Gå til innhold

'Worms!' og 'Little Fred'


Anbefalte innlegg

Drev med litt spillebaking på fritiden (ikke så aktiv det siste halvåret). Er bare på hobbybasis, har ingenting med jobb å gjøre. Har lagd ett 2d action skytespill. Du kan si det er en blanding mellom Worms og Soldat. Det andre spillet er litt mer originalt, men fremdeles et 2d platform spill med slåssespill-elementer.

 

Worms! (Windows XP)

Last ned

Screenshots: 1 - 2

Spillet har også en egen nettside, som er under utvikling.

Spillet er forøvrig ikke helt ferdig, men absolutt spillbart.

frontend.png

 

Little Fred (Windows XP og Windows Vista)

Last ned

Dette spillet er ferdig.

yoyopic2.jpg

 

Kom gjerne med feedback på disse. :)

 

(PS: Om du vil spille Worms! i vista må du bruke denne .exe filen: Link)

Endret av Mordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Little fred er jo også vinterens svar på Rayman. Likte slå-mekanikken på Fred. Men samle iskrem? Får man noe for å samle dem?

Nei. Du får bare en "You collected xxx/xxx of them". :p Men det spillet ble laget på èn måned, så fikk rett og slett ikke tid til å legge til mye bonus-saker. Ble laget til en konkurranse i desember 2007.

Endret av Mordi
Lenke til kommentar
Little fred er jo også vinterens svar på Rayman. Likte slå-mekanikken på Fred. Men samle iskrem? Får man noe for å samle dem?

Nei. Du får bare en "You collected xxx/xxx of them". :p Men det spillet ble laget på èn måned, så fikk rett og slett ikke tid til å legge til mye bonus-saker. Ble laget til en konkurranse i desember 2007.

 

Mmm skjønte det ;) Deadline spøkelset er meg et skummelt ett som lar mange løse tråder henge i luften når man er ferdig.

Lenke til kommentar
Haha, jeg husker Worms spillet, jeg tror jeg prøvde å hjelpe deg med å få inn multiplayer online på det for LENGE siden... vet ikke om jeg kalte meg krstjern eller wildex999 den gangen... Jeg har fortsatt gm6 fila ^^ Ahhhh... gode minner =P

Hehe, ja det husker jeg. Du var den første av rundt 5 stk som ga opp prosjektet. :lol: Er ikke akkurat effektivt programmert dette spillet.

Jeg har ført over spillet til GML siden da, så er nok litt bedre. Men ikke mye. :p

Lenke til kommentar

Hmmm... husker ikke hvorfor jeg stopped multiplayer programmeringen, var vel ett eller annet problem som dukket opp, er noen år siden nå =P

 

Men jeg ser du har gjort STORE forbedringer siden den versionen jeg sist så på =D

Spillet var ganske morsomt mot botter, og jeg kan se for meg det kunne vært utrolig morsomt online.

Masse settings osv. bare digg ^^

 

Jeg lo faktisk høyt når jeg begynte og slenge ut piler mot bottene mens jeg hoppet høyt over de =D

Og eksplosiver er bare knall ;)

Endret av wildex999
Lenke til kommentar
Nevner bare igjen, gogo gief multiplayer u nub! :D

Hehe, hadde du tatt en titt på hvordan spillet er programmert hadde du nok endret tone. Språket i seg selv er enkelt, men oppsettet mitt er som en høystakk av variabler. :p

Kanskje det, men søke etter noen som gidder å kode multiplayer del da? :)

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar
Kanskje det, men søke etter noen som gidder å kode multiplayer del da? :)

Jeg har lært meg det selv, har et lignende uferdig spill som er nogenlunde spillbart online, men du aner ikke hvor mye jobb det hadde tatt å lære seg det systemet. Det er rett og slett ikke logisk pga min egen latskap da jeg var litt yngre! :p

Lyst til å spoile litt av spillet og si hva det heter? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...