Gå til innhold

Race Pro - Forventninger?


bas

Anbefalte innlegg

Spillet er upolert og sliter litt teknisk. Likte det ikke i begynnelsen men plutselig så "satt" det og dette er utvilsomt det beste bilspillet denne generasjonen hvis man bryr seg om selve kjøringen og ikke alt tull rundt. Når man får litt bedre biler og spiller online så er dette helt rått. Mye mer intenst og morsomt enn Forza 2. Dashbord vinkelen funker grisebra.

 

Meny oppsettet er veldig merkelig lagt opp online og det er ganske forvirrende i begynnelsen. Man får veldig lite informasjon om ting som skjer og hva man skal gjøre. Regner med at det blir patchet snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, de fleste av de jeg vanligvis spiller med slakter dette spillet. Både lyd og grafikk er dårlig, samt at spillet sliter med dårlig frame rate. Er veldig i tvil nå, hadde egentlig tenkt til å kjøpe det i dag, men fikk plutslig ikke så lyst avlikevel.

 

Noen her som har prøvd det?

 

 

Lyden er jeg også veldig skuffet over. Istedenfor "nydelig" lyd i Forza Motorsport 2 er dette regelrett "støy". Makan til bråk.

 

Seriøst? Lydene er jo kjempebra. Det er slik racing skal høres ut, ordentlig brumming. I motsetning til de fleste spill hvor bilene høres ut som veps.

Lenke til kommentar

Regelrett støy hørtes ut som en veldig riktig beskrivelse av hvordan en race-bil faktisk høres ut. :rolleyes:

 

Edit:

 

Da har også kjøpt det, og prøvd noen runder i forskjellige biler. Det første som slår meg... grafikken er ikke bare dårlig; den ville til og med vært dårlig om dette var for den orginale xbox.. Dessverre har de også "fjernet" endel kule småting fra gtr evo på pc - styrbare viskere, møkk på ruta osv.. Ikke veldig nøye, men visuelt er det rett og slett ganske elendig. Minus for at det heller ikke går ann å fjerne ratt/sjåfør. Jeg synes ikke frame raten var plagsomt dårlig forresten.

 

Heldigvis er kjøringen bra, selv om den virker noe mer tilpasset nybegynnere enn hva simbin sine pc-spill er. Det er rett og slett for mye grep under alle omstendigheter, så man skal gjøre bra mye dumt før det går galt. Pluss dog for at det er mulig å bremse med 320si uten at den stiller seg opp - det er et helsike i gtr evo / stcc. :lol:

 

Kjøremessig er det jo overlegent alt annet til konsoll, men totalpakken er vel ikke mer enn middels...

Endret av hagenisse
Lenke til kommentar
hvordan er oppbygningen av spillet da? er det karriere modus ala forza 2 hvor man kjøper biler og tar løp eller får man biler når man går inn i div cuper?

 

Får biler etterhvert som man kommer videre. Ikke noe kjøp og salg og mekking av biler her (heldigvis). Men man kan endre masse settings. Spillet er ganske enkelt lagt opp, ikke mye fiksfakserier. Men der hvor det teller, ute på banen i dashbord mode, slår dette alt på konsoll. Særlig online. Håper bare de gjør noen endringer online siden systemet virker litt uferdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

noen som kunne satt dette opp mot f.eks. forza? ja vet de ikke er på høyde med hverandre, men når jeg ser videoer og slikt så ser det jo ganske trasig ut spesielt med skader. på forza 2 var det ikke store dulten som skulle til før bilen ble merkbart dårligere, så en film hvor en krasjet litt men ble ikke overbevist, så er det mulig å sette opp skademodellen? og har noen her sett noen video review? kan ikke finne noen selv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Det er forskjellige nivåer på skademodellen, men den er ikke spesielt streng selv på realistic. Men hvorfor er det med skader så viktig? Det er ikke carmageddon det her, men skal liksom prøve å ikke krasje..

