Gå til innhold

Hvordan healer skal jeg lvl'e opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å lvl'e opp en healer, etter å ha vært backup for en shaman venn av meg.

Så jeg lurer på hvilken healer klasse er egentli kraftigest i WoW nå:p? Og hvordan er mest arti å spille ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paladin eier så sinnsykt til å heale nå. Mana er ikke noe problem pga Divine Plea(25% igjen over 15 sec) og man kan kjøpe glyphs som fører til at bruken av seal of wisdom reduserer manabruken av healing spells med 5%. Hvis man virkelig er inne i en hard fight og man får mana problemer, kan man slenge på en Lay on Hands på tanken. Hvis man da har ordnet glyphs som gjør at mana restoren økes med 20% og at man har den som gjør at du selv får 100% av den manaen, så er det kos :D Suverene healere på tanks, og med Beacon så kan jo 3 paladiner i et 10 manns raid ordne biffen alene, null stress B) Sacred shield er også en kanon spell som man kaster på tanken, og når han tar dmg så får han et shield som absorber 500 dmg. Når dette er oppe øker crit chancen på flash med 50(!)%, Denne varer i 30 sec og skjoldet kan komme opp hvert 6 sec. Rimelig mye crit hele veien da på flash B)

Skrevet

Når du spør hva som healer kraftigst så er min erfaring med healing meters (WWS) sånn:

1. Druid, mye pga hots ikke teller som overheals.

2. Shammy, chain heal spam!

3. Paladin

4. Priest

Skrevet

Hva som healer mest er vel uvesentlig, med tanke på hots, og ae heals så er det helt i ubalanse. Du burde vel heller se på hva som healer best på 1 person, og hva som healer best på fler personer om gangen, rekkefølgen etter min erfaring er da slik:

Single Target healing:

1. Paladin

2. Druid

3. Shaman/Priest

Multiple Target healing(ae heals/hot):

1. Priest

2. Druid

3. Shaman

4. Paladin

Dette er hvertfall slik jeg ser det.

Skrevet

Druid eller paladin er min anbefaling. Jeg er veldig glad nå i de små buskene som trasker etter meg når jeg tanker, gode healere.

Samt med paladin eller druide kan du en dag si "shish, nå vil jeg tanke" og uten noe reroll og litt heroics så har du en brukbar tank oppe å går. Fantastisk.

Paladin healer er og gode healere, selv om divine plea reduserer healingen med 20% når den er aktiv. Gode healere de og.

Skrevet
Druid eller paladin er min anbefaling. Jeg er veldig glad nå i de små buskene som trasker etter meg når jeg tanker, gode healere.

Samt med paladin eller druide kan du en dag si "shish, nå vil jeg tanke" og uten noe reroll og litt heroics så har du en brukbar tank oppe å går. Fantastisk.

Paladin healer er og gode healere, selv om divine plea reduserer healingen med 20% når den er aktiv. Gode healere de og.

Den 20% tingen har ikke så mye å si når man healer for så mye som paladins gjør. Om man critter for 15-20k eller 11-12k har ikke noe å si, samme falsh etc å.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Priest var veldig morsomt, levler opp en paladin nå (ny main) så håper det blir moro. :)

Lurer trådstarter på pvp eller pve, eller begge ting? Selv lurer jeg på hvordan pvp healing med pala er.

Skrevet
Da gjør de andre noe feil. :p

Eller så er jeg bare insane imba? :p Eg healer jo 2 samtidig+glyph of holy light, så er letteid. Hender vel at noen droods sniker seg forbi på netto healing, men på overall er jeg langt over alltid :p Overhealer noe så sinnsykt noen ganger å pga så store heals, men mye av det treffer da.

Skrevet

1. Priest

2. Druid

3. Shaman

4. Paladin

Etter CoH/WG-nerfen vil jeg tørre påstå at Shamans er kongene av AoE healing.

Skrevet

Spiller selv Restoration Druid, med bra gear vil jeg si at druid er noe av det beste. Den "nye" talenten, Wild Growth, er ganske sick om man har mye spell power og mana.

