Gå til innhold

include txt-fil i html


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

text-fila må jo ligge på serveren for at andre skal kunne få tak i den, men dette virker:

 

<iframe src ="URL_TIL_FILA"></iframe>

 

Du kan putte masse annet spennede inni der og :)

For mer infor om iframe: w3schools.com

 

NB. iframe er en variant av frames, og kan skape problemer med kompabilitet på samme måte som frames (hei er det noen nyere browsere som ikke større frames egentlig?)

 

Hvis du skal ha siden til å vise fram hvilken sang du spiller til en hver tid så må du ha et script som sørger for å oppdatere siden med fast interval. Den må jeg tenke litt på... Si fra hvis det er det du vil da ;)

Lenke til kommentar

takker... jeg klarte å finne ut at jeg trengte en iframe helt selv.. :p se hvordan det ble på http://simenn.no-ip.com . har en winamp plugin som skriver ut sangen til en txt fil som jeg har liggende på servern min, og jeg har satt denne opp som iframe nå. eneste problemet nå er at jeg ikke får riktig farge på bakgrunnen i iframen. det går ikke å lime inn html i winamp pluginen, så det hadde egentlig vært bedre å fått noe lignende "include'n" i php. vurderer å lage alt på nytt (med nytt design) i php, men inntil videre må jeg ha en løsning med html.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...