Nesumar Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Har hatt mine momenter i de fleste ting, kanskje noen tårer her og der... og ofte klump i halsen. Ang. spill så vil jeg nok si Final Fantasy er de spillene som har de triste og mest gripende historiene. (Og det ser jeg jo flere her mener) Men jeg kan helt seriøst si at jeg tror jeg aldri har felt en tåre for et spill, men mener ikke det er galt. Faktisk, hvis vi skal høre på utviklerne av spillene, hvis du gråter til et spill så har de klart hva de som oftest prøver på. Å gripe spilleren så mye at han/hun føler nærhet av de forskjellige karakterne, og bryr seg om dem. At historien er så god, enten trist eller lykkelig, at spilleren feller en tåre... da har de klart hva de er ute etter. Så gråt i vei folkens for det dere liker Finnes geniale spill der ute som tar oss med storm, og setter merke i oss. Nesumar
hvorre Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Hmm....Tror faktisk jeg fikk klump i halsen på slutten av Call of Duty 4....merkelig nok! Når først Mr. Mg-gunner(Griggs?) får seg litt bly, før Gaz får seg en i panna. Det verste var vel helt på slutten når du ser han ene russiske soldaten begyner å hamre løs på Capt. Price.
bear^_InnleggNO Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Har hatt mine momenter i de fleste ting, kanskje noen tårer her og der... og ofte klump i halsen.Ang. spill så vil jeg nok si Final Fantasy er de spillene som har de triste og mest gripende historiene. (Og det ser jeg jo flere her mener) Men jeg kan helt seriøst si at jeg tror jeg aldri har felt en tåre for et spill, men mener ikke det er galt. Faktisk, hvis vi skal høre på utviklerne av spillene, hvis du gråter til et spill så har de klart hva de som oftest prøver på. Å gripe spilleren så mye at han/hun føler nærhet av de forskjellige karakterne, og bryr seg om dem. At historien er så god, enten trist eller lykkelig, at spilleren feller en tåre... da har de klart hva de er ute etter. Så gråt i vei folkens for det dere liker Finnes geniale spill der ute som tar oss med storm, og setter merke i oss. Nesumar Enig i den ja, virkelig bra når de klarer det i spill men det er veldig få spill som klarer å oppnå dette, mye fordi spillerne er ikke så opphengt i ting som klisjé og dette vet spillutviklerne å gjøre nytte av, så de kjører på med klisjéfylte øyeblikk i fleng med klisjéfylt innhold som topping. Og mange ser ikke ut til å bry seg mye om dette, f.eks i skytespill driter man i at f.eks (Gears of War) at hovedpersonen er en så stereotypisk badass i en stereotypisk verden med et stereotypisk oppdrag å utføre. Så fremst man har en gunner og et mål å plassere kuler i så er det tilstrekkelig. Synes faktisk at RPG spill er flinkest på å renovere innhold, bytte ut elementer ofte nok til at de ikke blir klisjé (til tross for at Cambells teori er innholdet i etvært spill, spesielt RPG) og legge dybde til historien. Et spill som har rørt meg godt er faktisk Warcraft 3 og Frozen Throne, et semi RTS med RPG elementer (opprinnelig ment som RPG men endret grunnet kamerasystem som ikke funket). Historien rundt Arthas er en av dem jeg synes er blant de beste men også forholdet mellom brødrene Stormrage samt Maiev's oppheng i å fakke Illidan (en historie mye lik Arthas' forfølgelse av Mal'Ganis) er gode historie. Gleder meg til Bioware kommer med Dragon Age. Tror det kan bli et rimelig heftig og bra RPG spill.
ShampooMacTavish Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Når du nevner det, Bear, så tror jeg at jeg begynte å snufse litt da Warcraft III: Reign of Chaos var slutt, ikke på grunn av den trist historien, men fordi det beste spillet jeg noensinne hadde spilt brått var ferdig. Sukk. Men så kom jo The Frozen Throne
Kenichi-san Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Jeg begynte å gråte litt når jeg leste en av de "bøkene/minnene" i Lost Odyssy :unsure:
Statuen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 Angående JRPG of Fjortisberter er LO et unntak. Med titler som Eternal Sonata, Infinite undiscovery og the Last Remnant kan en virkelig ikke kalle de mannlige personene mannlige..
bear^_InnleggNO Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Chopin er da rimelig matcho når han svinger batongen i Eternal Sonata
Dunedain Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Crisis Core: Final Fantasy VII PSP Skjul Selv om jeg viste hva som kom til å skje, merket jeg alikevel klumpen i halsen. Zack, som etter å ha ofret sitt liv for å redde Clouds, sakte men sikkert overlater alle sine drømmer og planer til Cloud og gir han grunn til å leve videre. Det var nesten som om jeg var Cloud og mistet min venn.