 

nei akuratt, man skal prøve å unngå skader, derfor er det viktig at man blir straffet når man gjør det. skal det være simulator så skal man ikke kunne kjøre i veggen i 150km og så bare tusle videre som noe ikke har skjedd. man skal faktisk da ikke tusle videre i det hele tatt. det er realismen som mangles i dagens bil spill som er gjennomsyret med need for speed prinsippet. i simulatorer skal det være vansklig å kjøre og på vansklig skal det være en virkelig utfordring synes jeg.

Lenke til kommentar

Det blir jo en linje mellom hva som er morsomt også - selv for simulatorer. Blir det for strengt ville ikke spillet fungert f.eks online. Lag er jo ikke et vanlig problem i virkeligheten. :)

 

Men, hvorfor må simulatorer være vanskelig å kjøre? Det er jo ikke spesielt vanskelig å kjøre bil i virkeligheten. Kjøre fort blir en annen ting, og den virkelige utfordringen ligger nok online mot andre.

Lenke til kommentar

Måtte gå til innkjøp av dette spillet selv om det har vært overveiende negativ kritikk rundt omkring. Og dessverre må mye av denne kritikken sies å være begrunnet.

 

Det som fremstår som aller verst for min del er tearing og framerate problemer, det er helt horribelt til tider, selv når man er på banen alene i single player. Har sett det vært nevnt at det kan hjelpe å installere spillet til HD, så må gi det en sjans.

 

Ellers er all kritikken på grafikk og lyd en smule overdrevet synes jeg. Grafikken er på ingen måte bra, den er middelmådig, men ikke verre enn at folk sikkert hadde kritisert den i mindre grad hvis resten av spillet var perfekt. Mange klager også over at lyden bare er "bråk", men jeg kan inbille meg at det er slik det er å sitte inni en av disse bilene, det er bråkete.

 

Har spilt for lite ennå, men handlinga synes jeg i utganspunktet virker grei, men har ikke fått kjørt noen virkelige monster biler ennå (kjører forresten med alle driving aids av).

 

Skal gi det litt tid til, men spørs hvor lenge jeg holder ut hvis tearing og framerate problemene ikke kan bedres på noe hvis, blir jo helt huggærn når man prøver en krapp sving i litt hastighet, da sliter spillet noe voldsomt.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Måtte gå til innkjøp av dette spillet selv om det har vært overveiende negativ kritikk rundt omkring. Og dessverre må mye av denne kritikken sies å være begrunnet.

 

Det som fremstår som aller verst for min del er tearing og framerate problemer, det er helt horribelt til tider, selv når man er på banen alene i single player. Har sett det vært nevnt at det kan hjelpe å installere spillet til HD, så må gi det en sjans.

 

Ellers er all kritikken på grafikk og lyd en smule overdrevet synes jeg. Grafikken er på ingen måte bra, den er middelmådig, men ikke verre enn at folk sikkert hadde kritisert den i mindre grad hvis resten av spillet var perfekt. Mange klager også over at lyden bare er "bråk", men jeg kan inbille meg at det er slik det er å sitte inni en av disse bilene, det er bråkete.

 

Har spilt for lite ennå, men handlinga synes jeg i utganspunktet virker grei, men har ikke fått kjørt noen virkelige monster biler ennå (kjører forresten med alle driving aids av).

 

Skal gi det litt tid til, men spørs hvor lenge jeg holder ut hvis tearing og framerate problemene ikke kan bedres på noe hvis, blir jo helt huggærn når man prøver en krapp sving i litt hastighet, da sliter spillet noe voldsomt.

 

Installer det. Har aldri prøvd det fra plata men synes ikke tearingen er altfor plagsom når jeg spiller fra harddisk. Merker litt som sagt i svinger men ikke noe jeg ikke klarer å leve med. Ganske viktig at man spiller i dashbord vinkel også synes jeg, de andre vinklene gir en mye dårligere innlevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...