deg der gratis.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen gjorde så jeg fikk veldig lyst å prøve EVE, men det var bare fram til:
Det var nå jeg fikk mitt aller største sjokk så langt i spillet. Det ville ta meg over sju dager å trene min neste drone-evne så jeg kunne ha fem droner ute i kamp i stedet for fire.

:o Nei takk :rolleyes:. Men det er mulig jeg prøver det i de 14 dagene som er gratis <_<

 

Hahahaa, siste skillet jeg tok før jeg slutta å spille eve var advanced weapon upgrades lv5

32 dager elns.

Lenke til kommentar

Meningsløst og kaste bort slik tid på en skill

 

Fokuser på learning skills til 4 ...5 hvis du er dedikert..så ta for deg hva du trenger til å bruke moduler.

 

Husk at i mange tilfeller er forskjellen fra 4 til 5...1 drone eller 5% hviket ikke betyr verden i starten.

 

ps. Spiller i disse dager www.celetania.com

 

En kryss mellom eve og planetarion, men med rts grunnlag..mycket moro.

Endret av Janster
Lenke til kommentar
kor mye koster dette spillet, og e dt sånn månedsbetaling som WoW???

 

Du kan variere selv så vidt jeg kan huske. 1mnd->3mnd->6mnd

Blir billigere for jo lenger du betaler. 1 mnd er 12/14$ mener jeg.

 

Meningsløst og kaste bort slik tid på en skill

 

Fokuser på learning skills til 4 ...5 hvis du er dedikert..så ta for deg hva du trenger til å bruke moduler.

 

Husk at i mange tilfeller er forskjellen fra 4 til 5...1 drone eller 5% hviket ikke betyr verden i starten.

 

ps. Spiller i disse dager www.celetania.com

 

En kryss mellom eve og planetarion, men med rts grunnlag..mycket moro.

 

Er ikke så meningsløst når du har spilt i over 1 1/2 år. :p

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg vill bare si: TUSEN TAKK! Endelig kommer dere med artikler om eldre spill gitt ut for flere år siden! Jeg elsker når spillsider gjør det, det er få som tør å gjøre slikt. Håper dere skriver flere slike artikler om MMO's og andre spill i fremtiden!

 

Jeg venter fortsatt på den spillsiden som anmelder gamle spill for 3+ år siden, i tillegg til dagens spill.

Lenke til kommentar
kor mye koster dette spillet, og e dt sånn månedsbetaling som WoW???

 

Du kan variere selv så vidt jeg kan huske. 1mnd->3mnd->6mnd

Blir billigere for jo lenger du betaler. 1 mnd er 12/14$ mener jeg.

 

 

Skal også nevnes at Eve ikke trenger koste noe som helst. Man kan kjøpe spilletid ved hjelp at GameCards, disse kan også selges til andre spillere for ingame penger.

 

Dvs, om du ikke har så mye penger, men har tid. Kan du farme penger ingame og betale gametiden din med ingame penger.

 

Og om du er "rik" men ikke har tid, kan du kjøpe gamecards og selge for ingame penger slik at du slipper farme penger.

 

Et 60 dagers gamecard koster $35 og selges for 600-650 millioner isk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...