Vaenas Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Enig med Dunedain her, Satt faktisk på skolen da og begynte å grine. Men da brydde jeg meg faktisk ikke om det. Ser at folk her synes Lost Odyssey er trist har lest 3 historier der til nå har akkurat startet og må si meg så enig som det går ann å bli. Nå gråter jeg av den minste triste ting og gjerne opp til flere dager i slengen også. Så merker tårene komme nå som jeg spiller Lost Odyssey. Men det har allerede satt sine merker i meg.
Statuen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Skrevet 15. februar 2009 Ser det er stort sett Crisis Core og LO folk sikter til i denne tråden... Det kan umulig være tilfeldig
radiohodet Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Slutten på Dreamfall er i boka min også. Levde meg virkelig inn i karakteren Zoe. Ellers så er det vel ikke så mange øyeblikk kanskje.... Scenen i The Dig når Maggie får i seg noe som hun helst ikke skulle ( ), husker jeg vel også som trist. Dvs hun får vel ikke i seg noe hun ikke skulle i utgangspunktet, men all den viraken rundt det er vel det jeg prøver å hinte til uten å gi for mange spoilere.... Lost Odyssey synes jeg prøver for hardt, og er litt vel klisje til at det blir trist. Synes heller ikke karakterene er så veldig interessante, men av de bedre når det gjelder karakterer i et JRPG-spill. Endret 16. februar 2009 av radiohodet
Cutthroat Bill Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Jeg begynte å gråte litt når jeg leste en av de "bøkene/minnene" i Lost Odyssy :unsure: Mange av de drømmene er utrolig rørende. De historiene alene gjør spillet verdt å kjøpe. Ellers synes jeg slutten av Half-Life 2 var veldig trist. I hvertfall første gangen jeg spillte gjennom det, for da var jeg ikke klar over at det skulle komme mer Half-Life 2 gjennom Episode 1-3. Mange andre spill som har fått meg på gråten også, slik som slutten på CoD4 og MGS4.
Gal_ape Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Veldig følelsesladd moment for meg i GTAIV Skjul Når man endelig får skutt han som forrådte deg i gamlelandet. Og når kona til Roman blir myrda Correct me if i'm wrong
Morten_H Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (endret) you are wrong hu som blir skutt er kjærasten te niko men ja slutten av gta er litt triste uansett vilke av dei alternative sluttane du velger. Endret 16. februar 2009 av Morten_H
Svinepelz' Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (endret) I Half Life 2 ep 2, når faren til alyx dør husker ikke navnet :/ EDIT: La til spoiler-tag -Shicca Endret 17. februar 2009 av Shicca
bear^_InnleggNO Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Når du dreper en koloss i "Shadow of the Colossus", i alle fall jeg følte meg rimelig råtten. Normalt sett har "styggingene" i spillene gjort meg noe som gjør dem fortjent dødens kalde stål, men hva vondt har disse kolossene gjort meg? De bare vandrer der, det er jeg som angriper dem, jeg som gjør dem sint, jeg som dreper dem. For hva, for å redde min kjære. Men hva galt har de gjort for å måtte dø på en slik måte? Så må sette Shadow of the colossus på den listen og.
Rata101 Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Haha, du har et poeng der Bear. Hadde spillet vært lagt til vår verden, så hadde kolossene vært verneverdige og hatt miljøvernere kjedet fast til seg.
nub_nutz Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Syns spesielt slutten til SotC er veldig rørende, med sin fortryllende musikk og det som utfolder seg på skjermen Bear har også eit veldig godt poeng med sin post ang. fellingsløyven til disse colossene. Når hesten til vår kjære vandrer faller! Men det endte jo godt for hesten finner vi ut av Endret 16. februar 2009 av Mala
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Call of duty 4: Når Captain Price dør på slutten, damn den va kjip. og den gode slutten i Bioshock. Når jeg var mindre begynte jeg å grine fordi jeg mista alle savegamene mine i Diablo 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå