Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tiltak! Final Fantasy-serien er den desidert beste i spillenes verden. Det var mitt importerte FFVI til SNES som skikkelig satte i gang min "karriere" som gamer, og dette spillet topper i dag min liste over de beste spill noengang laget. Har i etterkant spilt alle før og etter(foruten XI). Synes VIII var litt kjipt til tider, ellers har det bare vært gull å oppdrive i den serien. XIII/Versus XIII kan ikke komme fort nok!

Endret av Bunad
Lenke til kommentar

Count me in!

 

Har spillt til Junon på VII, gjennom VIII og jult opp Omega Weapon, nesten tatt Ozma på IX, nesten tatt Dark Yojimbo på X, bittelitt på XI, og rundjult den Yiazmat-pjokken på XII. Yiazmat, makan til diger vits av en superboss skal man gå langt etter....

 

Gleder meg nå bare sykt til XIII! Skal importere om asia får den engelske versjonen før EU/US. Har allerede lagt inn bestilling på VII:ACComplete med demoen, og driter langt i at det bare er på Japansk, en oversettelse kommer på nett godt før det havner på døra mi.

Lenke til kommentar

Å fant ut først nå at det i det hele tatt var et felles konsoll forum område. Count me in som medlem av religionen.. Spørsmålet blir vel bare hva vil denne tråden ta for seg? Standard fanboy diskusjon om VIII vs VII? Generell diskusjon, eller bare posting av nyheter og da også diskusjon om disse... Uansett bra det er satt opp en tråd for Final FAntasy, min favoritt spillserie. FFIX er min personlige favoritt.

Det er verdt å legge merke til at jeg ikke er ff fan av nostalgi. Jeg spillte mitt første FF spill sjikkelig 2. Vidergående altså for 1.5 år siden... Jeg hadde vert borti FFX fra før men ikke mer enn det

 

Jeg kan starte med å gå gjennom de spillene i hovedserien jeg har rundet og litt om dem

 

Final Fantasy I: spillte det til psp stort sett for bare å ha spillt det, koste meg virkelig og syntes det var meget interesesant

Final Fantasy II: har jeg ikke spillt men har remaken til PSP... mangler altså den

Final Fantasy III: Spillte DS remaken og syntes det rett og slett var gøy, grusom historie men deilig job system

Final Fantsay IV: Spillte DS remaken her og... et flott spill men det tok meg ikke med storm, syntes det muligens er litt oppskrytt

Final Fantasy V: spillte det til GBA og ... det er helt fantastisk. Beste gameplayet som er i FF spill, Job + ability greiene gir så mange muligheter atte. Gilgamesh er også råtøff, og Galuf er mann

Final Fantasy VI: Bra spill spilt på SNEs emu, mmange interesante karakter og Kefka er kul.

Final Fantasy VII: Nydelig, selv om Cloud er ødelagd av nye titler som Advent Children. Crisis Core gikk alikevell tilbake til mange gode momenter

Final FantasyVIII: har enda ikke spillt denne, så det må jeg gjøre

Final Fantasy IX: personlig favoritt. Elsker stemningen og karakterene.

Final Fantasy X: Glimrende men til tider grusom VA " HA HA HA HA HA HA HA"

final Fantasy XI: Har ikke spillt

Final Fantasy XII: spillte 15 timer.. likte ikke, syntes det var meh...

 

Selvfølgelig er også musikken kanskje det beste med hele serien.

Endret av Statuen
Lenke til kommentar

Heey, I wanna join!

Final Fantasy er min all-time favorittspillserie, pga de komplekse og engasjerende historiene, de supre kampsystemene, og alltid like nydelige cut-scenes.

Topp 3-lista mi ser slik ut:

1. Final Fantasy VII (surprise surprise, var mitt første FF-spill, og bringer fram noe voldsomt med følelser hver gang jeg spiller)

2. Final Fantasy X (herregud som jeg digget grafikken da jeg spilte det første gang!)

3. Final Fantasy VIII/VI (siste pallplass må deles, begge to knallgode spill)

 

Nå gleder jeg meg voldsomt til FF Versus XIII, noe jeg egentlig ikke bør gjøre siden spillet sikkert ikke kommer ut på mange år... <_<

 

EDIT: S-r-ex, har til tider sett deg på finalfantasy-xiii.net, har du bestilt FFVII:ACC gjennom den siden?

Endret av Fjodor
Lenke til kommentar

Ja, Fjodor, jeg bestillte via finalfantasy-xiii.net.

