Gå til innhold

Demo: Grand Ages: Rome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Suste igjennom demoen i går kveld [det er 1 torturial, 1 battletorturial og 2 missions], og jeg vil si at dette er et spill med potensiale så det griner. Fikk litt Settlersstemmning over spillingen [som iforseg bare er et stort pluss i min bok], samt andre spill som Farao osv, men all in all, et spennende spill:)

 

Vist det er eit snev a sannhet i det du skrev der så er det spillet eit must for meg :D

Lenke til kommentar

Fikk kjørt igjennom tidligere i dag, og jeg likte det så absolutt.

I stedet for å nevne alt som var bra, nevner jeg heller det litt dårlige først.

Trade var svært begrenset. Sikkert mye med at dette er en demoversjon, men som jeg så det er det ikke mulighet å selv bestemme hva du skal handle med andre byer om. Du får ett alternativ for hver milestone du fanger, også kan du velge om du vil eller ikke vil handle med de. I tillegg må du bygge flere tradeposts om du vil handle med flere byer.

Kameraet var en smule irriterende, spesielt når du zoomer fra overview og tilbake. Jeg er vant til at når jeg zoomer ut så zoomer du tilbake hvor du har musa. Her zoomer du tilbake fra hvor du zoomet ut, om du vil en annen plass må du trykke deg dit. Savner også muligheten for å dra på skjermen uten å måtte røre sidene av spilleflaten.

 

Ellers likte jeg godt både byggemenyen og research/talent oppbyggingen. Valgmuligheter, men ikke så mange at du drukner i dem. Absolutt et spill jeg kommer til å ta en titt på når det kommer ut.

Lenke til kommentar
Fikk kjørt igjennom tidligere i dag, og jeg likte det så absolutt.

I stedet for å nevne alt som var bra, nevner jeg heller det litt dårlige først.

Trade var svært begrenset. Sikkert mye med at dette er en demoversjon, men som jeg så det er det ikke mulighet å selv bestemme hva du skal handle med andre byer om. Du får ett alternativ for hver milestone du fanger, også kan du velge om du vil eller ikke vil handle med de. I tillegg må du bygge flere tradeposts om du vil handle med flere byer.

Kameraet var en smule irriterende, spesielt når du zoomer fra overview og tilbake. Jeg er vant til at når jeg zoomer ut så zoomer du tilbake hvor du har musa. Her zoomer du tilbake fra hvor du zoomet ut, om du vil en annen plass må du trykke deg dit. Savner også muligheten for å dra på skjermen uten å måtte røre sidene av spilleflaten.

 

Ellers likte jeg godt både byggemenyen og research/talent oppbyggingen. Valgmuligheter, men ikke så mange at du drukner i dem. Absolutt et spill jeg kommer til å ta en titt på når det kommer ut.

 

Likte heller ikke selve zoomparten når du skulle få overblikk over hele mappet, men fungerer for det. Ellers så kan du jo alltids bruke piltastene for å begeve kartet om du er lei av å strebe med musen.

 

Så hva jeg kan se som er et pluss i dette spillet atm er:

 

- Du må virkelig legge litt tankegang inn i byplanleggingen din. Hvis du bare smasher opp en haugh av hus og annet ræl uten å tenke på hvordan byen faktisk skal fungere samt å gjøre ekspansjon av byen lett og ikke umulig, kommer du ikke serlig langt, og det tar ikke kort tid før ting stopper helt opp.

 

- Når du tenker på selve byplanleggingen, ser jeg også for meg at du må samtidig ha utbygging av forsvar i baktankene, spesielt i missons og maps der du blir angrepet. Det er ikke bare, bare å putte opp en mur. Den koster nemelig en del, samt at det fort blir klønete å mure inn en enorm by....

 

- Troppene dine oppgraderes etterhvert som de ser mer og mer kamp. Jo mer de sloss, jo bedre blir de. Dette vill også gjøre at du vil prøve å redde så mye du kan istedenfor å bare sende ting inn i døden.

 

- I Campain mode så lager du en character som du styrer med. Etter suksessfulle oppdrag kan du nemelig kjøpe opp estates som gir deg + resurser, samt oppgradere personen din med "skillpoints" som gir deg forskjellige bonuser som fks "første 5 byggninger er gratis" eller " Halvert rekruteringstid på tropper" osv..

 

Som sagt, jeg vil si at dette spillet er en cross mellom Settlers-serien, Anno-serien, Pharao serien og en dash med gode gamle Cesar:)

Lenke til kommentar

Når du nevner byplanlegging så er jeg svært enig, måtte ofte restarte mission før jeg kom inn i det. Jeg sliter likevel med økonomien. I "angrepsmissionet" så får du langt i fra mye penger fra din hjelpsomme hånd, og når man prøver å etterkomme alles ønsker så går det ille når byen har fått litt størrelse på seg. Og når du først blir slått bankrupt om 10 minutter så burde du ha inntektskilden i orden, ellers har du et stort problem. Problemet mitt er at jeg ser bare trade som en inntektskilde, alt annet er jo nullforetak.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Aha....du tjener omtrent mer på å ha 3 Templer rundt stor begbyggelse enn aldri så mye trading. 3 templer med 10 hus rundt seg tjener 200 dinarer hver. MYE penger å hente der...dessuten kan du bruke Forumet til å kreve inn skattepenger mot tap av poluaritet...

 

Med en gang jeg fikk teken på det var det ikke noe stress i det hele tatt...fikk "acumulated 20.000 dinari" achievementen i forumet på mission 2:)

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...