TCi_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har ennå min 360 fra lanseringsdagen i desember 2005 og jeg ønsker å finne en alternativ måte å koble til TV-en på. Før brukte jeg VGA til dette, men min nye TV ser ikke ut til å like den noe særlig. Derfor ser jeg på HDMI-kabler. Litt tungvindt nå som jeg bruker komponent for denne og Wii-en. Nå ser jeg at disse gamle utgavene av 360 muligens ikke har muligheten til å koble til HDMI i det hele tatt. Stemmer dette?
rekyl_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Det stemmer. Ingen HDMI-utgang på de gamle.
The Walking Dead Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 (endret) adapter fra vga til dvi. (det som bruker å følge med skjermkorta) og deretter en overgang til hdmi fra dvi. om tven din liker det er jo en annen sak, men i teorien skal det virke. Endret 18. februar 2009 av 530xd
TCi_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 (endret) 530xd: Ja, det tenkte jeg ikke på. Kan se om jeg får det til å fungere. Har en del slike liggende. Dumt at det ikke er mulig å få tak i en kabel av samme type som komponent, bare med HDMI. Men takk for tips. Tester dette senere i dag. edit: Har sittet og tenkt litt på dette nå. Det vil ikke fungere helt å sette opp med DVI -> HDMI VGA til DVI går fint, men HDMI-adapteret er en han. Og jeg trenger en hunn der. Finnes det kjønnveksler for DVI (VGA har)? Endret 18. februar 2009 av TCi
TCi_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Fant det på et par utenlandske nettbutikker. Men skal se om det er noe annet jeg kan bestille i tillegg. Blir litt teit å bestille noe som koster en tidel av frakten
rekyl_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 adapter fra vga til dvi. (det som bruker å følge med skjermkorta) og deretter en overgang til hdmi fra dvi. om tven din liker det er jo en annen sak, men i teorien skal det virke. Dette går nok ikke, da VGA er analogt og DVI er digitalt. Grunnen til at det funker på skjermkort er at DVI-utgangen her sender både digitale og analoge signaler.
TCi_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 VGA til DVI fungerer utmerket. Er noe mer skeptisk til å legge til HDMI også.
rekyl_InnleggNO Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 VGA til DVI fungerer utmerket. Er noe mer skeptisk til å legge til HDMI også. Javel? Har du testet eller tror du dette fordi du har en overgangsplugg? Hvis dette fungerer så er det i så fall fordi DVI-inngangen på det aktuelle apparatet støtter analoge signaler. Dette gjør i hvert fall ikke en HDMI-inngang, så tror du kan glemme dette alternativet.
joneoverland Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 vga-dvi går bra.. siden begge da virker som analog.. hdmi er heldigitalt og som resultat vil du da bare få svart skjerm ved å gå fra vga - dvi - hdmi.. er rett å slett ikke mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå