Gå til innhold

Gammel Xbox 360 og HDMI


Anbefalte innlegg

Jeg har ennå min 360 fra lanseringsdagen i desember 2005 og jeg ønsker å finne en alternativ måte å koble til TV-en på. Før brukte jeg VGA til dette, men min nye TV ser ikke ut til å like den noe særlig. Derfor ser jeg på HDMI-kabler. Litt tungvindt nå som jeg bruker komponent for denne og Wii-en.

 

Nå ser jeg at disse gamle utgavene av 360 muligens ikke har muligheten til å koble til HDMI i det hele tatt. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

530xd: Ja, det tenkte jeg ikke på. Kan se om jeg får det til å fungere. Har en del slike liggende.

 

Dumt at det ikke er mulig å få tak i en kabel av samme type som komponent, bare med HDMI. Men takk for tips. Tester dette senere i dag.

 

 

edit: Har sittet og tenkt litt på dette nå. Det vil ikke fungere helt å sette opp med DVI -> HDMI

 

VGA til DVI går fint, men HDMI-adapteret er en han. Og jeg trenger en hunn der. Finnes det kjønnveksler for DVI (VGA har)?

Endret av TCi
Lenke til kommentar
adapter fra vga til dvi. (det som bruker å følge med skjermkorta)

 

og deretter en overgang til hdmi fra dvi.

 

om tven din liker det er jo en annen sak, men i teorien skal det virke.

Dette går nok ikke, da VGA er analogt og DVI er digitalt. Grunnen til at det funker på skjermkort er at DVI-utgangen her sender både digitale og analoge signaler.

Lenke til kommentar
VGA til DVI fungerer utmerket. Er noe mer skeptisk til å legge til HDMI også.

Javel? Har du testet eller tror du dette fordi du har en overgangsplugg? Hvis dette fungerer så er det i så fall fordi DVI-inngangen på det aktuelle apparatet støtter analoge signaler. Dette gjør i hvert fall ikke en HDMI-inngang, så tror du kan glemme dette alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...