Gå til innhold

Romstrategi: Forslag til bra spill.


Anbefalte innlegg

Har Galactic Civilizations II uten addons eller DLC(vet ikke hva DLC betyr) eller hva nå det heter.. plain..

veeel.. nok digresjoner. Men synes det var litt lite. Har spilt Master of Orion serien før, men er litt lei av 3'eren nå.

Kjip AI og suicidal oppførsel av motstanderene. Så det jeg lurer på er om ekstramateriale til, GC II tilfører mer..

(en del helst) eller om det er noe anna alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sins of a Solar Empire noe for deg kansje?

 

Ganske kult solo men best på multiplayer. ;)

 

hei.første gang jeg bruker forumet her.kan du gi meg noen gode tips på pc-spill?liker veldig godt krigsspill og sniper-spill.har spillt medal of honor 1-4,det samme med call of duty.finnes det noen gode spill av ny dato som er i samme gate som de?

 

Halo serien, half-life eller rainbow six? :)

Du kunne jo eventuelt starte en egen thread? Da vil du helt sikkert få masse tips.

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Vil anbefale Både Homeworld 2 og Sins of a Solar Empire sterkt!

 

For more in deth strategi rundt verdensrommet kan jeg også anbefale Space Empires 5 [steam]. Litt ala Civilization bare i verdensrommet.

 

Spore derimot vil jeg råde imot. Dyrt og ikke akkurat hva jeg vil kalle serlig vanskelig eller rom strategi. Eneste du egentlig gjør er å bestemme hvordan rasen, skipet og husene dine skal se ut, selv om det har INGEN effekt utover det kosmetiske [bare de tidlige levlene gjør det].

 

hei.første gang jeg bruker forumet her.kan du gi meg noen gode tips på pc-spill?liker veldig godt krigsspill og sniper-spill.har spillt medal of honor 1-4,det samme med call of duty.finnes det noen gode spill av ny dato som er i samme gate som de?

 

Hei og velkommen til Gamer.no sitt strålende spill forum bonanza:) Har du prøvd Americas Army? Helt gratis og ganske så bra synes jeg...dessuten kommer de snart med en 3'er...oppdatert grafikk og gameplay...

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar
Vil anbefale Både Homeworld 2 og Sins of a Solar Empire sterkt!

 

For more in deth strategi rundt verdensrommet kan jeg også anbefale Space Empires 5 [steam]. Litt ala Civilization bare i verdensrommet.

 

Spore derimot vil jeg råde imot. Dyrt og ikke akkurat hva jeg vil kalle serlig vanskelig eller rom strategi. Eneste du egentlig gjør er å bestemme hvordan rasen, skipet og husene dine skal se ut, selv om det har INGEN effekt utover det kosmetiske [bare de tidlige levlene gjør det].

 

Spore ser litt "lego" ut ja. ;)

 

Men er det noen som har spilt Master of Orion serien og Galactic Civilizations 2,

som kan si hvordan Homeworld og Sins of etc. er?

Lenke til kommentar
Sins of a Solar Empire noe for deg kansje?

 

Ganske kult solo men best på multiplayer. ;)

 

Så kult ut og. :)

 

Er kampene real time eller? Vanskelig å styre kamper?

 

Alt er i realtime ja. Du kan gjøre det så avansert som du vil.

Du kan godt sette alt på autoattack, så trenger du kun å sende styrkene dine til samme planet som fienden og alt går automatisk. AIen er faktisk ikke helt elendig til dette heller. Enhetene har en prioritetsliste slik at de angriper det de er best til å ta ut (alt er relativt selvsagt). Eller du kan mikrostyre alt, som er nødvendig hvis du skal spille online.

 

Nå har de forresten akkurat sluppet mikro-expansion som gir deg mulighet til å lage stjernebaser (tenk Deathstar) som kan ta ut en middels stor hær helt alene. Er også litt annen småknask som mineleggere/ryddere og nye forskningsmuligheter. Anbefale! Koster vel ikke mer enn 50-60kr tror jeg.

 

En ting jeg liker er at utviklerne har vært flinke til å patche spillet. Har sett meg lei av RTS spill som kommer til patch 1.01 og deretter blir skrotet. Helt umulig å skape et bra online community rundt et RTS med mindre det blir oppdatert ofte.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...