 

Badass FF-figur? Seymour kommer ganske langt opp, iskald psykopat som ikke lar noe stå i veien for at han skal gjøres om til et kjempemonster for å reformatere hele planeten. Eller Kefka, en tvers gjennom kokko og hysterisk massemorderklovn som gir langt faen i hvem som dør så lenge han får det som han vil.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Noen av de som leste og skrev i denne tråden på diskusjon.no husker kanskje at jeg spilte FF IX for første gang i oktober-november og likte det godt. Nå har jeg bestemt meg for å bestille FF VII og se hvorfor alle elsker det.

 

Det hadde vært mye lettere å få tak i det til en grei pris hvis jeg bodde i England, ser det ut som. Jeg lurer på om det er noe feil med amazon.co.uk. :p Ingen av selgerne kan sende det til Norge, selv ikke en som sa han kunne sende det internasjonalt. Sendt melding til han nå og spurt hvorfor.

 

Jeg lager en "følge-med-TanTheMan-første-gangen-han-spiller-gjennom-FF VII"-ting her. Vet ikke om det er av interesse for noen, men tror jeg kan få mer lyst til å spille det hvis folk sier "Å, nå er du snart på det kjeeempekule stedet!" Eh, kanskje ikke helt sånn, men ... Også kan dere være misunnelige på meg for at jeg skal spille det for første gang. :-)

Lenke til kommentar

Spennende! personlig tror jeg FF7 er favven til mange fordi det var deres første FF eller RPG spill generelt.

Jeg spillte det for første gang 1.5 år siden og ble ikke skuffet. FF7 er et spill som bør spilles av alle RPG fans.. Forbered deg for grusom grafikk da... men så lenge du overlever det er alt gudd...

Pro tip: Prøv å få brukt limit breakene så ofte så mulig og med en gang du har nådd ett nytt limit nivå så skift! Jeg spillte gjennom halve spillet før jeg forstod at jeg kunne skifte limit break lvls.... Å komme 1/3 inn i spillet å allerede ha meteorrain er en herlig følelse mot mange bosser!

Og når du velger party medlem ikke gå for jentene only. Jeg gjorde det den første gangen og vel spesielt Aerith holder ikke akkuratt mål mot slutten.

Cid og Barret er nok 2 sterkeste viss en ikke regner med Cloudo.

 

Uansett gleder meg til å se hvordan du liker det :p, vi trenger litt liv i tråden så det er et glimrende forslag

Lenke til kommentar
Noen av de som leste og skrev i denne tråden på diskusjon.no husker kanskje at jeg spilte FF IX for første gang i oktober-november og likte det godt. Nå har jeg bestemt meg for å bestille FF VII og se hvorfor alle elsker det.

 

Det hadde vært mye lettere å få tak i det til en grei pris hvis jeg bodde i England, ser det ut som. Jeg lurer på om det er noe feil med amazon.co.uk. :p Ingen av selgerne kan sende det til Norge, selv ikke en som sa han kunne sende det internasjonalt. Sendt melding til han nå og spurt hvorfor.

 

Jeg lager en "følge-med-TanTheMan-første-gangen-han-spiller-gjennom-FF VII"-ting her. Vet ikke om det er av interesse for noen, men tror jeg kan få mer lyst til å spille det hvis folk sier "Å, nå er du snart på det kjeeempekule stedet!" Eh, kanskje ikke helt sånn, men ... Også kan dere være misunnelige på meg for at jeg skal spille det for første gang. :-)

 

Flotte greier, jeg kommer til å følge med, og kanskje gi noen tips ;)

Og forresten, så FFVII ligge brukt ute på finn.no til 50 kr, om det er interessant. Betalte selv 350 kr for en ny kopi i fjor da mitt gamle rett og slett var utslitt, men har ikke angret.

Lenke til kommentar

Fint å vite at det er noe interesse for det. :)

 

@Statuen: Jeg er forberedt på grafikken. Det var ikke noe problem med FF IX etter 10-20 minutter spilling, og selv om den i FF VII er dårligere (så vidt jeg har skjønt) blir nok ikke det noe problem heller.

Jeg har dessverre hørt om det som skjer med Aerith. Litt vanskelig å unngå det når jeg ... vel, leser om spill på internett.

 

@Fjodor: Takk for tipset! Mange ganger billigere enn hva jeg ellers måtte betalt. Har sendt melding til selgeren nå. Håper bare at det ikke er solgt allerede.