Ut i fra mine egne raid experiences fra Naxx o.l. vil jeg si at det kommer i denne rekkefølgen:

Holy Priest

Resto Druid

Holy Pala

Alle ligger tett inntil hverandre.

Skrevet
Eller så er jeg bare insane imba? :p Eg healer jo 2 samtidig+glyph of holy light, så er letteid. Hender vel at noen droods sniker seg forbi på netto healing, men på overall er jeg langt over alltid :p Overhealer noe så sinnsykt noen ganger å pga så store heals, men mye av det treffer da.

Er det mulig vi snakker om to forskjellige ting? Jeg mente effective healing done, altså healing done minus overheals. Når det er snakk om healing done kan nok alle 4 healere komme på topp, effective healing derimot holder jeg en knapp på druids og shammies pga hots, og smarte aoe heals.

Skrevet

Ganske meningsløst å lvle opp en healer etter hvem som er best nå da dette kan variere fra patch til patch. Gjør heller litt research og finn ut hvilken healer stil som passer for deg istedet for å være maks uheldig å lvl opp en healer som ikke er best lenger når du når lvl 80.

Skrevet

Healing done (effektiv eller ei) er veldig uvesentlig i forhold til hvilken healer som er "kraftigst".. De har alle svakheter og styrker. For eksempel, den mest undervurderte healing-klassen i WoW disse dager er nok Disc-presten. Trist, men leit. Kanskje den aller beste MT-healeren sammen med holy paladin :mellow:

edit: Bare for å forklare litt bedre om hvorfor det er uvesentlig med healing done; Druid kommer godt fram fordi klassen baseres på Healing over time, dvs lite overheal. Priest/paladins kommer ikke fullt så godt md fordi de spammer :p Og disc prester kommer definitivt ikke godt med fordi måten å heale på er delvis basert på skjold, noe som ikke kommer med i healing done, dessverre. Derfor anbefaler jeg prest! Spennende klasse, med mange muligheter.

Skrevet
Er det mulig vi snakker om to forskjellige ting? Jeg mente effective healing done, altså healing done minus overheals. Når det er snakk om healing done kan nok alle 4 healere komme på topp, effective healing derimot holder jeg en knapp på druids og shammies pga hots, og smarte aoe heals.

Nettohealing er det samme som effective Healing. Men du har rett i at droods er gode der. Selv om de har dårligere gear. PÅ trash vinner de som regel, men jeg ser på boss fights både når det gjelder dps og healing, og da er paladins gode å ha(spess på hard hitting bosses).

Skrevet

Etter min erfaring fra Naxx and such så er det en klasse som skiller seg ut. Ikke bare som healer, men også som tank og DPS. Broren min er Holy pala. Går aldri tom for mana og hvis vi ikke klarer en boss så er det aldri fordi han ikke kan heale, men heller vi som gjør noe feil eller pcen hans som fryser. (er et helvete å drepe han under Insanity på sistebossen i Old Kingdom)

Kameraten min som er MT for guildet er pala tank. Som Warlock har jeg hele tiden prøvd å ta aggro fra han for at jeg skal dø og kunne hoverere over han. Det har fortsatt skjedd kun en gang og det var fordi han for ørtende gang glemte den tanking buffen etter et wipe. AoE tankingen hans er sjuk. Med en gang han er igang så kan jeg fyre opp Rain of Fire uten å frykte å trekke aggro for tidlig. (jeg prøver ikke å wipe oss i raids)

Og som PvE specca lock så blir jeg tatt av det meste i PvP, men <insert any retri pala som har tatt meg> har ikke merka hva de har gjort. De har høvla over meg som om jeg var en stein. Jeg sitter fortsatt dag inn og dag ut og forundrer meg over Paladins. Om klassen er vanskelig å spille vet jeg ikke. Men spilles den riktig så mener jeg den virkerlig er av klasse og er morsomt å spille.

Skrevet

1. Priest

2. Druid

3. Shaman

4. Paladin

Etter CoH/WG-nerfen vil jeg tørre påstå at Shamans er kongene av AoE healing.

Dette er veldig sant, dog er nok en god druid forsatt bedre enn resto shamans.

Jeg ligger som regel nå på 2./3. plass på healing done, bak en resto druid og en bedre geara resto shaman.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...