Gå til innhold

Hjemmelaget vertical scrolling spaceshooter


Anbefalte innlegg

Her er et spill jeg laget mens jeg var student på NITH.

 

Det er et standard vertical scrolling shooter.

 

Alt unntatt musikk er hjemmesnekra.

 

Grafikk API : Open GL

Lyd API : fmod

 

Følger bare med ett brett, men hvis du har nerver av stål kan du modde xml filene i Data mappen og mekke dine egne fly,våpen,levels,bosser etc.

 

 

Har ikke noe hosting page, så google hoster det for meg =D

http://sites.google.com/site/andreasmpetro...?attredirects=0

http://sites.google.com/site/andreasmpetro...?attredirects=0

 

 

Screenies (spillet ser åpenbart en del bedre ut når ting beveger seg):

http://farm4.static.flickr.com/3440/325303...2bafc1c31_o.png

http://farm4.static.flickr.com/3365/325303...c46ae5a6e_o.png -> FEARSOME BOSS!

http://farm4.static.flickr.com/3045/325221...95a4aa864_o.png

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får man opp spillet?

 

Med engang jeg klikker på play så slutter det og virke.

 

Du kan ikke bruke musen. Trykk ENTER.

 

Men det bør ikke klikke hvis man trykker med musen...

 

 

Anywhoes:

 

Hvis noen vil cheate til seg bedre våpen så trykk på tastene : U, I og O mange ganger.

 

Hvis dere vil ha helt sinnsyke blastarific våpen kan dere gå inn i Weapons.xml i Data mappen og skifte

 

nrOfProjectiles attributten til 36 og angle of spread til 10. Da vil dere få 36 prosjektiler som skytes i en sirkel.

Set opp spinPrFrame hvis du vil at de skal spinne som sagblad. Eksempel på sykt våpen (copy paste inn i Weapons.xml hvor du ser at koden passer inn! Altså rett under mainWeapon, som er våpenet spilleren sitt skip bruker ):

 

 

				<ammunition 
				damage = "10" 
				refireRate = "30" 
				modelName = "saw"
				textureName = "wave"
				nrOfProjectiles = "72" 
				angleOfSpread = "5"
				angleOffset = "0"
				accelerationSpeed = "2.1"
				maxSpeed = "4.30"
				xSpread = "0"
				collisionRadius = "3.0"
				spinPrFrame = "15.0"
				maxFramesActive = "50"
				modelScale = "1.0"
				textureScale = "0.2"
				rotationAxis = "z"
			>
				<particleeffects>
					<particleEffect
						effectName = "bigRedEngine"
						xOffset = "0"
						yOffset = "0"
						zOffset = "0"
						angleOffset = "180"
					/>
				</particleeffects>
			</ammunition>

 

 

Hvis noen gidder å lage flere brett så er dere hjertelig velkommen!

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Hehe, spillet bærer preg av at jeg satt 40 timer i strekk på slutten før jeg leverte det. Det er sikkert noen bugs hist og her. Men har aldri fått noe kræsj, men så har jeg heller aldri prøvd det i Vista.

 

Er to år siden jeg mekket det nå, så har nok lært en del siden da. Jeg vurderer om jeg skal fikse opp et bar bugs og mekke et par brett til så det blir et skikkelig spill. Men nå holder jeg på med noe iPhone spill, så det får bli med ett prosjekt om gangen.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...