 

Og takk på forhånd for tips, så lenge dere ikke spoiler viktige ting. ;) Hvis noen vil snakke om historien, bosser o.l. i FF VII fra nå av til jeg er ferdig med det hadde det vært bra om dere var ekstra nøye med spoilertagger, selv om jeg ikke akkurat kan kreve det.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde da å skjule det med Aerith... med at hun ikke holder mål, men men du visste om det fra før...

Skal nok prøve å la ver å spoile deg men kan komme med noen flotte tips til deg.

 

Bro tip #1: Cloud er som du sikkert går utifra en kraftig Warrior, derfor bør du stort sett holde deg unna magi Materie med han, men... du får ganske så kjapt i spillet Enemy skill materie, som da gjør at du lærer skills fra enemies. Denne bør bli gitt til cloud siden den ikke på virker STR og HP statusen hans. Er en del fantastiske Enemy skills gjennom spillet, så denne materien er til å anbefale hos alle dine characters. Anbefaler å sjekke en guide så du vet noelunde hvor du får en del av enemy skillsa... Er virkelig verdt det.. Du får den første skillen fra noen robotgreier da du er ferdig med prolougen og ute av Midgar.

Lenke til kommentar

Kopien til 50 kroner var dessverre solgt. Så hvis noen vet om et sted jeg kan få det billigere enn 400 kroner er det bare å skrike ut.

Edit: Jeg glemte å sjekke ebay.co.uk ... Tenkte at ebay for det meste var for folk fra USA som hadde en annen sone på spillet. :blush: Nå fant jeg det til litt under 300 kroner.

Edit2: Da var det bestilt! 330 kroner inkludert frakt. Det skal være nesten som nytt (kunne betalt 270-80 kr for en i dårligere stand).

 

@Statuen: Jeg snakka ikke om deg og det du sa om Aerith da jeg sa folk skulle være ekstra forsiktige med spoilere o.l., for det visste jeg som sagt fra før. :) Takk for tipset.

Jeg kommer nok ikke til å sjekke en guide bortsett fra de stedene jeg møter en boss og det er lenge siden jeg har lagret e.l.

 

@Karatheon: Ja, jeg gleder meg allerede! Håper jeg ikke bygger opp for store forventninger ... De små irriterende karakterene gjør vel bare de kule/morsomme/gode karakterene enda bedre? ;) Forresten husker jeg det var en del som syntes Quina (det h*n het?) i FF IX var veldig irriterende, mens noen kvelder lo jeg høyt av det h*n sa. ^^

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

I desember 2007 fikk jeg sikret meg et helt nytt eksemplar av FF VII for 190,- =)

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte en til..

 

Og det sier vel litt om hvor godt jeg liker dette spillet. Så TanTheMan, er ganske misunnelig på deg som skal oppleve det for første gang. Du må bruke lang tid og nyte spillet, og være forsiktig med hva du velger i spillet når du får valgmuligheter, ellers kan du få iallefall en "uforusette hendelse" ;)

 

Du får holde oss oppdatert, og kanskje bruker spoiler/skjul i tilfelle det er flere som ikke har spilt det =)

Lenke til kommentar

@Dunedain: Hvordan fikk du tak i et nytt eksemplar så billig? De jeg har sett har kosta minst 500 kroner.

Og hvorfor skulle du kjøpt enda et eksemplar? :p

 

Noe av jeg er best på når det kommer til spill er å bruke lang tid, hehe. Både fordi jeg prøver og fordi jeg tar noen ting treigt ...

 

Jepp, spoilertagger skal brukes flittig.

Lenke til kommentar

Fant det på PlayX.no. Ikke spør hvorfor de var billige. Mulig pga next-gen med 360 var på vei inn og at de ville få ut PSOne-spillene ASAP? Uansett var det en fin julegave til meg selv.

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte to pga:

*kunne enten hatt det selv som backup til backupen ;)

*eller kunne solgt det dyrt :p

Lenke til kommentar
Earlier today, Square-Enix revealed in a press release that they would be delaying Dragon Quest IX's Japanese launch from March 28th to July 11th. Apparently they're having trouble tackling a lot of bugs during development stating that "It's not in a state we can deliver to players".

 

Yoichi Wada has come out with a statement saying that the delays in the debugging process of Dragon Quest, may affect the 2009 Japanese launch of Final Fantasy XIII. He said that they may instead be aiming for a fiscal year 2009 release which could be anytime up until April 2010.

 

Trykk på meg for link!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...