Gå til innhold

Tips til gode jrpg til ps2


Tomne

Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer på om noen kan tipse meg om gode jrpg til ps2.

Final fantasy spillene er fullført, samme med kingdom hearts. bortsett fra disse er det bare å komme med tips :)

 

Fikk bare veldig lyst til å rote meg ordentlig inn i et godt eventyr :rolleyes:

 

kampsystem o.l. er ikke så viktig, men spillet skal helst ha en god fantasy aktig historie (ala spillene nevnt over)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dragon Quest VIII er et ganske bra spill, med fargerik grafikk og en koslig historie som skjer i en slags middelalder.

 

Rogue Galaxy er laget av samme folkene, men her skjer historien i verdensrommet hvis jeg ikke har helt feil. Har ikke prøvd det, men skal være være veldig bra. Kampsystemet ligner det i FF XIII tror jeg.

 

Det er mine to cents siden du har FF ;)

Lenke til kommentar

Jeg er suikoden fan, så vil da selvsagt si at Suikoden 5 er et meget godt jrpg spill, spiller det selv akkurat nå for syvende gang.

Rogue galaxy syns jeg ikke har noe spess relativt dårlig og klisjefylt historie. Men det er smak og behag.

Star ocean: till the end of time er ikke kanskje akkurat klassisk jrpg, men verdt å få med seg om man liker rpg generelt.

 

Og Persona 4 kommer visst i 1.kvartal, så det er vel ikke så lenge til. :)

Lenke til kommentar

Dessverre utrolig vanskelig å finne, men Shadow Hearts spillene er geniale.

Får du tak i dem har du mange timer god underholdning foran deg. Den tredje har ikke like god historie som de to første, men alle har sprø karakterer og et genialt kampsystem jeg ofte savner når jeg spiller andre spill.

I tillegg kan man bruke evigheter på å finne alt hvis man er en perfeksjonist. :)

 

Edit: Har spilt mange av spillene andre nevner også og de er alle geniale. Det er masse å velge mellom på PS2.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Har du prøvd Dark Cloud og oppfølgeren Dark Chronicle?

 

Disse spillene er dessverre vanskelig å få tak på noe annet enn auksjonsider som ebay.com.

 

Disse to spillene er begge fantastiske spill, kan minne litt om Kingdom Hearts når det gjelder slåssesystem :)

 

Et eksempel:

 

her er dark cloud

 

her er dark chronicle

 

Anmeldelser: dark cloud

 

dark chronicle

Endret av Memoen
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

 

Har kikket litt på suikoden og shadowhearts spillene, de ser veldig interessante ut.

Men har spillene noe med hverandre å gjøre, slik at man må spille det første for å forstå handlingen i det andre osv

Eller er de uavhengige av hverandre slik som FF- serien?

 

vet mange av disse spillene er vanskelig å få tak i, derfor det er så greit å høre litt erfaringer her før jeg evt bestiller fra ebay e.l. :)

Lenke til kommentar

Da er det bare å se om jeg får tak i femmeren på en eller annen gamestop, og se om jeg blir bitt av samme basillen som deg da :)

 

Edit: Ps2 er liksom jrpg konsollen for min del, er så mange titler jeg har "gått glipp av"... har ps3 og x360 også, men der er utvalget litt mindre og prisene litt stivere (stort sett).

Endret av Tomner
Lenke til kommentar

vel, vil si xenosaga serien. er sci/fi men spillsystemet er veldig likt FFX.

 

problemet er att det er kun en spesial utgave av 2ern(som innehold en dvd med hele historien til det første spillet) som kom til europa. 1ern og 3ern kom aldri og det er veldig irriterende siden spillene henger sammen storymessig.

men hvis du allerede har en NTSC maskin er det ingen problemer og finne spillene på ebay

Endret av NatteFrost
Lenke til kommentar
Takk for alle svar.

 

Har kikket litt på suikoden og shadowhearts spillene, de ser veldig interessante ut.

Men har spillene noe med hverandre å gjøre, slik at man må spille det første for å forstå handlingen i det andre osv

Eller er de uavhengige av hverandre slik som FF- serien?

 

vet mange av disse spillene er vanskelig å få tak i, derfor det er så greit å høre litt erfaringer her før jeg evt bestiller fra ebay e.l. :)

 

Historien i de første to Shadow Hearts spillene henger sammen, men du kan godt spille toeren uten å ha spilt eneren.

Bare les deg opp på historien. Det tredje spillet har lite med de to andre å gjøre, men historien til det er ikke like bra i min mening.

Lenke til kommentar

Vil egentlig ikke anbefale Rogue Galaxy, jeg er også ellevill fan av Kingdom Hearts og Final Fantasy og kjøpte Rogue Galaxy i håp om å få en noelunde lik opplevelse... å gud jeg ble skuffet. Slossesystemet er ikke så altfor verst. Minner litt om ffXII bare mer actionfyllt som KH. Men som de andre sier er historien grusom...

Du spiller i 6-8 timer uten mål å mening... Du har absolutt ingen anelse hva du gjør og alt føles døvt. Først etter 8 timer played fikk jeg vite mitt hovedquest som var å finne en hemmelig planet.. Huffameg. Det hjelper også lite at alle karakterene utenom en er interesant. Nei huff! Spillet er altfor langtrukket og er generelt kjedelig.

 

Har ikke selv prøvd Persona spillene (stort sett fordi jeg ikke får tak i dem...) men de skal være gode. Nå sikter jeg spesielt til Persona 3 FES og Persona 4 som burde kommet nå snart.

Lenke til kommentar

Vil legge til Wild Arms 3, 4 og "umullig å få tak i nummer 5". De er Western preget spill. Og kanskje du får tak i nummer 1 og 2, som begge kom til gamle PS maskinen.

 

Wild Arms er cowboys, klassisk jrpg story, og mye gitarpreget stemningsmusikk som får deg nesten til å føle deg litt som en pioneer. Wild Arms 4 lider litt av det samme som Suikoden 4 gjør da, regnes av fansen som det sorte fåret i serien. Men er allikevel ikke så håpløst som mange vil ha det til. Verdt en kikk.

 

Og så er det jo Tales of ...... spillene da.

 

Og ja, både Persona, Suikoden, Star Ocean og Shadowhearts er alle spillserier som er å anbefale. Om du har mulighet til å skaffe deg ps1 spill, så vil jeg også anbefale Breath of Fire 3 og 4. (Har du en Snes evnt en emulator, så er muligheten for BoF 1 og 2 der også).

Endret av Karatheon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...