Gå til innhold

Hva er best av AMD og Intel??? (ønsker stor diskusjon)


Gjest member-1768784

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som alle Intel tilhenger virkelig bør merke seg er at AMD var den produsenten som brøt monopolet

Intel holdt på å bygge opp.

Dette kommer oss alle tilgode gjennom lavere priser.

Derfor blir diskusjonen meningsløs, vi som forbrukere

bør være glad for at det finnes flere produsenter som

er med på å skape konkurranse.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 01:15, ronndi skrev:

Det som alle Intel tilhenger virkelig bør merke seg er at AMD var den produsenten som brøt monopolet

Intel holdt på å bygge opp.

Dette kommer oss alle tilgode gjennom lavere priser.

Derfor blir diskusjonen meningsløs, vi som forbrukere

bør være glad for at det finnes flere produsenter som

er med på å skape konkurranse.



 

Helt enig, og folk må se på egne behov - Personlig er jeg eier av en PIII 1GHz og en XP1800. AMD leder utvilsomt på kost vs ytelse, men det blir interresant å se hvordan det går når man går igang med 32/64 bit prosessering. Hvilken strategi selskapene velger... AMD har vel lansert en CPU med støtte for begge, mens Intel har varslet en ren 64 (Men kan utstyres med 32/64 som plan B)

Lenke til kommentar

Gidder ikke å diskutere dette mer, da det hele tiden kommer slike pøbler :smile: som tar dette opp igjen. Ta og let litt i forumet så finner du mange poster...

 

Intel er forøvrig best, de koster ikke stort mer enn AMD heller. De er mye mer stabile/har mye bedre chipsett, utvikler mye mindre varme og har et enormt overklokkingspotensiale(Northwood).

 

Hvis man regner med å overklokke P4 NW, så har ikke AMD'en en sjanse rent ytelsesmessig heller..

 

valget er enkelt!

Lenke til kommentar

Hva med å rett og slett gi **** i denne diskusjonen!

Man kommer ingen vei allikevel.. :smile:

som en tidligere her sa; vi får vente til de nye versjonene av Intel og AMD kommer ut...! Og du som startet dette emnet: stikk en sag opp i analen eller.no(unnskyld språkbruk)

Lenke til kommentar

Synes det er morsomt å diskutere jeg. Dere som ikke vil diskutere saken kan jo bare la være å lese/skrive innlegg i tråden. Det som irriterer meg mest med denne tråden er at x-antall personer gjentar at de ikke vil diskutere saken, istedet for å bare holde seg unna. Dere ødelegger en diskusjon som kanskje kunne vært saklig uten røret deres.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ganske lei av at AMD folka skryter med sitt ytelse/pris argument. Priser fra Komplett.

 

En Athlon XP 1800+ Koster 1804,- Kr (1,53 GHz)

En Pentium 4 1600A Koster 1711,- Kr

 

Hvilken yter best? Amd, men hvis jeg overklokker den Pentiumen har jeg 1,8 GHz lett, på ISO kjøler. Ikke et problem engang. Da snakke vi om ytelse/pris (IMO)!

 

AMD'n må du plusse på ei vifte til 4-600 Kroner. Høres ut som et jetfly.Legger du til den vifta i prisen har du nesten en Pentium 4 1,8A som klokkes lett når over 2 GHz. Northwood'en lager ikke varme, å overklokke disse har ikke risko en gang.

Lenke til kommentar

Ser foresten folk på andre forum som når 2 Ghz på 1,6

(og noen over det) på luftkjøling.

 

_________________

Intel Pentium III (Katmai) 450 MHz

AOpen AX6BC, 440 BX

348 MB SDRAM

2x IBM Deskstar 40 GB, 7200 rpm

Aopen RIVA TNT2 Ultra 32 MB

Sony Trinitron Multiscan G220 17"

Sound Blaster Live!

Slackware Linux 8.0 / Windows 2000 Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: Rhaps på 2002-02-04 17:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 17:32, Rhaps skrev:

Ser foresten folk på andre forum som når 2 Ghz på 1,6

(og noen over det) på luftkjøling.



 

Jeg har luftkjøling på min XP1700+ og har overklokket den til en XP2000+ (litt over dette også)

De lager ikke mye varme da den aldri passerte 40 grader på CPU. Maskinen bråker heller ikke noe mer enn normalt! :lol:

 

PS! Jeg diskuterer ikke, bare legger ut litt fakta! Hater denne diskusjonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...