Gå til innhold

Mus.... optisk?? trådløs?? Logitech/Microsoft??


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny mus nå.. (på tide)

 

Men jeg lurer på hvilken jeg skal kjøpe (skal brukes mest til spill..)og den skal være trådløs..

 

Jeg så på en Logitech Tådløs Optisk mus fra komplett.. (Logitech Cordless Optical Mouse)

noen som har erfaringer med denne og hvordan den er i spill??

 

Er optisk mus er "must" for spillere eller holder det med vanlig kule-mus??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har den optiske trådlause, og den funkar fint den. Men den er ikkje 100% nøyaktig(litt tendnes til skjelving), og mange vil seie at den ikkje egnar seg til speling. For meg funkar den fint til det, men eg er ikkje akkurat hardcore gamer.

 

Batteria varer ca. 3 månader (2 stk. AA)

Forma er litt uvant i starten, men etterkvart så vil du sette pris på den.

Men om du ikkje *må* ha trådlaus, så bør du kanskje kikke på Logitech Dual Optical? Den oppfører seg eksemplarisk, og har same ergonomiske form som mi.

 

MS-mus har eg ikkje testa.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller mest FPS-spill (CS, Quake, UT osv.) er (imho) trådløse mus ikke noe særlig. Dersom jeg skulle ha kjøpt meg en mus i dag ville det blitt denne:Logitech MouseMan Dual Optical

siden jeg spiller mest CS. Razer Boomslang 2000 er i et annet prisleie, ikke optisk, og for hardbarka FPS fans. Dersom du kun skal bruke musen til strategispill o.l. vil jeg varmt anbefale en optisk trådløs mus (Logitech Cordless Mouseman Optical). Jeg har to mus: en trådløs Logitech (ikke optisk) som jeg bruker til alt annet enn FPS tilkoblet PS2, og en Microsoft Intellieye (gammel optisk) tilkoblet USB. Musene er instillt med forskjellig følsomhet slik at jeg ikke trenger å stille inn dette før jeg begynner å spille. OK?

Lenke til kommentar

har nå hatt :

 

ms intellimouse explorer 1.0, som er superduper, ergonomisk og veldig god å holde i. har personlig ikke hatt nevneverdige problemer med den, men har hørt at andre har hatt problemer når de beveger den fort.. (sikkert bare heldig med min). regner med den nye 3.0 ikke er noe verre, så jeg kommer vel til å kjøpe den om et par uker. 5 knapper, veldig kjekt.

 

boomslang 2000. lite ergonomisk (altfor flat), så den blir vond å holde over lengre tid (jeg bruker pc'en sikkert 6-7 timer daglig). for enkelte blir den for stor for hånden. knappene oppå er forøvrig gode og responsive, men de to på sidene er knotete å trykke inn, og musehjulet er veldig hardt. men, veldig, veldig nøyaktig.. klarer du å bli vant med den, har du en ypperlig mus.

 

logitech dual optical. billig (450,-), helt grei mus. 4 knapper (for lite for meg), litt krøll med scrollehjulet (henger seg opp).. skjønner ikke helt hva som er så bra med den er.

 

unngå trådløse muser. å måtte bytte batterier og ha en lite responsiv mus, og i tillegg å måtte betale ekstra for det, virker mer som en straff enn en fordel.

Lenke til kommentar

Jeg har begge musen'e

 

Logitech dual optical med ledning og logitech trådløs optical.

 

Dual optical musa er klart en 1'er uansett hva man bruker den til.. den er også helt konge i spill.

 

Logitech optical cordless er god men ikke god i spill.. kjøper du denne sistnevnte så vil du bli skuffet om du er en gamer :sad:

Lenke til kommentar

Jepp jepp...enig med hmm!

Har nesten det samme, har Logitech cordless optical, og den funker bare ikke i spill (vel den funker jo...men ikke bra...) Men god til vanlig desktop!

Og jeg har en av de første optiske til Logitech, optical mouseman wheel (tror jeg den heter, den som er skrådd...dere vet hvem jeg mener). Den er knall i spill!

 

Jeg har sniffa så vidt på dual optical'en, men er den noe nevneverdig bedre enn mouseman'en min? (til FPS spill). Er usikker på om det er verdt å kjøpe enda en optisk mus (alle gode ting er jo 3... :razz: )

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg satset på MS sin trådløse optiske. Mest av alt fordi logitech sin mouseware ikke er noe særlig bra med trådløs+optisk(vet ikke hvordan det funker ellers). Programvaren gjør musen ekstra upresis, funker faktisk best med standard windows drivere selv om dette begrenser bruken noe.

Dessuten får du en ekstra knapp med MS musen, ekstra knapper er bra.

 

Kanskje nevne at dette er i windows XP, vet ikke hvordan det funker med andre OS.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-03 23:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg la ut noen ekstra kr og kjøpte meg Logitech Cordless Desktop Optical PS2, den som du nevna.

 

Spiller litt av alt og musen har fungerte helt 100%

Det som vanligvis er problemet med opdisk mus er musematten, Hardware har anbelfalt noen som er perfekt til denne musen. Selv har jeg en Everglide Giganta musmatte.

En eksta knapp på venstre siden som kom godt med i enkelte spill.

Tastaturet må være funnet opp av et GENI. Du kan skru opp og ned lyden, starte, pause stoppe, hoppe frem og tilbake i winamp, DVD programmet,Win media player ol. Til og med starte de opp. GENIALT.

Skrol knapp på ventre siden av tastaturet med en tilbake knapp nå du er på internett, masse snarveier som du kan bruke til å åpne hva du vil. Har til og med slå av knapp på den. Når jeg kom til en annen maskin savnet jeg alt dette med en gang.

TOPP KVALITET. :eek:

 

Det skulle nesten tro at jeg prøvde å selge dette jo.

:grin:

Lenke til kommentar

Blir kanskje OT, men har i høyeste grad relevans for spilling.

 

I mange trådløse kit nå om dagen får du både mus og tastatur. Det forrige Logitech-tastaturet (trådløst + ikke optisk) jeg hadde, hadde en tendens til å henge seg på piltastene. Utrolig irriterende når du spiller med keyboard+mus.

Lenke til kommentar

En annen ting.. Noen som har sjekket rekkevidden for disse forskjellige løsningene?

 

Har selv en slik logitech mus+tast og er ikke akkurat imponert.. Maks 2,5-3 meter virker som maks rekkevidde, noe som kan være i minste laget når man tar med seg tastaturet i sofaen og skal styre pc'n på tv-skjermen.

Lenke til kommentar

jeg har trådløst tastatur og mus(logitech,ikke optisk.)

funker helt fint selv ca 8m fra senderen.

funker krem i spill og jeg merker ikke at den henger etter(slik alle sier),

fikk den til jul i fjor og den funker fortsatt fint, selv om den er ball.

 

ps. jeg spiller quake med høy sensitivity, så ikke kom si at den funker dårlig med høy sense!

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/tester/input/cordle...ical/index.html

 

fikk en del tilbakemeldinger om at tastaturet og musa lagger.. jeg er ikke plaget noe spesielt med det, men jeg har kompiser som er gamere, og de synes ikk den er noe testt i f.eks CS..

 

da er det heller anbefalt med ms intelli3 som er meget bra på spill..

 

men som sagt, jeg er godt fornøgd med min optical cordless mouseman.. måtte dessverre sende tilbake tastaturet etter tesete=/ men skal kjøpte det når penger kommer inn i lomma mi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...